A Hyundai vezetőit kérdezték az IONIQ 5 bemutatóján
A Hyundai múlt héten mutatta be vadonatúj IONIQ 5 villanyautóját, amelynek koreai premierjén a gyártó munkatársai válaszoltak a helyi sajtó képviselőinek kérdéseire.
A Hyundai Motor február 23-án mutatta meg először a világnak vadonatúj, korszakalkotóan új elektromos autóját, az IONIQ 5-öt. Az új modell a 2019-es Frankfurti Autószalonon kiállított „45” tanulmány szériaváltozata, amely a Hyundai Motor jövőbeli tisztán elektromos modelljeihez frissen kifejlesztett moduláris E-GMP platformra épül.
Ezen a napon a Hyundai számos új technológiát, köztük a tükörkamerákat és a villámgyors töltési lehetőséget is bemutatta. Emellett a „Style Set Free” stratégia keretében olyan funkciókat is megmutattak, amelyekkel az autó stílusa a vásárlók életviteléhez igazodik és azt is elárulták, hogy az IONIQ 5 vásárlói kétféle akkucsomag közül választhatnak.
Az eseményen részt vett Jaehoon Jang, a koreai üzleti divízió alelnöke, Wonha Yoo, a termékosztály vezető alelnöke, Heungsu Kim, a Hyundai Design Center ügyvezető alelnöke és a Modern Design Center vezető alelnöke, Fayez Raman, a Felépítmény Központ ügyvezető alelnöke és Seongwon Ji, a Kreatív Munkarészleg igazgatója. A Hyundai vezetőit a koreai Motograph magazin kérdezte az új modellről.
Elmagyarázná az új IONIQ 5 bevezetésének jelentőségét?
Jae-Hoon Jang: Az autóipar jelenlegi fő témája egyértelműen a villamosítás. Az idei évben a globális villanyautó-piac várhatóan több mint 30 százalékkal fog növekedni. Az IONIQ 5 az első olyan modellünk, amely az E-GMP platformra épül és komoly erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy az autó teljesítményben és térben is megfeleljen a vásárlók elvárásainak. Az IONIQ 5 segítségével elsőrangú márkává válhatunk a villanyautók globális piacán, új vásárlói élményt kínálhatunk és az új elektromos járműkorszak élére állhatunk.
Mennyi lesz az IONIQ 5 koreai ára és mik az értékesítési tervek?
Yoo Won-ha: A nagy hatótávú modellek Exclusive felszereltségű verziója nagyjából 50 millió von körül lesz, míg a Prestige változat ára 55 millió körül várható. Szöul térségében a tényleges vételár 40 millió von alatt lesz. Az előrendeléseket február 25-től fogadjuk, idénre pedig 26 500 darab hazai eladásával számolunk.
Kíváncsi lennék a külföldi bemutatók menetrendjére is.
Jae-Hoon Jang: A szériagyártás márciusban indul Ulszanban. Az autót fokozatosan vezetjük be, előbb Európában és Koreában, míg az amerikai piacra az év második felében érkezik meg. Az autóból idén nagyjából 70 ezer darab készül, míg 2022-re éves szinten 100 ezer darabot tervezünk gyártani.
Mi áll az új IONIQ 5 formatervének középpontjában?
Lee Sang-yup: Megpróbáltam a tanulmányautó különböző jellemzőit visszatükrözni. Az autóra tekintve látható, hogy megtartottuk a „45” tanulmány részleteit, beleértve a hosszú tengelytávot és a rövid túlnyúlásokat, illetve a paraméteres pixeleket is. A teljes hossza ugyan csupán 5 milliméterrel több, mint a Tucsonnak, a tengelytávja viszont 100 milliméterrel több, mint a Palisade nagyterepjárónak, vagyis belül kiváló térérzetet biztosít. Mivel ez az autó a térinnováció csúcsát jelenti, azt javasoljuk mindenkinek, tapasztalja meg maga.
A tengelytáv érezhetően hosszú, de ezzel együtt nem lett kisebb a csomagtér?
Lee Sang-yup: A csomagtartó alapmérete 531 liter, amit az üléstámlák előrehajtásával 1 600 literesre lehet bővíteni. Emellett a térérzetet az üléssorok csúsztatásával is lehet élvezni. A csomagtartó ajtaját is úgy formáztuk meg, hogy a pakolás még kényelmesebb legyen.
Miért nincs márkajelzés a kormánykeréken?
Lee Sang-yup: A legtöbb márka emblémát ragaszt a kormánykerékre, így ezt mára természetesnek veszik. Így arra gondoltam, hogy mi lenne, ha törölnénk az emblémát és a környezetbarát anyaghasználattal juttatnánk el egy különleges üzenetet a vezetőhöz. Remélem, hogy a merész próbálkozások első lépéseként ezek a jövőben is folytatódnak.
A jármű karosszériájának aljában nagy mennyiségű akkumulátorok vannak elhelyezve. Ütközési helyzetben aggódom ezek biztonsága miatt.
Fayez Raman: A változatos baleseti helyzetekben is a biztonságot maximalizálni képes struktúrát alkalmaztak az autónál. A biztonság az autótervezés legfontosabb tényezője. Az akkuk védelmi részeiben megerősített alumíniumot alkalmaztak és az akkukat körülvevő perifériákhoz melegen sajtolt anyagot adtak hozzá az ütközésbiztonság és az akkuvédelem érdekében. Ezeknek köszönhetően az akkuk frontális, hátsó és oldalról érkező ütközésekkor is kiválóan védve vannak.
Be tudná mutatni az IONIQ 5 modellbe épített vezetéstámogató rendszereket?
Kim Heung-soo: Ez a hyundai Motor első olyan járműve, amely megkapta az Autópályás Vezetéstámogató rendszer 2-es (HDA2) változatát. A sebesség és az elöl haladó jármű mögötti távolság megtartása mellett lehetővé válik az irányjelző karjának működtetésével indított automatikus sávváltás is. Az autó egy olyan funkciót is kínál, amely rugalmasan kezeli azokat a járműveket, amelyek hirtelen vágnak be a szomszédos sávból. Emellett van egy olyan funkció is, amely a navigáció adatai alapján az útvonal kanyarulataihoz igazítja az autó sebességét.
Az IONIQ 5 modell alapjain N szériás sportmodellt is terveznek?
Kim Heung-soo: Még nem született arról döntés a vállalaton belül, hogy az IONIQ 5 modellből lesz-e nagyteljesítményű változat. Jelenleg azt vesszük fontolóra, mely modellek nyújtják az optimális elégedettséget a vásárlók számára és különböző megbeszélések folynak. De az autó technikailag készen áll erre.
Kíváncsi volnék, tervezik-e önműködő töltőállomások kialakítását?
Yoo Won-ha: Az idei évben azzal szeretnénk növelni ügyfeleink kényelmét, hogy 120 villámtöltőt telepítünk (Dél-Koreában). Emellett különböző olyan marketingstratégiákkal készülünk, mint pl. egy elektromos járművek tulajdonosai számára kialakított exkluzív tagsági rendszerben elérhető kedvezményes töltési díjak.
A Hyundai Motor február 25-étől fogadja az előrendeléseket az autóra, amelyet a vállalat közleménye szerint várhatóan csak jóval később, a második negyedév során vezetnek majd be a piacra. A Hyundai Motor Group önállóan kifejlesztett E-GMP padlólemezére épülő első modellből már az első napon 23 760 darabot rendeltek, ez pedig meghaladja az új Grandeur modell 17 294 darabos első napi, szintén rekordnak számító előrendelés nagyságát.
Európában hasonlóan nagy az érdeklődés az autóra, a Hyundai több mint 230 ezer érdeklődést regisztrált, miközben az első, 3 ezer darabos limitált szériás Project 45 változat háromszoros túljelentkezéssel egy nap alatt elfogyott. Ezzel pedig az érdeklődés szintje még a tavalyi új Tucson premiert is túlszárnyalta.
Forrás: motorgraph.com, koreaherald.com, hyundai.news