Amerikának saját sportmodellt készít a Hyundai


Habár az új i30-at Elantra GT néven forgalmazzák, a Hyundai sportmárkája az i30N helyett jövőre egy másik típus sportváltozatával debütál Amerikában.

Ugyan a Hyundai már idén ősszel bemutatja N sportmárkájának első i30N autóját, az amerikai autórajongók számára ez az autó nem lesz elérhető. Az i30N ugyanis kifejezetten az európai igényekhez igazodva fejlesztették és azt nem is kívánják Amerikára hangolni.

Albert Biermann, aki 2015 óta irányítja a Hyundai sportrészlegét, nemrég elárulta, hogy az amerikai rajongóknak sem kell sokat várniuk, hiszen már jövőre bemutatnak egy olyan N logós autót, ami Amerikában is kapható lesz és szerinte a vásárlók elégedettek lesznek majd vele. Miközben beszélt, a mögötte lévő ábra szerint ez valamikor 2018 első felében történhet meg. 


A leginkább valószínű, hogy ez az új N logós sportautó a Veloster következő generációs modellje lesz, amely az év végén mutatkozik be Dél-Koreában. Ezt az is alátámasztja, hogy a beszámolók szerint az új Veloster tesztpéldányai a Namyang fejlesztőközpontjának minden részén felbukkannak, ráadásul Koreán túl a típus láthatóan erős változatával is lehetett találkozni már Németországban,  a Nürburgring versenypályán is.

Biermann szerint az új Veloster formailag a jelenlegihez nagyon hasonló, viszont annál sokkal élvezetesebb és jobban vezethető is lesz. Megtartják a Veloster Turbo 1,6-os turbómotorját is, ám az N verzióban már az i30N-ben fejlesztett kétliteres turbómotor kap helyet, amelynek teljesítménye egyelőre nem ismert. Ha a Veloster N követi az i30N sémáját, akkor ehhez a motorhoz kezdetben csak egy hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik majd, de a piaci igényeknek megfelelően rövid időn belül automata is elérhető lesz. 


Biermann ugyan csak annyit árult el, hogy az amerikai vásárlók elégedettek lesznek majd az első N sportkocsival, árra a kérdésre, hogy ez az új Veloster lesz-e, csak mosolygott és annyit mondott, ezt nem árulhatja még el. Min-soo Kim, a Hyundai márkastratégiai igazgatója annyit tett még hozzá, hogy az Egyesült Államok nagyon fontos piac a Hyundai N sportmárkájának számára. 

Az N sportmárka a Hyundai a kétezres évek elején a minőségbiztosítással megkezdett, majd a termékdizájnnal folytatódott evolúciójának legújabb állomása, de emellett a márka sportkocsi tradícióinak folytatásaként is tekinthető. Az olyan modellek, mint a Veloster Turbo, az i30 Turbo vagy az Elantra Turbo tökéletes bemelegítést jelentettek az N márka bevezetéséhez. 


És persze ott vannak a versenysportban elért sikerek, ami az i20 WRC modellel vette kezdetét. Biermann elmondta, az i30N az első olyan autó, amit a WRC technológiája és tapasztalatai alapján fejlesztettek ki. Biermann arról is beszélt, hogy a Hyundainál rengeteg fejlesztő rajong a sportos autókért. "Állandóan gumicsikorgást hallok. Ha kinyitom az irodám ablakát, néha az az érzésem, egy versenypályán vagyok."

Az európai kompakt vagy C szegmensben van a legnagyobb kereslet a sportmodellek, a forró ferdehátúak iránt és éppen ez az oka, hogy az i30-ból készült az első N változat. Természetesen már készen van a sportmárka néhány éves fejlesztési terve, ám ez még szupertitkos. Biermann mérnökként akár hobbiterepjárókon is szívesen dolgozna, de erről még nem született döntés. Szerinte viszont a távolabbi jövőben hibridekből, elektromos vagy akár üzemanyagcellás autókból is készülhet N változat. 


Az N sportmodellek mindegyikét úgy fejlesztik, hogy azok képesek legyenek nagyobb módosítások nélkül akár versenykörülmények között is helytállni. Ennek ellenére arra is számítanak, hogy sokan még tovább kívánják fejleszteni az autók képességeit. "Azt hiszem, a tuningcégek rá fognak kattanni erre az autóra " - mondja Biermann. 

Forrás: motortrend.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei