A Fordnál tízszer nagyobb Hyundai áremelés várható Amerikában


Amennyiben az amerikai kormányzat valóban kiveti büntetőadóját a külföldről érkező autókra, a Hyundai (és vele a Kia) termékeinek áremelkedése tízszer nagyobb lehet, mint a Ford termékárainak növekedése.  

Az amerikai székhelyű Baum & Associates piackutató szerint a Hyundai konszern árait átlagosan 2 704 dollárral emelné a külföldi termékekre kivetett büntetőadó, ami minimum két és félszer, de akár 9,6-szor magasabb, mint a Ford termékeire kivetni szándékozott átlagos 995 dollár. Leginkább azok az autógyártók érintettek a kérdésben, amelyek teljes modellkínálatát külföldről szerzik be, így a Jaguar és Land Rover márkát forgalmazó Tata Motors 17 ezer dollárt, a Toyota Motor 2 651 dollárt, a Nissan Motor pedig 2 298 dollárt kellene fizessen minden egyes Amerikában forgalomba helyezett autója után.    

A Baum & Associates azt is kijelenti elemzésében, az autóárak átlagosan 8 százalékkal emelkedhetnek, amelynek következtében az éves eladások akár kétmillió darabbal is csökkenhetnek az Egyesült Államokban. Ez továbbá a koreai járművek és autóalkatrészek keresletének csökkenését is maga után hozza. 


A Koreai Kereskedelem-támogató Vállalat, a KOTRA legfrissebb "Az USA trendjei - Határvédelmi Adó bevezetése és annak koreai gazdaságra és iparra gyakorolt hatásai"  című tanulmányában azt írja: "Amennyiben a határvédelmi adót hatályba léptetik, az importból származó termékek árait a nagyobb kereskedők és áruházak, mint pl. a Walmart emelni fogják. Ez pedig közvetlenül hátrányosan érinti Korea vezető amerikai export üzletágait, mint a mobiltelefonok, háztartási gépek és fogyasztási cikkek piacát."    

Az amerikai republikánus párt javasolt adóreformja szerint a társasági adó szintjét a jelenlegi 35-ről 20 százalékra csökkentenék és az export után egyáltalán nem vetnének ki semmilyen adót, így a profit az amerikai cégeknél maradhat, viszont az importra 20 százalékos határvédelmi büntetőadót vetnének ki. Így az új adójogszabályok kizárólag az Amerikában gyártó vállalatoknak kedveznek, míg az Amerikába behozott, vagyis bárhol a világon máshol előállított termékeket, alkatrészeket hátrányosan érinti.    


A koreai vállalatok éppen emiatt, illetve a Mexikóban előállított termékekre tervezett 20 százalékos büntetővám miatt aggódnak leginkább. "Erősítjük a helyi termelést, beleértve az alabamai üzemünket is és a beszállítóink nagy része is az Államokban termel" - mondta a Hyundai Motor egyik képviselője. Viszont képtelenség minden egyes alkatrészt az Egyesült Államokban előállítani." 

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei