A Vitesco szállítja a Hyundai 800 voltos inverterét

A Vitesco Technologies bejelentette, hogy a vállalat készíti a Hyundai Motor Group új villanyautóiba épített 800 voltos szilícium-karbid (SiC) inverterét, amely megrendelés értéke több százmillió euró.  

A vállalat közleménye szerint ez az első olyan alkalom, amikor ez a technológia „jelentős mennyiségben” elterjedhet. Ez a technológia a hagyományos 400 voltos rendszerekhez képest jelentősen javítja a töltés hatékonyságát, a töltési teljesítményt és a töltésre fordított időt is. „Mostanáig a legtöbb elektromos autó 400 voltos rendszert használt, csupán néhány prémium és sportautó rendelkezett 800 voltos felépítéssel.”

A Hyundai Motor Group új E-GMP platformra épülő tisztán elektromos modelljeiben használja fel ezt a 800 voltos rendszert. Habár a vállalat nyilatkozatában nem említik név szerint, a Vitesco inverterei elsőként a Hyundai Motor IONIQ 5 és a Kia EV6 modelljeibe kerül beépítésre. Emellett a Hyundai csoport vélhetően más beszállítókkal is szerződést kötött.   

A Hyundai Motor Group szerint a 800 voltos akkumulátorrendszer lehetővé teszi, hogy az autó akkuit akár 350 kW teljesítménnyel is töltsék. Az autókat a 800 volt mellett hagyományos 400-500 voltos villámtöltőkkel is fel lehet tölteni, ám a hatékonyság ebben az esetben a feszültség növelésének szükségessége miatt alacsonyabb lesz. 

A Vitesco Technologies közleményében hozzátette, hogy a további 800 voltos rendszerelemek, köztük a DC/DC konverterek, akkumenedzsment és töltőrendszerek fejlesztése is folyamatban van.  Amennyiben a magasabb feszültségű rendszerre váltás sikeres lesz, hamarosan még több autógyártó vált át a 800 voltos rendszerre. 

Forrás:  insideevs.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését