Politikai játszma áldozatává vált a Hyundai


A kínai kormányzat nem hagyta jóvá a Hyundai akkumulátor-beszállítójának engedélyezését, amely mögött jóval több húzódik meg, mint szakmai nézetkülönbségek.  

Az autógyártás jóval bonyolultabb egy szerelőszalag felállításánál és ott alkatrészek összeszerelésénél. Szerepet játszik benne a devizakereskedelem kifinomult megértése és a politikai szemlélet is. A Hyundai most ez utóbbiból kapott egy hatalmas leckét az elektromos modellek kínai gyártásával kapcsolatban, mivel a kínai kormányzat igen agresszívan tolja az előtérbe ezekkel foglalkozó hazai beszállítóit.     

Kína jelentős mértékben megadóztatja az importból származó gépkocsikat, amivel a legtöbb autógyártót arra kényszeríti, hogy helyben gyártsa termékeit. Ám ez nem ennyire egyszerű. Kína nem engedélyezi csak úgy, hogy egy külföldi vállalat megvesse lábát a helyi piacon, kötelezően választania kell egy helyi vállalatot is maga mellé.   

A Hyundai a BAIC csoportból a Beijing Auto Groupot választotta kínai partneréül, amely okos választás volt, mivel a kínai vállalat állami kézben van. Ezzel nem lettek egyszerűbbek az üzleti ügyek, ráadásul mostanában a Hyundai kínai eladásai sem olyan fényesek, mint korábban, ezért a vállalat a helyi piac számára kifejlesztette az Elantra és a Sonata konnektoros hibrid változatait.


A Hyundai mindkét modelljéhez nagy reményeket fűz, amelyekkel szeretnék újra fellendíteni kínai eladásaikat. A Hyundai pénzügyi vezetője nemrég azt nyilatkozta, hogy az Elantra Yuedong EV változatával újra piacvezetői szerepre törnek. A Hyundai az újabb áttöréshez a szintén koreai LG Chem vállalatot választotta beszállító partneréül, amelytől az új elektromos modellek akkumulátorait szeretné beszerezni. Ám a kínai hatóságok most hirtelen úgy döntöttek, az LG Chem akkui nem felelnek meg a kínai szabványoknak, ahogyan a Samsung SDI vállalatéi sem. Egyben utaltak arra is, hogy amennyiben a Hyundai egy kínai beszállító termékei mellett döntene, akkor azt engedélyeznék.

Így a Hyundainak nem maradt más választása, minthogy azzal a kínai Contemporary Amperex akkugyártó vállalattal kellett megállapodnia, amely néhány év alatt a semmiből Kína leggyorsabban növekvő elektromos autóalkatrész-gyártó vállalatává nőtte ki magát. A cég már európai leányvállalatokat is alapított Franciaországban, Németországban és Svédországban és tervei szerint a közeljövőben akkumulátorgyártó üzemet szeretne létesíteni Európában és állítólag már megállapodtak a BMW-vel is.

Az Elantra Yuedong EV modellt így a Contemporary Amperex akkumulátoraival még idén tervezik gyártani a Beijing Hyundainál. A Sonata PHEV modell gyártását is szerették volna még idén megkezdeni, de a ezt 2018-ra kellett halasztani, mivel a kínai cég akkumulátorai nem illeszkednek a Hyundai padlólemezéhez, ezért azt előtte át kell alakítani.  


Mindez azért történhetett meg, mert Kínában előirányozták, hogy az új autók 8 százaléka „új energiájú modellnek” kell lennie. Ha a Hyundai nem működik együtt és nem hoz elektromos modellek gyártását Kínába, akkor egyszerűen betiltják a helyi működésüket. Ám ez csak a történet egyik része. Tavaly az Egyesült Államok úgy határozott, hogy Dél-Koreába telepíti új rakétavédelmi rendszerét, amely segítségével Dél-Koreát megvédhetik az esetlegesen Kínából indított rakétákkal szemben. A döntés után nem sokkal pedig a kínai kormányzat szerint az LG Chem és a Samsung SDI már nem felel meg a kínai elvárásoknak. A kínai kormány emellett csökkentette a Dél-Koreából érkező turisták létszámkeretét és leállította a kínai Senjangban Koreával közösen épülő kereskedelmi központ munkálatait is.   

Forrás: cleantechnica.com 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei