A Hyundai Motorsport ügyfelei készen állnak a 2019-es WTCR szezonra


A Hyundai Motorsport ügyfélcsapatai egy Torino közelében megrendezett sajtótájékoztatón mutatták be idei csapataikat és i30 N TCR versenyautóik megjelenését.

ABRC Racing versenyistálló székhelyén megrendezett eseményen bemutatták a 2019-es csapatfelállást és hivatalosan is leleplezték az idei szezonra feldíszített Hyundai i30 N TCR versenyautókat. Pontosabban a BRC Hyundai N Squadra Corse csapatban a 2018-as versenyszezon bajnokaként Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert, míg Augusto Farfus és Nicky Catsburg a BRC Hyundai N Lukoil Racing Team kötelékében állnak majd rajthoz.  


A négy pilóta mindegyike részt vett a bemutatón, ahol első alkalommal lehetett látni az új hivatalos díszítésekkel ellátott Hyundai i30 N TCR versenyautókat. Az egyedileg feldíszített autók elsőként egy szezon előtti teszten vesznek majd részt a jövő héten Barcelonában. A tavalyi szezon világbajnokaként Gabriele Tarquini vezetheti az #1-es rajtszámú i30 N TCR versenyautót, miközben Michelisz Norbert idén is megtartja #5-ös rajtszámát. Augusto Farfus a00208-as, míg Nicky Catsburg a002088-as rajtszámot választotta.  


Ők négyen a WTCR tízfordulós 2019-es szezonjának összes versenyén részt vesznek, amely a világ három kontinensén zajlik majd. A szezon április 5-én Marokkóban kezdődik, ahonnan a küzdelem Európa öt ikonikus versenypályáján (Magyarország, Szlovákia, Hollandia, Németország és Portugália) folytatódik. A nyári szünetet követően a csapatok a kínai Ningbo pályáján találkoznak ismét, mielőtt a Suzuka és Makaó következne. A szezonzáró versenyt idén Malajziában rendezik december közepén. 


Miután az i30 N TCR első szezonjában 13 győzelemmel és több mint 30 dobogós helyezéssel a konstruktőri és az egyéni világbajnoki címet is megszerezte, 2019-ben új kihívásokkal és kihívókkal kell szembenéznie. A Hyundai Motorsport ügyfelei i30 N TCR autóikkal újra harcba szállnak mindkét cím megszerzéséért és újra letegyék névjegyüket a versenypályákon.


„A 2019-es FIA WTCR szezon hamarosan kezdetét veszi, amely ismét rendkívül versengő szezonnak tűnik” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „A téli szünet ideje alatt segítettük ügyfélcsapataink és versenyzőink felkészülését. Az i30 N TCR modell tavaly rendkívül sikeres volt a szériában, amely új mércét állított az idei szezonra. Mindkét csapat négy pilótája bajnokesélyes, mi pedig minden jót kívánunk nekik az előttük álló küzdelemhez. Nincsenek semmilyen illúzióink arról, ügyfeleink milyen nehézségekkel kell szembenézniük, de készen állunk arra, hogy útjuk mindne lépését segítsük.”  


„A Hyundai i30 N TCR modell a TCR szabályok legerősebb alvázát nyújtja” – mondta Gabriele Rizzo, a BRC Racing csapatfőnöke. „Az autó az összes fontosabb technikai területen – fékezés, kanyarodás, sebesség, légellenállás és motor - megbízható és erős. Meggyőződésünk, hogy ideális csomaggal indulunk neki a szezonnak és a legjobb csapafelállással, amiről csak álmodni lehet. A 2019-es szezon egyértelműen még inkább küzdelmes lesz, mint 2018-ban. Az a feladatunk, hogy csapatainkat és pilótáinkat a csúcsra juttassuk és az utolsó verseny utolsó köréig a győzelemhez segítsük.”   


„Ez egy küzdelmekkel teli szezon lesz, amelyben meg kell védenünk bajnoki címünket” – mondta Gabriele Tarquini. „Remélem, hogy a legnagyobb ellenfeleim azok lesznek, akik szintén egy i30 N TCR-t vezetnek. Láttuk tavaly, hogy milyen szoros volt a küzdelem a bajnoki címért – az év utolsó köréig – és ugyanez várható 2019-ben is. Télen mindenki gőzerővel dolgozott, vannak új szabályaink, új pilóták, akikkel új versenypályákon kell megküzdeni, mielőtt a szezon véget érne.”    


„Idén szeretném megnyerni a bajnokságot” – mondta Michelisz Norbert. „Abból, mait tavaly Gabrielével közösen elértünk, tudom, hogy a megfelelő autóban ülök és a megfelelő csapatban vagyok ahhoz, hogy ezt elérjem, ám a WTCR szezon nagyon hosszú és közben annyi minden történhet. Nagyon fontos lesz a következetesség. Fontos lesz az, hogy a leggyorsabb legyek a pályán, de ugyanilyen fontos lesz, hogy a legokosabb döntéseket hozzam azért, hogy a legvégén én ünnepelhessek.”


„Nézőként nagyon izgalmas volt figyelni a tavalyi WTCR szezont – hosszú ideje a legjobb világklasszis túraautókat, amiket eddig láttam” – mondta Augusto Farfus. „Az eredményekből látni lehetett, hogy a Hyundai az egyik legjobb, ha nem a legjobb autó a kategóriában. Mindig a legmagasabb szint felé igyekvő versenyzőként, amikor jött a lehetőség, hogy egy ügyfélcsapatban az i30 N TCR-t vezethetek, könnyű döntés volt csatlakoznom. A szezon új kihívásokat hoz, de úgy gondolom, magabiztosan nézhetünk szembe velük és jó eredményeket érhetünk el.”      


„Nagyon várom már, hogy versenyezhessek” – mondta Nicky Catsburg. „Tavaly láttam néhány versenyt, ami mindig nagyon szoros és küzdelmes volt. Úgy érzem, a WTCR elég jól illik a vezetési stílusomhoz és izgatottan várom már a szezont, különösen, ha a Nürburgring versenyekre gondolok. Mindenek felett várom már, hogy Augustoval és a BRC Hyundai N Lukoil Racing csapatával dolgozhassak együtt és megkezdhessem a pontgyűjtést és a győzelmeket a versenypályákon.”  

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését