A Hyundai a Toyotával szövetkezik a üzemanyagcellás haszonjárművekért


A dél-koreai Hyundai Motor japán riválisával, a Toyota Motorral együtt a hidrogénhajtású haszonjárművek nagynyomású üzemanyagtöltő állomásainak szabványosításán dolgoznak. 

A Hyundai Motor bejelentette, hogy egy olyan szándéknyilatkozatot írtak alá egy hat nemzet konzorciumcsoportjának létrehozásáról, amely az üzemanyagcellás haszonjárművek nagynyomású hidrogén töltőállomásainak szabványosított elemeit fogja kifejleszteni. A konzorciumban a koreai Hyundai Motor, a japán Toyota Motor, a francia Air Liquide gázszolgáltató, a norvég Nel Hydrogen energiavállalat, az üzemanyagcellás teherautókat előállító amerikai Nikola Motor és a Shell energiacsoport vesz részt. 

A konzorcium fő célkitűzése a töltőállomások nagynyomású elemeinek szabványosítása és a hidrogénhajtású üzemanyagcellás haszonjárművek forgalmazásának elősegítése, felgyorsítása. A haszonjárművek feltöltése a méretesebb üzemanyagtartályok és a hidrogéngáz hatékonyabb töltése miatt magasabb nyomást igényel, ezért a töltőállomásnak 700 bar nyomást is ki kell bírnia. Azért, hogy a hidrogénhajtású haszonjárművek feltöltésének folyamata megbízható legyen, a Hyundai szerint szükséges a töltőfelszerelés elemeinek szabványosítása.


A jelenlegi üzemanyagcellás haszonjárműveket a személyautókhoz használt alkatrészek alapján gyártják, emiatt pedig a hidrogénnel működő haszonjárművek feltöltési folyamata jóval hosszabb időt vesz igénybe, mint a személyautók esetében. A konzorcium olyan elemek szabványosítására fókuszál, mint az üzemanyagtartály, a fúvókák és a töltő tömlők, amelyeknek meg kell felelniük a nagyobb nyomásnak, miközben a hidrogén töltőtechnológia nemzetközi szabványait keresik.  

A Hyundai és a Toyota azon kevés globális autógyártók között vannak, amelyek a bonyolult gyártási folyamat és a magas költségek ellenére aktívan fejlesztik és gyártják hidrogénhajtású járműveiket. A Hyundai Motor szerint a koreai vállalat rendelkezik a világ legfejlettebb üzemanyagcellás technológiájával, ám a magas technológiai költségek gátolják a hidrogénhajtású járművek piacának bővülését. 

Forrás: pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését