Megérkezett a vadonatúj, divatos és kecses Hyundai Bayon

A Hyundai Motor a mai napon bemutatta a kifejezetten európai piacai számára tervezett, vadonatúj Hyundai Bayon városi crossoverét, amely a márka folyamatosan bővülő szabadidőjármű kínálatának legújabb, legkisebb tagja.

A vadonatúj Bayon kompakt karosszériája tágas belső teret rejt; az intelligens biztonsági és online kapcsolódási szolgáltatások széles választéka kiemeli a modellt versenytársai közül. Ezzel a vadonatúj BAYON demokratizálja a technológiát, és mindenki számára elérhetővé teszi a legmodernebb biztonsági és kapcsolódási funkciókat. A Hyundai szabadidőjárműveinél szokásos névadási stratégiával összhangban a Bayon egy közkedvelt nyaralóhelyről kapta a nevét: Bayonne a francia baszk régió fővárosa, az ország délnyugati részének egyik legszebb turisztikai célpontja. Mivel a Bayon kifejezetten az európai piac elvárásaihoz igazodva jött létre, a vállalat európai nevet adott neki.

„A szabadidőjárművek népszerűsége töretlenül nő világszerte” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A Hyundai úgy látta, valós piaci igény mutatkozik egy olyan modell iránt, amely hatékonyan és rátermetten mozog az európai nagyvárosokban, ugyanakkor helykínálata is megfelel az ügyfelek elvárásainak. Kategóriaelső kapcsolódási és biztonsági szolgáltatásai, divatos, karakteres formaterve, valamint a Hyundai 48 voltos lágyhibrid technológiáját alkalmazó hajtáslánca méretosztálya kiemelkedő tagjává teszi a Bayont.”

A Bayonnal együtt a Hyundai hét vadonatúj, illetve megújult modellt vezetett be mindössze 12 hónap alatt (húszat, ha az összes karosszériatípust és hajtáslánc-variációt figyelembe vesszük), és ezzel 2020 új rekordot ért el a flottabővítés szempontjából.

A Bayon a Hyundai szabadidőjármű családjának legújabb formai kiáltványa: váratlan és látványos arányai, erőteljes grafikai megoldásai kiemelik a tömegből. A modell a Hyundai Érzéki Sportosság formanyelvét alkalmazva az arányok, a szerkezet, a dizájn és a technológia összhangjára törekszik. Az Érzéki Sportosság ezen legújabb megtestesülése az érzelmi értékeket innovatív megoldásokkal társítja.

„A Hyundai meghatározó crossoveres stíluselemeit alkalmazó, divatos megjelenésével a Bayon a Hyundai szabadidőjárműveinek formai irányát erősíti.” – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group vezető formatervezője. „A Bayon erőteljes vonalaiban és nyílhegy alakú lámpatesteiben megnyilvánuló egyedi, magabiztos megjelenése a virágzó európai B-SUV szegmens legkülönlegesebb, kiemelkedően egyedi tagjává teszi a modellt.”

Karakteres külső formavilága egyedülálló jelenséggé teszi a Bayont a szegmensben. Egyedi formai megoldásaival, ultramodern részleteivel és letisztult dizájnjával kiemelkedik versenytársai mezőnyéből. A széles hűtőmaszk alul nyitott kialakítása stabil kiállást kölcsönöz az autónak. A három részből álló fő lámpatestek a légbeömlőkkel alkotnak egységet, ami szerkezetileg és optikailag egyaránt páratlan megoldás. A vízszintes légbeömlő rés és a nappali menetfények szélesebbnek láttatják a modellt, míg az alsó lökhárítóbetét a Bayon szabadidőjárműves karakterét erősíti.

Oldalnézetből a dinamikus vállkialakítás ék alakú megjelenést kölcsönöz a modellnek. A nyílhegy alakú C-oszlop váratlan és dinamikus rajzolatú szerkezeti elem, amely a kerékdob kialakításával és a védőbetétekkel együtt meghatározza a modell személyiségét. A Bayon 15 colos acél, illetve 16 vagy 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető.

Hátul nyílhegy alakú lámpatestek emelik ki a tetőoszlop dinamikus rajzolatát. A far két szélébe kihúzott lámpák széles kiállást kölcsönöznek az autónak. A két lámpatestet összekötő, vékony, vízszintes sáv még inkább kihangsúlyozza ezt a szélességet, valamint egységbe fogja az oldalfalat és a hátfalat. A hátsó kerékív fölötti, geometrikus vonalak erővel és élettel töltik meg a karosszéria megjelenését. A hangsúlyos hátsó traktus és az optikailag elnyújtott hátsó ablak egyedülállóvá, kifejezővé teszi a far megjelenését. A modern megjelenést teljes LED lámpatestek és irányjelzők koronázzák meg.

