Már Csehországban is készül a kisebb akkus Hyundai Kona

A Hyundai csehországi gyártóüzeme bejelentette, hogy a Kona Electric 64 kWh-s változata mellett március közepén megkezdte a kisebb, 39 kWh-s változat összeszerelését is. 

A Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) a csehországi Nošovicében található gyártóüzemében éppen egy évvel ezelőtt, 2020 márciusában a Kona Electric modell összeszerelésével az országban elsőként kezdte meg akkumulátoros elektromos autók gyártását. A HMMC az elmúlt egy év során összesen 31 ezer példányt gyártott az autóból. Tavaly november óta már a módosított külsővel és kiterjesztett biztonság felszerelésekkel ellátott frissített modell készül a gyárban

Petr Michník, a vállalat szóvivője bejelentette, hogy az üzemben pedig mostantól már a Kona Electric mindkét akkumulátornagyságú változata, azaz az eddigi 64 mellett a kisebbik, 39,2 kWh-s változat is készül. „Mi sem bizonyítja jobban, hogy Kona Electric nemcsak a mi gyárunk, hanem az egész Hyundai márka számára fontos modell, minthogy a Hyundai Európában értékesített emissziómentes autóinak fele a mi üzemünkben készült” – mondta Michník. „A Hyundai a kisebb akkus verziót már a Kona bemutatása óta gyártja Koreában, ám a változat iránti nagy európai kereslet miatt megkezdjük ennek összeszerelését is.”

A Hyundai Kona Electric 64 kWh-s változata egyetlen feltöltéssel 484 kilométert tud megtenni, míg a kisebbik akkuval ugyanez az érték 305 kilométer. Ezzel együtt a kisebb akkus verzió vételára is alacsonyabb, mint a nagyakkus változaté. A Csehországban készülő Kona Electric modellek továbbra is Európa kiválasztott piacain kerülnek értékesítésre, így pl. Németországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban.  

A koronavírus-járvány a nošovicei üzem termelését a többi autógyártóval együtt jelentős mértékben érintette. Tavaly tavasszal három hétre megszakították az üzem termelését és a fokozott higiéniai intézkedések mellett az óvatosság az alkatrészek előrendelésében is megmutatkozott. Az autógyártás termelési láncában eddig nem termeltek készletre, a „just in time” rendszerben az elemek folyamatosan, a vásárlói igényekhez igazodva érkeztek a gyártósorokhoz.

„Sokkal több figyelmet kellett fordítanunk a beszállítóinkkal történő kommunikációra és a készletek fenntartására. Amíg a pandémia előtt kizárólag ’just in time’ rendszerben működtünk, mostanra megnöveltük a stratégiai elemek készleteit azért, hogy fedezni tudjuk a beszállítóink esetleges kiesését” – tette hozzá Michník. 

A nošovicei üzem a Hyundai egyetlen gyártóközpontja az Európai Unió területén, ahol naponta akár 1 400 darab autó is készülhet. Az autógyártó tavaly 238 750 darab autót készített, ami 23 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A gyárban nagyjából 3 200 fő dolgozik, míg további 8 700-an a Hyundai gyár közvetlen beszállítóinál vannak alkalmazásban. 

Forrás: ekolist.cz

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését