Terepjáró-offenzívába kezd a Hyundai Amerikában
A Hyundai Motor egy vadonatúj platós kisteherautót tervez bevezetni az amerikai piacra annak érdekében, hogy eltávolodva eddigi limuzin-stratégiájától visszaszerezze vásárlóit a márka egyik legfontosabb piacán.
Mike O’Brien, a Hyundai Motor America terméktervezési alelnöke a Reuters hírügynökségnek nyilatkozva bejelentette, hogy a vállalat vezetői szabad utat adtak egy olyan platós kisteherautó fejlesztésére, amelyhez hasonlót a Hyundai 2015-ben tanulmányautóként kiállított.
A Hyundainak jelenleg egyáltalán nincs egyetlen platós kisteherautója sem. O’Brien azt ie elárulta, még idén Amerikában s bevezetik a Kona kisterepjáró, amely mellett a gyár terveivel tisztában lévő források szerint 2020-ig további három új, vagy frissített hobbiterepjáró is bemutatkozik Amerikában.
A limuzinokhoz hasonló padlólemezre épülő úgynevezett crossoverek vagy hobbiterepjárók a személyautó-eladások 30 százalékát teszik ki jelenleg Amerikában. A világ legnagyobb autópiacán, Kínában is egyre több autóvásárló hobbiterepjárót választ magának limuzin helyett.
A Hyundai jövőre tervezi bemutatni a Santa Fe Sport modelljének teljesen új generációját, amelyet 2019-ben egy olyan hét (vagy több) üléses hobbiterepjáró követ majd, amelyet a hosszabb tengelytávú (Grand) Santa Fe helyére terveztek. A vadonatúj Tucson generáció érkezése 2020-ban várható,ami azt is előrevetíti, hogy a ráncfelvarrás valamikor 2018-ban lesz időszerű.
A vállalat amerikai márkakereskedői már hosszú ideje kérik a Hyundaitól, hogy limuzinok helyett inkább hobbiterepjárókat és platós kisteherautókat fejlesszen, hiszen az Elantra és Sonata iránti kereslet jelentősen visszaesett. „Optimistán tekintünk a jövőbe” – mondja Scott Fink, a Hyundai legnagyobb amerikai kereskedőjének vezetője. „Csalódottak vagyunk viszont, mert még mindig nincs kész termékünk.”
A Hyundai értékesítési eredménye 11 százalékot zuhant július végéig az Egyesült Államokban, ami sokkal rosszabb az autópiac átlagos 2,9 százalékos visszaesésénél. A Hyundai egykori listavezető Sonata modelljének amerikai eladási eredményei 30 százalékot zuhantak az idei év első hét hónapjában, miközben a vállalat hobbiterepjárói iránt 11 százalékkal nőtt az igény ugyanebben az időszakban. „Tisztán látjuk, mit kell tennünk” – mondja O’Brien. Tudjuk, hol vannak a gyenge pontjaink.”
Forrás: autoblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!