A Hyundai a negyedik legnagyobb villanyautó-gyártó
A Hyundai Motor Group tavalyi eredményeivel a globális villanyautó-piac negyedik legnagyobb szereplője lett, miután 60 százalékos növekedésükkel túlszárnyalták a teljes villanyautó-piac 45 százalékos bővülését.
A Koreai Autógyártók Szövetségének (KAMA) nyilvánosságra hozott adatai szerint az egy évvel korábbi 2.034 886 darabnál tavaly, 2020-ban 44,6 százalékkal több, összesen 2 943 172 db elektromos jármű kelt el a világpiacon. Ebből 34,7 százalékkal több, 2,02 millió darab volt tisztán elektromos, 73,6 százalékkal több, összesen 910 ezer darab volt plug-in hibrid, míg az üzemanyagcellás járművekből 9,3 százalékkal több, 8 200 darab fogyott. Ezzel a tavaly értékesített 80,9 millió darab jármű 3,6 százaléka volt villamosított, ami 1,4 százalékpontos növekedést jelent.
A Tesla a tavalyi 304 ezer darab után tavalyi 442 ezer darabos eladási eredményével továbbra is az első helyet foglalja el, míg a második helyen a Volkswagen csoport végzett, amely főként a VW ID.3, az Audi e-tron és a Porsche Taycan piacra dobásával a korábbi 123 ezer darabos eredményét megtriplázva 381 ezer darab eladásával zárta az évet. A General Motors leginkább a kínai piacon bemutatott Hongguang Mini modelljének erős keresletére támaszkodva 134 százalékos bővüléssel 222 ezer villanyautóval került a harmadik helyre, míg 198 ezer darabos eredményével a Hyundai Motor Group 59,9 százalékkal több elektromos autójával három helyet ugrott előre a lista negyedik helyére.
A teljes növekedést leginkább az európai és kínai piacok kereslete tüzelte: Európában több mint kétszer annyi, 1,29 millió darab kelt el, mint egy évvel korábban, ami a globális eladások 43,9 százalékát tette ki. Kína egyetlen országként a legnagyobb piac, ahol összesen 1,2 millió elektromos jármű kelt el 2020 során. Az Amerikai Egyesült Államok a világ harmadik legnagyobb elektromosjármű-piacaként 324 882 db villamosított járművet értékesített, míg Dél-Korea 61 ezer darabos eredményével a kilencedik helyen zárta a tavalyi évet.
Németország, Franciaország és Olaszország a környezetbarát járművek vásárlását célzó nagyvonalú, 1 000 és 4 000 euró közötti kormányzati támogatási programoknak köszönhetően három számjegyű eladási növekedést regisztrálhattak. Modellek tekintetében 16,6 százalékos arányával a Tesla Model 3 volt a legnépszerűbb villanyautó tavaly, míg a második helyen lévő Hongguang Mini a piac 6 százalékát mondhatja magáénak. A Renault Zoe lett a harmadik, míg a Tesla Model Y a negyedik.
„A villanyautók piaca 2020-ban a koronavírus-járvány árnyékában az állami támogatásokra és más ösztönzőkre támaszkodott. A villamosított járművek versenyképességének fokozása érdekében különböző ösztönzőkre, pl. nagyobb támogatási összegekre vagy még több töltőállomásra van szükség” – monda Marn-ki Jeong, a KAMA elnöke.