A színválasztékban összesen kilencféle árnyalat található meg, köztük a piaci bevezetést kísérő, új Mangrove Green árnyalat. Opciós kéttónusú tető is rendelhető; a Phantom Black tetőlemez számos karosszériaszínnel társítható.

A Bayon letisztult, tágas és világos utastérrel rendelkezik. Ennek kialakítása során a tervezők elsősorban az elöl és hátul utazók maximális kényelmére, valamint a lehető legtágasabb csomagtartó kialakítására törekedtek. A belső teret a digitális és online technológia határozza meg, így a 10,25 colos digitális műszeregység, a 10,25 colos audio-video navigációs képernyő vagy a 8 colos audio kijelző. Az első lábtérben, az ajtónyílásokban, az első kilincseknél, valamint a padlókonzol alatti tárolórekeszben LED hangulatvilágítás teremt kellemes környezetet.

A semleges belső színek és anyagok gondosan összeválogatott palettája tökéletesen harmonizál a választható karosszériaszínekkel. A finom, visszafogott díszítőelemekkel megvalósított, diszkrét színvilág és kárpitozás olyan megnyugtató hangulatot teremt, amelyben a vezető maximálisan a forgalomra összpontosíthat. A Bayon alapkivitelben fekete szövetkárpitozást kínál, opcióként kétféle alternatív színvilág is elérhető.

Ahogy a Hyundai többi típusa, a Bayon is a kategóriában ritkán látható, fejlett kapcsolódási technológiákat kínál. Digitális műszeregysége és felső kategóriás infotainment szolgáltatásai a méretosztály élvonalába sorolják. A felhasználók választhatnak a 10,25 colos AVN kijelző és a 8 colos audio kijelző között. Az utóbbi vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitást kínál. 

Az első üléssoron kettő, hátul pedig egy harmadik USB aljzat szolgál az utasok hordozható elektronikus készülékeinek töltésére. Az egyik első csatlakozó egyben adatátvitelre is alkalmas, azon keresztül a fedélzeti infotainment rendszerhez csatlakoztatható a telefon. Az infotainment csomagot prémium Bose audiorendszer teszi teljessé, felső kategóriás zenei élményt kínálva az utasoknak.

A Bayon a Hyundai Bluelink legfrissebb verzióját alkalmazza, így a felhasználók a legmodernebb online kapcsolódási funkciók előnyeit élvezhetik. Olyan új szolgáltatásokról van szó, mint az online útvonaltervezés vagy az új felhasználói profil funkció. Az új generációs Bluelink rendszer újdonsága a naptár integráció. Ennek segítségével a vezető a fedélzeti infotainment rendszerre tükrözheti Google vagy Apple naptárát. Amennyiben egy naptárbejegyzéshez cím is tartozik, az közvetlenül átemelhető a jármű fedélzeti navigációs rendszerébe. Ezen túlmenően az ügyfelek a Bluelink alkalmazáson keresztül megállapíthatják járművük tartózkodási helyét, illetve reteszelhetik vagy oldhatják annak központi zárját, továbbá ellenőrizhetik a karbantartási információkat vagy az üzemanyagszintet.

A Hyundai Bayon a szabadidőjárművek kényelmét és tárolókapacitását a városi kisautók mozgékonyságával és takarékosságával társítja. Kompakt külső méretei és családbarát belső kialakítása révén az ügyfelek mindenből a legjobbat kapják: a visszafogott méretek és kiváló körkörös beláthatóság megkönnyíti a beszállást és a manőverezést, ugyanakkor a magas üléspozíció révén a modell ugyanazt a biztonságérzetet nyújtja, mint a Hyundai nagyobb szabadidőjárművei. 

411 literes csomagtartójával a Bayon kompakt méreteire rácáfolva különösen sok tárolóhelyet kínál. Mindezeknek köszönhetően a Bayon kiemelkedően tágas és praktikus. Tovább javítja a modell használati értékét az intelligens csomagtértakaró, amely a hátsó ülés háttámlája mentén elhúzva fedi el a csomagtartó tartalmát. 

A Bayon 4 180 mm hosszú, 1 775 mm széles és 1 490 mm (17 colos keréktárcsák esetén 1 500 mm) magas, így tökéletes egyensúlyt teremt a kompakt méretek és a praktikus használhatóság között. A tengelytáv 2 580 mm. Még kényelmesebbé teszi az utazást a kiváló lábtér: elöl 1072, hátul 882 mm áll az utasok rendelkezésére. Ahogy egy szabadidőjárműtől elvárható, a Bayon a B-szegmens átlagát messze meghaladó, 183 mm-es szabad hasmagasságot kínál (17 colos kerekekkel).

