Az új Sonata már a Hyundai harmadik generációs platformjára épül


A Hyundai Motor bejelentette, hogy kidolgozta vadonatúj harmadik generációs járműplatform-rendszerét, amelyet elsőként a még ebben a hónapban bemutatkozó vadonatúj Sonata kap meg. 

Az új platform jelentősen hozzájárul a Hyundai legújabb Sonata és a márka jövőben várható modelljének piaci versenyképességéhez azzal, hogy nagyobb rugalmasságot biztosít a járműfejlesztőknek és nagymértékben segíti a tervezést, a biztonságot, a hatékonyságot, az erőleadást és a vezetési teljesítményt is. 


Az új generációs Hyundai Sonata esetében ez kisebb tömeget és jobb üzemanyag-hatékonyságot jelent, miközben az új platform erősebb és tartósabb szerkezetű. Az új padlólemez az előző generációs rendszer alapértékeire épül és lehetővé teszi az alacsonyabb súlyponttal rendelkező stabil kialakítást. A harmadik generációs platform segítségével a Hyundai hogy sportos és stílusos formai elemekkel tudta felruházni az új Sonatát.


Az új padlóváz emellett a többszintű energiaelnyelő struktúrájával, „forró préselési” technológiájával és szuperszilárdságú acéllemezeivel lényegesen fejlettebb ütközésvédelmet is kínál. A kifinomult többszintű energiaelnyelő struktúra egy esetleges ütközés esetén növeli a jármű energiaelnyelő képességét és az ütközés hatásainak minimalizálásával növeli az utastér biztonságát. A platformot úgy alakították ki, hogy egy kis átfedéses ütközés esetén a kerekek kifelé mozdulnak el azért, hogy maximalizálják az utasok biztonságát. Ez a technológia megvédi a járművet az elfordulásától és ezzel egy esetleges második ütközéstől is. A forró préselési technológia kiterjedtebb alkalmazása szintén az utaskabin deformációját előzi meg és ezzel növeli annak biztonságát.  


Az új padlólemezre épülő vadonatúj Sonata vezetési teljesítménye is jelentősen javult. Az autót úgy alakították ki, hogy a Hyundai következő generációs SmartStream erőforrásait is képes legyen befogadni. A levegőáramlást szabályozó rendszerével az új platform javítja a levegő mozgását és ezzel együtt a hőelvezetést a motortérben, amely emellett növeli a járműalsó részeinek stabilitását és a légellenállás minimalizálásával kiváló hatékonysághoz és erőleadáshoz vezet.    


A karosszéria stabilitásának javításához a platform nehezebb elemeinek pozícióját lejjebb helyezték, amivel a súlycsökkentés mellett az autó tömegközéppontja is alacsonyabbra került. Ezenkívül a jelentősen kiterjesztett oldalirányú merevségével és a kerekekhez közelebb elhelyezett kormánymű sportos vezethetőséget tesz lehetővé, miközben a kerékoptimalizálási technológiával stabil vezetési teljesítményt is nyújt. A zajokat szintén sikerült csökkenteni, amit a érzékeny területek hangelnyelő rendszereivel tudtak tovább fejleszteni.   


„A harmadik generációs platform bevezetésével az új generációs Sonata átfogó teljesítményével világszínvonalú értéket képvisel” – mondta Fayaz Abdul Rahman, a Hyundai Motor platformokért felelős csoportjának alelnöke. „Az új Sonata modellel kezdődően a Hyundai fokozatosan bővíti az új platformjának használatát azért, hogy élvezetes vezethetőséget és kényelmet nyújtson vásárlói számára.” 


Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését