Itthon 15 millió forinttól indul a Hyundai IONIQ 5
A Hyundai hazai márkaképviselete nyilvánosságra hozta legújabb IONIQ 5 villanyautójának hazai árlistáját, amely alapján az alapmodell 15 milliós árával éppen annyiba kerül, mint a Kona Electric legdrágább változata.
A Hyundainál az IONIQ 5 bevezetése új korszakot jelent a márka villanyautós történetében, hiszen ez az autó már tervezésének első pillanatától kizárólag elektromosnak készült. Az új modell ráadásul a vállalat által kifejlesztett E-GMP platformra épülve és modern, előremutató technológiáival felszerelve az IONIQ villanyautó-almárka első képviselőjeként a márka villanyautóhoz elképzeléseit is megtestesíti.
Az IONIQ 5 korábban bemutatott előzetes felszereltséglistája után a Hyundai Hungary most nyilvánosságra hozta a modell hazai árlistáját is. Eszerint az IONIQ 5 kétféle akkukapacitással, háromlépcsős felszereltségben, mindegyikhez választható összkerékhajtással lesz rendelhető, valamint a bevezetéshez kapcsolódóan First Edition néven egy fullextrás, nagyakkus változatban is elérhető lesz. Az alapár 14,999 millió forint, amivel az IONIQ 5 ára forintra megegyezik a frissített Kona Electric legdrágább változata.
Az új IONIQ 5 15 millió forintos Comfort felszereltségéhez persze csak a kisebbik, nettó 58 kWh-s akkucsomag és 218 lóerős hátsókerék-meghajtás társul, az összkerekes, 313 lóerős verzióért 1,3 millió forintos felárat (16,3 mFt) kell fizetni. Aki nagyobb, 72,6 kWh-s akkut szeretne, az 1 millióval többet (15,999 mFt) szánjon a vásárlásra. A Premium szint 1 millióval kerül többe (16 – 18,3 mFt), míg az Executive további 1,3 millió forinttal (17,3 – 19,6 mFt) drágább, de a kínálat csúcsán lévő, kizárólag a 72,6 kWh-s akkuval, összkerékhajtással elérhető First Edition 1 milliós kedvezményével is 20,999 millió forintba kerül.
De mit kapunk ennyi pénzért? Már a 19 colos felniken guruló Comfort szinten is bőséges a biztonsági ellátmány, ami többek között magában foglalja az első középlégzsákot, a fényszóróasszisztenst, a sávtartó mellett a sávkövető rendszert, a vészfékrendszert, a kanyarodáskor szembejövőre figyelmeztető rendszert, a HDA autópályaasszisztenst, a navigációalapú intelligens sebességtartó rendszert és intelligens táblafelismerő rendszert is. Kívül széria az automatikus vezérlésű LED MFR fényszóró és ugyanígy a hátsó lámpa is LED, villanymotorok húzzák be a fűthető külső tükröket, van esőérzékelő és tolatóradar is.
Belül van kartámasz, hátra vezetett légbeömlők, USB csatlakozó és 6 hangszórós Bluelink navigációs csomag, kétzónás automata klíma, 4 biztonsági elektromos ablak, kulcsnélküli rendszer, 12,3 colos digitális műszeregység, Stop&Go funkciós adaptív sebességtartó, egypedálos vezetést lehetővé tévő „i-pedal”, 800 voltos villámtöltési, valamint 7 kW-os egyfázisú, valamint 10,5 kW-os háromfázisú töltőberendezés. A készlet erejéig elérhető Comfort Launch Edition csomagban emellett a Téli csomag (kormány- és első ülésfűtés), fényre sötétedő belső tükör és prémium ajtókárpit isalapáron jár.
A Premum szinten ezek mellett már az aktív holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is széria, csakúgy, mint a prémium ajtókárpit, az elektromosan állítható vezetőülés, a vezetékmentes telefontöltő, a fényre sötétedő belső tükör és a téli csomag. Az Executive mindezeken felül a nagyobb akkuval szériában járó 20 colos felniket ad, a felszereltség pedig többek között Dual LED első fényszórókkal, első dekorvilágítással, sötétített hővédő üvegezéssel, belső hangulatvilágítással, elöl szellőztethető, elektromos állítású bőrülésekkel, 44 colos kiterjesztett valóság HUD kijelzővel, 8 hangszórós Bose hangrendszerrel, automata csomagtérmozgatással és hátsó ülésfűtéssel bővül.
A First Edition modellben pedig minden olyan tétel megtalálható, ami a másik háromban külön rendelhető: a panoráma napfénytetőtől az első tolatóradaron, az automatikusan kinyíló kilincseken, a csúsztatható középkonzolon, a hőszivattyús fűtőrendszeren, az akkumulátorfűtésen és vonóhorog-előkészítésen át egészen a V2L rendszerig minden széria. Ezenkívül felár nélkül kérhető hozzá a napfénytető helyett szolártető is, valamint szériában jár a többihez külön rendelhető vezetőasszisztens csomag, illetve a relaxációs első üléseket is tartalmazó üléscsomag is.
A vadonatúj IONIQ 5 már rendelhető a Hyundai márkakereskedéseiben, az első ügyfelek pedig valamikor nyár közepén vehetik át az autó első példányait.
A teljes árlista itt megtalálható: KATT!