A Bayon a Hyundai többi szabadidőjárművéhez hasonlóan biztonságos és robusztus konstrukció és ennek megfelelően a legmagasabb szintű utasvédelmet nyújtja. A Bayon emellett a Hyundai SmartSense biztonsági funkciók széles körét kínálja. Ezek jelentős része az alapfelszerelés részét képezi. A Bayont félautonóm mobilitási funkciói is versenytársai fölé emelik. A sávkövető segédlet (LFA) funkció a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet. A ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA) először figyelmezteti a vezetőt, majd szükség esetén automatikus fékezéssel segít megelőzni az ütközést. A rendszer képes az autók, gyalogosok és kerékpárosok észlelésére, valamint rendelkezik kereszteződésben történő kanyarodás funkcióval, amely automatikusan fékez, ha balra kanyarodás közben szemből közeledő járművet észlel. A navigáció alapú adaptív sebességtartó automatika (NSCC) a fedélzeti navigációs berendezés adatait felhasználva autópályán vagy gyorsforgalmi úton önállóan módosítja a jármű sebességét.

A Bayon ezek mellett számos olyan funkcióval is bír, amely figyelemvesztés esetén siet a vezető segítségére. A vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW) a vezetési stílus változásából érzékeli, ha a vezető fáradt vagy figyelmetlen. A rendszer az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzéssel (LVDA) összehangolva működik. Az LVDA figyelmezteti a vezetőt, amennyiben az késlekedve reagál, miután az előtte álló jármű elindult. Ezeken túlmenően a hátsó ülés foglaltság riasztás (ROA) funkció kiszállás előtt emlékezteti a vezetőt, ha az érzékelők mozgást észlelnek a hátsó ülésen. Ezzel a Bayon a hátul utazó gyermekek vagy kisállatok biztonságára is fokozottan vigyáz, ami még tökéletesebb választássá teszi családok számára.

Lassú haladáskor vagy parkoláskor ugyancsak fejlett funkciók gondoskodnak a biztonságról. A tolatási manőver során bekövetkezendő ütközést megelőző rendszer (PCA-R) riaszt, vagy szükség esetén automatikusan fékez, ha lassú hátramenetben akadályt észlel a jármű mögött. Az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA) funkció hasonló védelmet biztosít, amikor parkolóhelyről tolatunk ki, és egy másik jármű elhalad mögöttünk. A parkolást támogató rendszer (PA) pedig olyan félautonóm parkolási funkció, amely érzékelők és egy vezérlő szoftver segítségével segít beállni a szűk helyekre. Baleset esetén az eCall rendszer automatikusan riasztja a mentőszolgálatot, ha kinyíltak a légzsákok. Az eCall funkció gombnyomással is aktiválható.

A Bayon kiemelkedően takarékos üzemének és igen versenyképes CO2-kibocsátásának kiindulópontja a modernizált Kappa motorcsalád. A közvetlen befecskendezéses T-GDi turbómotor optimális hatásfokot nyújt, a Hyundai különleges 48 voltos lágyhibrid technológiájával (48V) és intelligens manuális sebességváltójával (iMT) kombinálva pedig még takarékosabban közlekedést tesz lehetővé.

A Bayon a Hyundai különleges, fokozatmentesen változó szelepösszenyitás (CVVD) technológiáját alkalmazza, amely a pillanatnyi menetviszonyok függvényében szabályozza a szelepek nyitásának és zárásának időtartamát. A megoldás növeli a motor teljesítményét, valamint csökkenti annak üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását, így a környezetet is kíméli. A kínálat csúcsán az 1.0 T-GDi motor foglal helyet, 48 voltos lágyhibrid technológiával, 100 vagy 120 lóerős változatokban. Ehhez az erőforráshoz hatfokozatú intelligens manuális (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos (7DCT) sebességváltó tartozik. Az 1.0 T-GDi motor 100 lóerős kivitele 48V lágyhibrid technológia nélkül is elérhető, hatfokozatú kézi (6MT) vagy 7DCT sebességváltóval társítva. A motorkínálatot az ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt 84 lóerős, 1,2 literes MPi benzinmotor teszi teljessé.

A Bayon a Hyundai szabadidőjárművek közül elsőként kínált fordulatszám-igazítás funkciót. Ez a Hyundai nagyteljesítményű modelljeiből ismerős megoldás összehangolja a motor és a kimenő tengely fordulatszámát, ami finomabb, sportosabb sebességváltást tesz lehetővé. A fordulatszám-igazítás a 7DCT sebességváltóval szerelt 1.0 T-GDi motorhoz minden üzemmódban, míg a 48V lágyhibrid technológiával és az iMT sebességváltóval társított 1.0 T-GDi motorhoz Sport üzemmódban elérhető.

Az új Bayon gyártása várhatóan még márciusban megkezdődik a Hyundai törökországi üzemében, amelyet követően a modell még tavasszal megérkezhet az európai márkakereskedésekbe. 

Forrás: Hyundai Hungary

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését