Statikus Hyundai IONIQ 5 próbát rendeztek Dél-Koreában

A Hyundai Motor Dél-Koreában most először mutatta meg közelről az új IONIQ 5 villanyautóját a helyi sajtó képviselőinek, akik részletesen beszámoltak az autó minden részletéről.

Miközben olyan globális versenytársakkal versenyez, mint pl. a Tesla, a Hyundai Motor Group új modelljei (IONIQ 5, Kia EV6, Genesis GV60) várhatóan kulcsfontosságú barométerként szolgál arra nézve, hogy a koreai autókonglomerátum képes lesz-e alkalmazkodni a koronavírus utáni piaci változásokhoz és fenntartható, átfogó mobilitási szolgáltatóvá váljon. A Hyundai ebben a hónapban kezdi meg az IONIQ 5 sorozatgyártását, amelyet megelőzően a koreai újságíróknak arra is lehetősége volt, hogy közelebbről is szemügyre vegyék az autót. 

A Hyundai új IONIQ 5 modellje álló helyzetben tulajdonképpen olyan, mint egy hatalmas powerbank, egy kávéház, vagy éppen egy kivételesen kényelmes kanapéval rendelkező nagyon kompakt nappali. És emellett egy dinamikus elektromos autó is, amit azonban egyelőre nem lehetett kipróbálni, ugyanis a Hyundai képviselői helyi médiának rendezett bemutatóján erre nem volt lehetőség. 

A Hyundai Motor új Parametrikus Pixel dizájnkoncepciója nyomán megformált IONIQ 5 kockaalakú első és hátsó lámpákat kapott, amivel az egész autó teljesen újszerű megjelenést kapott. Az, hogy ez vajon elég vonzó-e vagy sem, arról majd a vásárlók ízlése fog dönteni, de annyi bizonyos, hogy az autó nagyon futurisztikusan néz ki. A Hyundai első saját Pony modelljére hasonlító arányok szélesnek és alacsonynak mutatják az autót, miközben a hatalmas tengelytáv mellett a túlnyúlások nagyon rövidek.

Az egyik meghatározó tényező az a kagylóhéjszerű kialakítású motorháztető, amely az autó teljes szélességén átível és minimalizálja a panel réseit a felületen. Az oldalakon az automatikusan kiugró kilincsek elegáns megjelenést kölcsönöznek az autónak, miközben javítják az aerodinamikai hatékonyságot is. 

Annak ellenére, hogy az IONIQ 5 egy ferdehátú modell, jellegzetesen furcsa, hogy a tervezők hátsó ablaktörlőt nem alkalmaztak rajta. Általános ugyanis a ferdehátú, a terepjáró és más meredekebb hátfallal rendelkező modell esetén, hogy az örvényáramlatok miatt a hátsó szélvédő könnyen beszennyeződik, ezért elengedhetetlen az ablaktörlő a kilátáshoz. A Hyundai Motor tervezői viszont ezúttal eltávolították ezt az eszközt és egy olyan kialakítást hoztak létre, amely figyelembe veszi az aerodinamikai jellemzőket.

A kiterjesztett tengelytáv az „Élettér” koncepcióban belül a nagyobb, tágas utastérben ölt testet, amit a középső kardánalagút teljes hiányával tudtak tovább bővíteni, míg a kezelőszerveket és a váltókart a tervezők a légbeömlők alá vagy a kormánykerékre száműzték. A jármű közepén általában végig futó elválasztó alagutat egy mozgatható konzollal, ún. Univerzális Szigettel helyettesítették, amit az alatta elhelyezett karral lehet előre-hátra mozgatni. Amennyiben teljesen hátra tolják, annyira sok hely keletkezik elöl, hogy a vezető akár az utas oldalára is átcsusszanhat.    

Amikor senki sem ül a hátsó üléseken, a teljesen hátra dönthető első sori ülések megmutatják, hogy a Hyundai Motor tervezői valóban többet akartak elérni, mint egy újabb egyszerű közlekedési eszközt létrehozni. Az első ülések ugyanis egyetlen gombnyomásra akár csaknem 180 fokban hátradönthetőek úgy, hogy közben az ülés alól egy lábtámasz is előugrik. A kiállított autó teteje ráadásul teljes egészében üvegből volt, ami tovább növelte a belső térérzetet. 

A Hyundai Motor az IONIQ 5 modellben alkalmazta először a digitális visszapillantó technológiáját. az aktuális külső eseményeket a vezető a vezetőoldali, illetve az utasoldali ajtókra szerelt OLED monitorokban követheti nyomon. Habár ez egy opciós tétel (Magyarországon nem rendelhető), a Hyundai saját értékelése szerint a funkció kiválóan alkalmas a hagyományos tükrök holtterének kiküszöbölésére.  

Akármennyire is futurisztikus az IONIQ 5 megjelenése, az autó egyáltalán nem akar luxusautónak látszani. ez leginkább a bőrülések textúráján érhető tetten, ami egyáltalán nem olyan finom és luxusérzetű, mint pl. a Hyundai prémium Genesis luxusautóiban. A Hyundai Motor képviselői szerint a vállalat különféle környezetbarát anyagokat és lejárásokat alkalmazott a modell természetességének kihangsúlyozására. Ezért pl. őrölt műanyag palackokat használtak fel a Nappa bőrrel bevont bőrülések háttámlájához, amelyek gyártásánál növényi olajok is szerepet kaptak. Az egyelőre nem egyértelmű, hogy a Hyundai miért tett ilyen erőfeszítéseket, miközben a Tesla Model 3 hamis bőrülései helyett megtartották az ülések természetes állatbőrét.  

A merész megjelenéstől eltekintve az IONIQ 5 leglényegesebb jellemzője az az Elektromos-globális Moduláris Platform, az E-GMP, amelyre az autó egésze épül. A motor, a sebességváltó, az üzemanyagtartály és a belsőégésű motorrendszerekben szükséges egyéb alkatrészek kiküszöbölésével az IONIQ 5 olyan akkumulátorral rendelkezik, amelyek egyetlen feltöltéssel akár 500 kilométer megtételét és az ultragyors, 800 voltos rendszeren keresztüli töltést is lehetővé teszik, amivel 18 perc alatt az akku 80 százalékra tölthető. 

Funkcióit tekintve az IONIQ 5 nem csupán egy energiafogyasztó gép, de más elektromos eszközök kiegészítő akkumulátoraként is szolgálhat. A Hyundai szerint a Járműtől a fogyasztóhoz (Vehicle to Load – V2L) funkción keresztül az autó egy négytagú család 4 napi energiaszükségletét is képes biztosítani. Ez különösen kempingezéskor jöhet jól, amikor az autó elég energiát tud adni a kávéfőzőnek, a hősugárzónak vagy akár a hajszárítónak is. A V2L csatlakozó mellett tíz darab kockaalakú LED lámpa mutatja meg, mennyi energia maradt még az autóban más eszközök töltéséhez. A V2L funkció a második üléssor alatt elhelyezett 220 voltos csatlakozóval is elérhető, ez azonban csak akkor működik, ha a jármű be van kapcsolva.  

A Hyundai IONIQ 5 modellt már megjelenésekor is hatalmas érdeklődés övezte Európában és Dél-Koreában, vagyis azon a két piacon, ahol mostanáig megjelent. Dél-Koreában már az előrendelés első napján összesen 23 ezer ügyfél foglalta le az autóját, azóta pedig az előrendelések száma már 40 ezer darabot is meghaladta. Eközben Európában a 3 ezer darabban limitált bevezető Project 45 szériára már az első napon is háromszor annyian regisztráltak. 

Az IONIQ 5 kisebbik akkus változatának indulóára hazánkban 14 999 ezer forint, míg Dél-Koreában a nagyobb hatótávú változat 52 millió vontól (kb. 14,2 mFt) elérhető.     

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com, koreaherald.com, aju.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését