Változatos formákat kapnak a jövő Hyundai modelljei


A Hyundai Motor vezető formatervezője szerint a vállalat a jövő modelljeinek tervezésekor az eddigieknél sokkal jobban odafigyel a tipikus vásárlók igényeire és szükségleteire, valamint a modern technológia hozzáillesztésére. 

A Hyundai paletta mostanáig hasonló családi vonásokat mutattak és minden egyes modell azonos arcot viselt – ezt Sang-yup Lee, a Hyundai vezető formatervezője mondta nemrég egy interjúban.. A jövőben az új modellek formatervezése viszont sokkal változatosabb lesz. Hozzátette, a jövő Hyundai autóira jellemző stílust a tavaly novemberi Los Angeles-i Autókiállításon bemutatott Vision T plug-in hibrid koncepció mutatja meg igazán.


Lee azt mondja, a Hyundai arra törekszik, hogy valami olyan formatervezési elemet találjon, amely megkülönböztetheti a márkát, mint amilyen az Audinál 10 évvel ezelőtt kitalált. Emellett utalt arra is, hogy a Vision T tanulmány a következő generációs Tucson előfutára. „A kiállításra készült autó egy nagyon erős célzás. Meg fognak lepődni, milyen közel áll a szériamodell a Vision T-hez" – mondta. A Vision T már a hetedik a Hyundai Design Center tanulmányautóinak sorában, amelyek a márka folyamatosan fejlődő „Érzéki Sportosság" globális formanyelvét fejezi ki.


Lee szerint a Vision T új hűtőrácsa és világításrendszere már ezen frissített formatervezési téma részletei. A tanulmányautóban a hűtőmaszkot és az első világítást integrálták. Álló helyzetben a hűtőrács zárva marad, hogy egységes megjelenést adjon. Amikor az autó elindul, a rács légzsalui redőnyökként mozdulnak egymás után, hogy olyan áramló megjelenést hozzanak létre, amelynek funkcionális hatásaként az erőforráshoz vezeti a légáramokat, optimalizálva az légellenállást és az üzemanyag-hatékonyságot.


Lee azt is elárulta, hogy a márka jellegzetes „kaszkád hűtőrácsa" továbbra is megmarad, „de nem szeretnénk, hogy ez legyen az autó elsődleges formai eleme." A Vision T másik jellemzője, amelyet a Hyundai a jövőben igyekszik többet használni, az autó vállvonalán kiemelkedő kis lépcsők, amelyek elősegítik az ajtók izmosabb megjelenítését, ám ez precízebb gyártási folyamatokat. „Ez az egyik olyan terület, ahol nagyon szorosan együttműködünk a gyártás-előkészítésen dolgozó srácokkal" – tette hozzá Lee.


A felületkezelés a minőségi ásványhatás elérése szintén hozzájárulhat a Hyundai autói személyiségének növeléséhez – mondta Lee. „Olyan útmutatásokat is követünk, amelyeket általában a formatervezési iskolákban tiltott területeknek tekintünk, mint amilyen például háromszög alakú vagy kereszteződő karaktervonalak" – mondta. Mindkét elem látható a Vision T oldalán.


Egy másik fontos tervezési elemként a Hyundai különös figyelmet fordít az autonóm vezetés érzékelőinek elhelyezésére. „A külső érzékelők fontos szerepet fognak játszani abban, hogy minden autó megkülönböztetett megjelenést kapjon" – mondta Lee. Az önvezető autók nagy érzékelő központtal fognak rendelkezni az autók tetején. „Aki ezt a központot a legjobban megtervezi, az h értéket ad a márka karakteréhez" – tette hozzá. Lee párhuzamba állított ezt azzal, ami 20 évvel ezelőtt történt a világítástechnikában. „A lámpatervezés az autók fontos formai eleme lett és a közeljövőben ugyanez történik majd az érzékelőkkel.”

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését