A Hyundai a vírus miatt időszakosan leállítja koreai termelését
Kínán kívüli első autógyártóként a Hyundai Motor bejelentette, hogy felfüggeszti termelését Dél-Koreában, mert a koronavírus kitörése miatt megszakadt az alkatrészellátási lánc.
Az influenzaszerű vírus már több mint 400 ember halálát okozta, gazdasági következményei azonban már Kínán kívül is érezhetőek. Kínában a kormányzati iránymutatásokkal összhangban a globális gyártók már elrendelték gyáraik bezárását, köztük a Hyundai, a Tesla, a Ford, a PSA Peugeot Citroen), a Nissan és a Honda Motor is így tett. A Hyundai az elmúlt két évtizedben óriási termelési kapacitást épített ki Kínában.
„A Hyundai és a Kia valószínűleg jobban érintettek, mivel lényegesen több alkatrészt importálnak Kínából, mint más globális autógyártók" – mondta Hang-koo Lee, a Koreai Ipari Gazdaság- és Kereskedelmi Intézet vezető kutatója. „A dél-koreai alkatrészgyártók követték a Hyundait és felépítették saját létesítményeiket" – tette hozzá Lee. Dél-Korea 2019-ben 1,56 milliárd dolláros értékben importált autóalkatrészt Kínából.
A Hyundai dél-koreai gyárainak többsége február 7-től teljesen leáll, míg egyes gyártósorok várhatóan február 11-én vagy 12-én indulhatnak újra – mondta egy magát megnevezni nem kívánó szakszervezeti tisztviselő. A Hyundai Motor szóvivője hozzátette, hogy a felfüggesztés ütemezése gyártósoronként változik.
A lépés elsősorban a kábelkötegek hiányának következménye, amelyet a Hyundai elsősorban Kínában szerez be – mondta egy tisztviselő. Az érintett beszállítók közül kettő, a Kyungshin és a Yura vállalatok úgy nyilatkoztak, a koreai és Délkelet-Ázsia más részein található gyáraiban próbálják felpörgetni a termelést, hogy kompenzálják a kínai beszállítás hiányát. Mindkettő azt tervezi, hogy február 9. után folytatja a termelést kínai gyárában. “Vészhelyzetben vagyunk” – mondta egy Kyungshin tisztviselő a Reutersnek.
A Hyundainak hét gyára van Dél-Koreában, amelyek a helyi piacra, valamint az Egyesült Államok, Európa, Közel-Kelet és más piacokra termelnek. A Hyundai dél-koreai termelése a globális termelésének kb. 40 százalékát teszi ki. A Hyundai azon döntése, hogy leállítja az összeszerelő sorokat, elsősorban az olyan népszerű hobbiterepjárók termelését késleltetheti, mint például a Palisade és a Genesis GV80.
Forrás: reuters.com