Postakocsiként szolgál a Hyundai Porter Electric Koreában
A környezetbarát Hyundai Porter II Electric elektromos teherautó egyik példánya ma postakocsiként dolgozik Dél-Koreában. Kövessük végig egy napját!
A Hyundai Motor által gyártott Porter II Electric egy környezetbarát elektromos teherautó, amelyet kifejezetten városi közlekedésre optimalizáltak. Tiszta, mert menet közben nem bocsát ki légszennyező anyagokat, például szállóport (PM 2,5) vagy nitrogén-oxidokat (NOx), és kényelmes, mivel kihasználhatja a már létező, Dél-Korea egész területén elterjedt töltési infrastruktúrát. A környezetbarát haszonjárművek iránti egyre növekvő érdeklődés a Potter II Electric is egyre népszerűbbé vált. Lássuk, hogyan működik az autó postakocsiként.
A logisztikai iparban dolgozók, így a kézbesítők is korábban kezdik a napjukat, mint mások. Reggel 6-kor a Porter II Electric a szöuli Yangjae-dong töltőállomáson „lóg” és az állomás többi villanyautójához hasonlóan készen áll a munkára.
A Porter II Electric lítium-ion polimer akkumulátorral van felszerelve, amelynek kapacitása 58,8 kWh. Mindössze kb. 54 percbe telik, amíg az akkumulátor 80 százalékig feltöltődik (100 kW-os töltővel), még akkor is, ha az akkumulátor teljesen lemerült. Ez azt jelenti, hogy csak egy rövid pillanatra lenne szükség a teljes folyamat befejezéséhez. Ezenkívül a szállító teherautók viszonylag állandó útvonalakkal rendelkeznek, akárcsak a városi buszok. A számított hatótávon belüli mozgás ritkán vezet teljes lemerüléshez.
A töltőállomásról távozó Porter II Electric reggel 7 órakor érkezeik a helyi postahivatalhoz, ahol körülbelül 200 csomagot szállítanak naponta (a szöuli Seocho postahivatal közlése szerint). A kézbesítő napja azzal kezdődik, hogy a sok dobozt elhelyezi a járművekben, miközben az egyes rendeltetési helyektől függően rendezi őket. Elmondása szerint a Porter II Electric első megjelenésekor aggódtak, hogy a teherautóból „a hely vagy a kapacitás hiányzik”. Azonban tévedtek. Ennek oka, hogy a Porter II Electric ugyanolyan méretet és kapacitást biztosít számukra, mint a meglévő Porter II (Extra-long Super Cap), amikor a raktérméretekről van szó.
A Porter II Electric csendesen siklik. A zöldség óriási előnnyé válik, amikor kis sikátorokban mozog, mivel nem csap semmilyen zajt vagy bocsát ki szennyező anyagot. Ennek köszönhetően akkor sem lehet panasz a zajra, ha a teherautó közvetlenül a ház mellett halad el. A Porter II Electric különösen a csendességéről ismert, ellentétben a nagy méretével. Még a jármű melletti gyalogosok sem vennék észre a feléjük közeledő járművet, ezért a Porter II Electric virtuális motorhangrendszerrel (VESS) érkezik, amely mozgás közben szó szerint virtuális motorhangot ad, hogy megelőzze a gyalogos baleseteket.
A Porter II Electric már a következő úticélja felé robog. Teljesen meg volt rakva, de ez egyáltalán nem látszott rajta. A sima kormányzás és az erőteljes teljesítmény a városi közlekedésre optimalizált Porter II Electric egyik különleges jellemzője. A Porter II Electriclt villanymotorjának maximális teljesítménye körülbelül 183 lóerő. Maga a teljesítmény magas, de ez azért van, mert a villanymotor eltérő tulajdonságokkal rendelkezik. A villanyautók maximális forgatónyomatékukat már az autó elindulásától leadják, ezáltal teljesen megtöltött raktér mellett is elegendő az autó teljesítménye.
A Porter II Electric tisztességes szintű vezetési kényelmet nyújt a villanyautók speciális funkcióinak alkalmazásával. A sávtartó asszisztens biztosítja, hogy a jármű a sáv közepén maradjon, az elektronikus rögzítőfék pedig a jármű automatikus megtartását biztosítja. A váltófülek lehetővé teszik a sofőrök számára, hogy négy szintben állítsák a regeneratív fékezés erejét. Ezenkívül a jármű egypedálos vezetést is kínál, amely nem mentesíti a vezetőt a fékpedál használatától.
Késő délután lett, mire az utolsó ügyfél is megkapta a csomagját. A teherautó 60 címet látogatott meg, körülbelül 200 csomagot szállított ki, miközben 60 kilométert tett meg. Általában egynél több csomagot szállítanak minden háztartásba. Ennek ellenére a környéket – a környéken bolyongva és percenként megállva – nem tartották eddig ideálisnak egy postai teherautó számára. A Porter II Electric azonban akkumulátorának csak 12 százalékát használta fel a reggeli 80 százalékról.
Annak ellenére, hogy a forró nyári napon egész nap légkondicionálóval közlekedett, a műszerfal visszajelzése szerint az autó még akár 167 kilométert lenne képes megtenni. A Porter II Electric ráadásul pontosan meg tudja becsülni a fennmaradó hatótávját. Ennek oka elsősorban az, hogy a dél-koreai kormány rendelkezik a világ legszigorúbb szabályozásával. A Porter II Electric hivatalosan egy feltöltéssel 238 kilométeres hatótávra képes városi (211 kilométer vegyes és 177 kilométer autópályás) használat mellett.
A Porter II Electric tiszta és kényelmes elektromos meghajtású hajtáslánc-technológiával még virágzóbbá teheti életünket. 2020 júliusától kezdődően a koreai posta jelenleg 44 darab Porter II elektromos járművet használ postakocsiként, amit a jövőben bővíteni kíván. Ezzel pedig a városi közlekedésre optimalizált környezetbarát Porter II Electric még jobban hozzájárul a logisztikai ipar és a levegő minőségének javításához.
Forrás: hyundaimotorgroup.com