Megérkezett a Hyundai Sonata új generációja


A Hyundai Motor hazai piacán Dél-Koreában hivatalosan is leleplezték a Sonata vadonatúj, nyolcadik generációját, amelynek merész formáival és okos vezetéstámogató rendszereivel a gyártó újra a piac legkelendőbb modelljévé kívánja tenni azt. 

A Hyundai Motor Dél-Koreában hivatalosan is bemutatta a gyári kódnevén DN8-nak nevezett Sonata új generációját, amely típus az egyik legszokványosabb látvány a koreai utakon. A vállalat közölte, hogy a teljesen új modell a nevén kívül minden tekintetben megújult. Az új Sonata elsőként kapta meg a Hyundai által kifejlesztett harmadik generációs padlólemezt, miközben felszereltsége olyan előremutató elemekkel bővült, mint a digitális kulcs és a beépített fedélzeti kamerarendszer. Az új autó minőségi szintjének emelése érdekében Bose hifi és Pirelli P-Zero gukiabroncsokat is kapott. A Sonatára március 11. óta összesen rekordszámú, 12 323 megrendelés érkezett. 


„Az új Sonata az elmúlt évtizedek során Korea szimbolikus autójává vált, amelyből tavaly év végéig összesen 1,54 millió példányt vásároltak Dél-Koreában” – mondta Kwang-kook Lee, a Hyundai Motor alelnöke az új Sonata bemutatóján. „Az új Sonata fejlesztése során azt a célt tűztük ki, hogy megtörjük a modell hagyományosan kialakult praktikus konzervatív márkaképét és helyette egy okos mobilitási szolgáltatásokkal ellátott eszközt készítünk.” 


Lee azt is elmondta, a Hyundai Motor az elődeitől teljesen eltérő hozzáállással alakították ki az új Sonata formáját, amely kisebb hasmagasságot, szélesebb nyomtávot kapott, a nagyobb tengelytáv, az ereszkedő tetővonal és az alacsonyabbra húzott hátsó rész pedig atletikusabbá, sportosabbá teszi az autót. Az „érzéki sportosság” formakoncepción alapuló formatervvel a Hyundai egy sportos és innovatív kupéformát hozott létre, amely méreteinél is nagyobbnak mutatja az autót. Annak érdekében, hogy az új Sonata ne legyen annyira szokványos jelenség, a  Hyundai nem készít taxiváltozatot az új modellből. 


„Az új Sonata formáinak kialakításakor arra gondoltunk, hogy a típus többé ne legyen mindenki autója vagy ’papa autója’” – mondta Sang-yup Lee, a Hyundai Motor vezető formatervezője. „El akartuk engedni a mindenki számára megfelelő autó tervezésének korlátait és egy olyan limuzint akartunk készíteni, amely a legszebb lesz.”


Jin-woo Choi, a Hyundai Motor marketingvezetője hozzátette, a vállalat felismerte azt a tényt, hogy a vásárlók a hobbiterepjárókat egyre nagyobb arányban részesítik előnyben a limuzinokkal szemben, ezért az immár 34 éves Sonata típust összekapcsolt mobilitási funkciókkal és autonóm vezetési funkciókkal kívánják vonzóbbá tenni a vásárlók körében. „Az új életstílushoz új platformot, új SmartStream motorokat és egyedülálló formanyelvet fejlesztettünk a Sonata számára, amely okos technológiai eszközökkel szolgálja utasai kényelmét.”


Az új Sonata „okos mobilitási eszközként” történő meghatározásának egyik ilyen előremutató megoldása a digitális kulcsrendszer, amely lehetővé teszi, hogy okostelefonjaik segítségével akár négy személy részére is megosztatóvá válik az autó vezetése. Emellett a Sonata az első olyan Hyundai, amely gyárilag beépített kamerarendszerrel rendelkezik és nemcsak képes az autó előtt és mögött történő események felvételére, de azokat felhasználva a vezető akár közösségi felületeken is megoszthatja. A Sonata mindezek mellett megkapta a Hyundai eddigi összes biztonsági és kényelmi felszereléseit, amelynek része a holttérfigyelő kamerarendszer, a távirányítható parkolórendszer, a 360 fokos parkolókamera és a nyomógombos üzemmódválasztó is.   


A friss forma alatt a Hyundai új SmartStream erőforrásokkal is ellátta új Sonata modelljét. A 2.0 literes benzinmotor hatfokozatú váltóval 160 lóerőre képes, 7,5 liter/100 km-es fogyasztása pedig 10,8 százalékkal jobb, mint az elődmodellben. Az autót emellett egy szinten 2.0 literes autógázos LPG változattal is kínálják, amelynek teljesítménye 146 lóerő. A vállalat emellett azt is közölte, hogy a Sonata motorválasztéka még idén egy 1.6 literes turbófeltöltős és egy 2.0 literes hibridváltozattal is kiegészül. 


A Hyundai Motor reményei szerint új Sonata modelljükkel sikerül megfordítani a zuhanó limuzineladások trendjét, ezért a tervek szerint idén több mint 70 ezer nyolcadik generációs Sonata modell értékesítésével számolnak. „Az idei évre betervezett 70 ezer darabos eladásunkkal a Hyundai Motor megszilárdíthatja piacvezető szerepét a limuzinok szegmensében” – tette hozzá Lee.


Az új Hyundai Sonata koreai bemutatkozását követően áprilisban a New Yorki Autószalonon mutatkozik be Észak-Amerikában, ahol az értékesítés várhatóan az idei év második felében veszi kezdetét. Az autó európai értékesítéséről egyelőre még nem határoztak. 


Forrás: koreatimes.co.kr, en.yna.co.kr, koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését