Bemutatkozott az új Hyundai Accent Mexikóban


A dél-koreai Hyundai Motor mexikói képviselete bemutatta a helyi piacon a Nissan Versa és a Volkswagen Vento ellenfelének szánt vadonatúj Accentet, amelynek gyártását a Kia helyi üzemében már meg is kezdték.

A dél-koreai Hyundai Motor bejelentette, hogy megkezdték első Mexikóban készülő modelljük értékesítését. A Hyundai vadonatúj Accent modelljével a helyi piacon legnépszerűbb népszerű Nissan Versa és Volkswagen Vento modellekkel kívánják felvenni a versenyt. Az új Accent összeszerelése augusztus elején kezdődött meg a Hyundai csoport legújabb észak-amerikai üzemében, amely a mexikói Nuevo Leonban épült a Kia Motors számára.  


A Kia Rio padlólemezére épülő új Hyundai Accent a zsúfolt mexikói B kategóriás kisautó kategóriában verseng majd, amely a mexikói újautó-eladások 30 százalékát teszi ki. A típust korábban a Fiat-Crysler csoporttal kötött  megállapodás értelmében a csoport kereskedelmi hálózatán belül Dodge Attitude néven ismerték Mexikóban. „Nem akartunk zavart kelteni a piacon, ezért megvártunk, amíg ez a megállapodás kifut” – mondta Miguel Luz, a Hyundai Motor Mexico marketingvezetője. 


Mostanra az olasz-amerikai csoporttal kötött szerződés lejárt, így a Hyundai bemutathatta saját kiskompakt limuzinját, amelyből még idén nyolcezer darabot szeretnének értékesíteni a jelenleg  52 tagot számláló mexikói hálózatban . A vállalat kezdetben az 1,6literes, 121 lóerős motorral szerelt lépcsőshátú változatot kínálja 219 900 és 285 400 pesó (kb.3,2 és 4,1 mFt) közötti áron, de később az ötajtós változat is bemutatkozik.  A Hyundai évente mintegy 20 ezer Accentet kíván gyártani a Kia Motors Nuevo Leon üzemében, ahonnan kezdetben a helyi piacra, később viszont akár exportra is készítenék az autót.  


A helyi összeszerelés miatt a koreai gyártó jóval alacsonyabb áron tudja kínálni az autót, nincs kitéve devizaingadozások hatásainak – hiszen az alkatrészek jelentős részét és a munkásokat is pesóban fizetik – és a helyi gyártással mentesülnek az importált termékekre kivetett magas vámtételek alól is.   

„Amikor az árfolyam idén 22 pesó/dollárra emelkedett, nagyon nehéz helyzetbe kerültünk” – magyarázza Pedro Albarrán, a Hyundai Motor Mexico vezetője, aki 2013 óta áll a mexikói piacra 2014-ben belépett vállalat élén. „Az ügyfeleink és mi is minden eladott autón veszteséget termeltünk. Nagy vállalat vagyunk egy ideig elbírjuk ezt, de egyik napról a másikra nem tudjuk ezt a piacon érvényesíteni. Az autógyártás annyira globálissá vált,hogy az árfolyam-ingadozásoktól nem tudjuk  függetleníteni magunkat.”


Éppen ezért nagyon fontos a vállalat életében az új, helyi összeszerelésű Accent bevezetése, amelyhez Albarrán is nagy reményeket fűz: „Nagyon versenyképes a termékünk, főleg a 25-35 éves korosztály számára lehet vonzó. A kategóriában az Accentnek van a legmagasabb biztonsági felszereltsége, hat légzsákkal, blokkolásgátlóval, menetstabilizálóval. Biztosak vagyunk a termékünkben és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokban is, hiszen mi vagyunk az első olyan márka, amely 5 éves garanciát nyújt, amihez elsőként és egyedüliként gumiabroncs garanciát is adunk.”


„Számításaink szerint az Accent bevezetésével eladásaink 40 százalékkal nőhetnek meg” – teszi hozzá Luz. A Mexikói Autóipari Szövetség adatai szerint a Hyundai tavaly 36 287 autót értékesített Mexikóban. Idén 42 ezer darab eladására számítanak, de rövid távon az 50 ezres célkitűzés is reális lehet. 


Forrás: elexpres.com, eleconomista.com.mx

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését