Szeptembertől gyártásban a Hyundai i30N


A Hyundai bejelentette, hogy a júliusi bemutatót követően még szeptemberben gyártásba kerül az i30 eddigi legerősebb N sportváltozata, amelyet a csehországi üzemben szerelnek majd össze. 

A Hyundai i30 eddigi legerősebb változata a második generáció frissített modelljéből készült Turbo modell volt, amelyet a Veloster Turboból átvett, 186 lóerős 1,6 T-GDI turbómotor mozgatott. A mindössze két évig három- és ötajtós kivitelben is gyártott Turbo után most a harmadik generációból egy sokkal erősebb és élvezetesebb sportautó készült.


Az új Hyundai i30N sportváltozat július 13-án tartja világpremierjét, majd azt követően szeptember 12-én, a Frankfurti Autószalonon láthatja majd első alkalommal a nagyközönség. Az autó motorházteteje alá a korábban már a Genesis Coupéban megismert 2,0 literes T-GDI turbómotorjának egy jelentősen módosított, továbbfejlesztett változata kerül, amely kétféle teljesítményszinttel, nagyjából 250 és 280 lóerő között lesz kapható.   


„Nagyon élvezetesen vezethető autót kaphatsz majd a pénzedért” – mondta Albert Biermann, aki a BMW M sportmodellekért felelős részleget hagyta ott 2014-ben és a Hyundaihoz szerződött. A Hyundai N sportmodellek fejlesztésével kívánja levetkőzni tucatautós megítélését, így az i30N olyan modellek ellen indul majd harcba,mint a Volkswagen Golf GTI, Ford Focus RS vagy a Renault Megane és a Seat Leon sportváltozatai. Biermanna szerint az N modellek technológiájának egy része idővel a többi modellben is érezhető lesz és a teljes modellkínálat teljesítményét, kezelhetőségét érinti majd.   


A Hyundai a WRC csapat felállításával 2013-ban élesztette újjá versenyrészlegét és 2015-ben, a Frankfurti Autószalonon  bejelentette az N sportrészleg megalakulását. A Namyang, Nürburgring szavak kezdőbetűjét hordozó N logós sportautók Biermann szerint mindennapi használatra és versenypályán száguldásra egyaránt alkalmasak lesznek. A fejlesztés vezetője szerint a megfizethetőség első számú szempont volt. „Nem költöttünk divatos könnyűfém elemekre, amik túl magasra nyomták volna fel az autó vételárát.” 


Az új i30N értékesítése rögtön a Frankfurti Autószalont követően megkezdődik Európában. A sportmodell ezen túlmenően Dél-Koreában és Ausztráliában is piacra kerül, Amerikában és Kínában azonban nem. Ezekre a piacokra más N logós modelleket tervez a Hyundai, „ugyanabban a szellemben”, mint az i30N – állítja Min Soo Kim, a Hyundai N márkastratégiájáért felelős vezetője. 


Biermann szerint az i30N megvásárlását követően azonnal versenyre alkalmas, habár néhány piacon további tuningcsomagokat is kínálnak majd hozzá.  Egyelőre az összkerékhajtásról, duplakuplungos automata váltóról nincs döntés, Biermann szerint viszont nincs ugyan tervben, de a hibridváltozat „csupán idő kérdése”.  Ha a Hyundai a szabályozások betartása miatt az emisszió csökkentése érdekében egy hibridváltozatot is épít az i30-ból, „készen állnánk” egy hibrid sportmodell építésére is. 

Később további N logós sportmodell érkezik, egyik már jövőre és egy másik 2019 elején. Biermann nem árulta el, mely modellekből készülnek ezek, de az autós szakma meggyőződése szerint az egyik a Veloster lesz. A tervező szívesen látna egy N szériás Kona kisterepjárót is, mivel ez a szegmens most rendkívül népszerű, ám azt is rögtön hozzátette, az N részleg forrásai korlátozottak. 


A Hyundai N részlege 120 embert foglalkoztat Koreában és további 15 mérnök dolgozik a németországi Rüsselsheimben is. Emellett a Hyundai erőforrás- és futómű tervezői is besegítenek a sportmodellek fejlesztésébe. 


Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését