Kínai gondjai miatt a Hyundai Európára koncentrál


A Hyundai csoport értékesítési felső vezetői szerint a vállalat az év második felében a kínai visszaesés ellensúlyozására Európára és Latin-Amerikára összpontosítja figyelmét. 

Az autóipari csoport vezetői nemrég a vállalatok közös koreai központjában áttekintették a két autógyártó jelenlegi helyzetét és megvitatták azokat a lehetőségeket, amelyekkel felvehetik a küzdelmet a Kínában előállt nehéz helyzettel, amely jelentősen kihatott a Hyundai első féléves eredményeire. A képviselők a kínai helyzet mielőbbi rendezése mellett azt is hangsúlyozták, ugyanilyen fontos az eladások növelése Európában és a fejlődő piacokon így Indiában,Oroszországban és Brazíliában is. 

Az együttesen a világ ötödik legnagyobb autógyártójának számító Hyundai Motor és a Kia Motors nemrég mutatták be a Kona és a Stonic kisterepjáró modellt, amelyek a gyorsan bővülő B szegmensű SUV-ok kategóriájában indulnak. A két koreai autógyártó az idei év második felében kezdi meg ezek európai és amerikai forgalmazását. 


A Hyundai és a Kia együttesen 3,52 millió autót adott el a január és június közötti időszakban, ami 8,7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A csökkenés elsősorban a kínai piacon bekövetkezett zuhanás eredménye, hiszen a csoport legnagyobb piacának tekinthető Kínában a két autógyártó eladásai az év első hat hónapjában 46,7 százalékkal 430 ezer darabra estek vissza 

Eközben az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a Hyundai Motor 3,6 százalékos bővüléssel összesen 270 921 autót tudott értékesíteni az európai piacon. Ez nagyrészt a márka friss modellkinálatának köszönhető, benne a harmadik generációs i30 ötajtós és kombiváltozatával. A vállalat nagy reményeket fűz a második félévben bevezetésre kerülő i30N, Fastback és a Kona modellekhez is. 


„Európára kifejlesztett friss és vonzó modellkinálatunkkal 2017 első félévében ismét remek eredményeket tudtunk elérni” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe alelnöke. „Az i30 kiszélesedő modellkinálata a Hyundai Motor meghatározó sarokköve azon az úton, amelynek végén Európa legnagyobb ázsiai autógyártójává válunk.” 

A kontinensen leginkább Franciaországban  (+18%) és Spanyolországban (+10%) és Lengyelországban  (+17%) nőttek az eladási darabszámok, míg az Egyesült Királyság és Németország szerény bővülésével továbbra is a Hyundai legnagyobb európai piacainak számít. A modelleket tekintve még mindig a Tucson a legnépszerűbb, amelyből 2015-ös megjelenése óta már több mint 250 ezer példány talált gazdára. A Hyundai i10, i20 és i30 típusai szintén ismét magas eladási számokat produkálnak, az Ioniq modellcsaládból pedig már 10 ezernél is több kelt el az elmúlt fél év során.

Forrás: koreaherald.comhyundai.news



Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését