Az új Hyundai i30 N magával ragadó vezetési élményt ad mindenkinek
Az i30 N új korszakot jelent a Hyundai életében, hiszen az N sportmárkán belül az első nagyteljesítményű modellként mindenki számára izgalmas vezetési élményt nyújt.
Az i30 N a Hyundai első nagyteljesítményű autója az N almárkán belül. Az új generációs i30-asra épülő i30 N-t az alapoktól fejlesztették, így maximális vezetési élményt nyújt a mindennapi életben közúton és a versenypályán egyaránt. A Namyangban a Hyundai Motor koreai K+F központjában született,, a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő versenypályájának és a Hyundai tesztközpontjának otthont adó Nürburgringen tökéletesített autó az N logót viseli. Az N a sikánt, vagyis a kettős kanyart szimbolizálja, amelyet az alapos tesztelés során az i30 N sikeresen bevett, így bizonyította képességeit. Az i30 N-t a Hyundai Motorsport 2014 óta tartó WRC-tapasztalata inspirálta.
“A Hyundai i30 N-t abból a célból építettük, hogy maximális vezetési élményt nyújtsunk ügyfeleinknek egy elérhető, nagyteljesítményű csomagban" - nyilatkozta Albert Biermann, a vállalat nagy teljesítményű autóit fejlesztő részlegének ügyvezető alelnöke. "A nagyteljesítményű N modellekkel fokozni fogjuk márkánk vonzerejét olyan érzelemgazdag termékekkel, amelyek olyan emberek igényeit váltják valóra, akik szeretnek büszkén és boldogan, a motor hangját hallgatva vezetni a kanyarokban. Ezért mérjük a teljesítményt a percenkénti szívverés mérőszámával, azaz BPM-ben, nem pedig csak RPM-ben. "
Az i30 N a Hyundai válasza arra az új fogyasztói igényre, amely a kompromisszumok nélküli innovációt és a teljesítmény orientált technológiát részesíti előnyben. Az Európában 2017 végéig a kereskedésekbe kerülő vadonatúj i30 N olyan embereknek készül, akik büszkén és boldogan szeretnének nagy teljesítményű autót vezetni. Az i30 modellcsalád részeként az i30 N egyedi jelleget és koherens, időtlen formatervet kapott – beleértve a Hyundai új márkajegyét, az elülső kaszkádos hűtörácsot, amelynek formáját az olvadt acél leömlő áradása inspirálta.
Az i30 N az N logóval ellátott 18 hüvelykes vagy az egyedi 19 hüvelykes kerekekkel kapható. Az alap ötajtós változathoz képest az i30 N a 18” kerekekkel 4 mm-el, a 19” kerekekkel pedig 8 mm-el alacsonyabban fekszi az utat. Az N felirat a feltűnő piros féknyergen is megtalálható, valamint elől – a Hyundai formaterv márkajegyének számító – kaszkádos hűtőrácson. Világosan jelöli a modell származását és növeli a nagy teljesítmény érzését.
A fényszórók sötét hátterű kerete révén szemből az i30 N sportos, agresszív megjelenésű. Hátulról a spoilerre helyezett háromszög alakú harmadik féklámpa és a kettős kipufogódob még inkább kiemeli a látványos, ferde hátú karosszéria sportos jellegét.
Mivel az első lökhárító tartalmazza a látványos és a piros betéttel különösen hangsúlyos kaszkádos hűtőrácsot, az autó érzéssel teli megjelenése és erős karaktere itt is megmutatkozik. Az elülső lökhárító mindkét oldalán szellőzőnyílások fokozzák a fékhűtést, az aerodinamikát pedig a felülre helyezett vízszintes LED-es nappali menetfény segíti. A kaszkádos hűtörács mögötti kiegészítő légfüggöny a levegőáramlás növelésével, a turbulencia csökkentésével a kerékjáratban és a motor hatékonyabban hűtésével tovább javítja a teljesítményt. Az első és a hátsó légterelő leszorító ereje kiválóan egyensúlyban tartja az autót.
A belső tér a vezető és a kocsi összekapcsolására fókuszál minden érintkezési ponton. A koncepció olyan embereknek szól, akik valóban szeretik az autókat. Az exkluzív "N" kormánykerék biztosítja, hogy a vezető 100%-ban kézben tartsa az összes vezetési teljesítményt fokozó eszközt. A kormánykerék bal oldalán a vezető háromféle üzemmód közül választhat: Normal, Sport és Eco. A jobb oldalon a vezetőnek közvetlen hozzáférése van a kockás zászlós N-gombhoz, az N-mód kiválasztásához vagy a navigációs képernyőn látható egyedi beállításokhoz. A percenkénti fordulatszám (RPM) megfelelőbb szabályozásához a vezető az N gomb fölött található REV gomb megnyomásával aktiválhatja a fordulatszám-szabályozó rendszert. A kormánykerék az N egyedi kék öltésével készül, és alul díszítésként egy N logóval látják el. A formaterv koherens színvilágának részeként a sebességváltón szintén található egy jellegzetes kék csík. A váltógomb a tetején viseli az N logót.
Az elektronikus műszeregység kifejezetten a szenvedélyes vezetők számára készült. A műszerfal felső közepén elhelyezett váltás időzítő azt jelzi, hogy az optimális versenypálya vezetési teljesítmény érdekében mikor kell sebességet váltani. A állítható LED-es fordulatszámmérő piros zónája a vezetési teljesítmény és a motor olajhőmérsékletének függvényében változik. Mind a fordulatszámmérő, mind a sebességmérő kifejezetten az N almárkanévvel összhangban van kialakítva és kéken világító csíkkal szegélyezett.
Az i30 N egyedülállóan nagyteljesítményű sportüléseket tartalmaz, amelyek erős gerinctámasztékkal rendelkeznek. A kihúzható üléspárnák tovább növelik a stabilitást és a kényelmet a vezető és az első utas számára. Az vásárlók a hasított bőr és bőr kombinációja és a textil között választhatnak. Mindkét változatban megtalálható a háttámlán a felületből kiemelkedő N logó.
A Hyundai motorsport örökségének köszönhetően 2014-ben a WRC elkötelezettségének kezdetével vezették be az egyedülálló Performance Blue színezést, és azóta is ez képviseli az N almárkát. Az i30 N az exkluzív Performance Blue színben kerül a kereskedésekbe, összességében azonban az ügyfelek hat különböző külső szín közül választhatnak. A Performance Blue mellett a Clean Slate, a Polar White, a Micron Grey és a Phantom Black és az Engine Red is megtalálható.
A leeresztett karosszéria sportos jellegét növelő speciális oldalküszöbök fekete színűek, míg a külső tükrök fényes feketék (Glossy Black). Mivel a kilincsek ugyanolyan színűek, mint a karosszéria, szinte észrevétlenek, így dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az autónak. A kiváló minőségű beltéri anyagok és a sötét fémbetétek hangsúlyozzák az i30 N elegáns jellegét és a motorsport ágazathoz való kapcsolódását.
Az i30 N-t négy sarokpont alapján fejlesztették: kanyarodás, RPM helyett BPM, versenypálya-alkalmasság és kiegyensúlyozott teljesítmény. Az i30 N szereti a kanyarokat. A vezető a kormány mögé ül és máris gyorsabban ver a szíve. Ezért a fejlesztés során a BPM-re, azaz a sofőr percenkénti szívverésére még jobban figyeltünk, mint az RPM-re, a motor percenkénti fordulatszámára. Az i30 N maximálisan „érzi” a sofőrt, a vezetési élmény kiegyensúlyozott és maradéktalan.
Az i30 N-t úgy fejlesztették ki, hogy megdobogtassa a vezető szívét, amikor a volán mögé ül. Ahelyett hogy csupán a műszaki adatokra fókuszálna, a Hyundai úgy döntött, hogy a vezetési élményt és a vezető percenkénti szívverését (BPM) emeli a középpontba, és nem kizárólag a percenkénti fordulatszámot (RPM) méri. Amikor a vezető gázt ad és kapcsolja a sebességfokozatokat, a fordulatszám-illesztési funkció (rev-matching) biztosítja, hogy az energia ne vesszen el, míg a túltöltés (overboost) funkció növeli a nyomatékot (+ 8%) és a gyorsulást (+ 6-7%). Az érzést fokozza az autó kipufogószelep vezérlés-módosítójának is köszönhető, duplavégű kipufogóból jövő érzelemdús hang.
Az i30 N műszerfalán az új fejlesztésű műszeregységen és a nyolc hüvelykes lebegő képernyőn az olyan kulcsfontosságú teljesítmény-paraméterek láthatóak, mint például a teljesítmény valós idejű nyomon követésének mérésére szolgáló nehézségi gyorsulás (G-force) értékei. A Hyundai kaszkádos hűtőrácsát magában foglaló, agresszív jellegű első és hátsó lökhárítót, valamint egy új hátsó spoilert tartalmazó forma alapjául valódi nagyteljesítményű járművek szolgáltak . A „forma követi a funkciót” elv alapján, az autó formaterve javítja az aerodinamikai és hűtési teljesítményt. Működtetése az autó és a vezető közötti igazi kapcsolatra összpontosít. Az i30 N arra készült, hogy a vezető igényeinek maximálisan megfeleljen és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtson.
Az i30 N imádja a kanyarokat. Az N logo a sikánt szimbolizálja, vagyis a pálya utolsó szakaszában a kettős kanyart, ahol az i30 N a tapadás, a precizitás és az érzelmek csúcsára ér. Az erős 2,0 literes turbófeltöltésű motorja 275 lóerőt és 353 Nm forgatónyomatékot ad le. A gyorsan reagáló turbó feltöltőnek köszönhetően a leadott teljesítmény alacsony fordulatszámtól lineárisan épül fel és így a motor azonnal reagál. A típus elsőkerék-meghajtású és hatfokozatú manuális sebességváltóval van felszerelve. xxxezt én nem találom az angolbanxxx Az i30 N maximális tapadását a nagyteljesítményű 18 hüvelykes Michelin vagy a 19 hüvelykes Pirelli Hyundai N gumiabroncsok garantálják.
Az elektromos rásegítésű szervokormány rendkívül direkt és nagy precizitású. A leültetett karosszéria masszív és az elektronikusan vezérelt futóművel (ECS) kombinálva csökkenti a dőlést és növeli a kanyarodási sebességet. A járművezető igénye szerint átállíthatja a lengéscsillapítókat a kényelem-orientált napi ingázásról a versenypályán való nagy teljesítményű haladásnak megfelelően. Az i30 N-t aerodinamikailag úgy tervezték, hogy csökkenjen a jármű menet közbeni elemelkedése és a karosszéria szilárdan tapadjon az útra, amikor maximális tapadás szükséges. Az elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmű (e-LSD) javítja a tapadást és maximális teljesítmény biztosít. Valódi rajongók a menetstabilizáló rendszert (ESC) teljesen kikapcsolhatják, így megtapasztalhatják a maximális szabadság érzését. A vezető és az utasok maximális kényelme érdekében a kizárólag az N típushoz kifejlesztett sportülések a lehető legnagyobb stabilitást és oldaltartást biztosítják minden vezetési helyzetben.
A sokféle testreszabási lehetőséggel az i30 N egy kiegyensúlyozott ferde hátú autó, amely nagy teljesítményt és praktikumot kínál, így jó érzéseket kelt vezetőjében. Ötféle vezetési mód áll rendelkezésre, beleértve az Eco, a Normal, a Sport, az N és az Egyéni beállításokat, melyeket a kormánykeréken található két gomb segítségével lehet kiválasztani. A különböző módok megváltoztatják az autó karakterét és testre szabják a motor nagyteljesítményű paramétereit, a lengéscsillapítókat, a menetstabilizáló rendszert (ESC), az elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálművet (e-LSD), a hangzást, a kormányzás jellegét és a fordulatszámot. Ezen túlmenően, a járművezető a kormánykeréken kiválaszthatja a rev-matching gombot a simább vagy éppen sportosabb visszakapcsoláshoz, míg a rajtelektronika a nyomaték csökkentésével hozzásegíti a vezetőt, hogy olyan gyorsan startoljon az autó, amilyen gyorsan csak lehetséges.
Az i30 N erejét a 2,0 literes turbófeltöltésű motor két teljesítményszinten adja: a Standard csomagban 250 lóerő, a Performance csomagban 275 lóerő. Mindkét változat 353 Nm nyomatékot biztosít és 250 km/h maximális sebességre képes. A 250 lóerős változat 6,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, a 275 lóerő változat pedig ugyanezt a gyorsulást 6,2 másodperc alatt képes elérni*.
Az elsőkerék-hajtású erőátvitellel és a hatfokozatú manuális sebességváltóval rendelkező motor a gyorsan reagáló turbófeltöltőnek köszönhetően nagyon közvetlen módon válaszol a vezető utasításaira. A sebességfokozatok kapcsolása a nyomatékátvitel megszakítása nélkül lehetséges.
Az autó fejlesztésének kulcsfontosságú elemei a tartósság és a versenypályán való teljesítmény. Az i30 N a Nürburgringi Nordschleife tartóssági teszten 10 ezer km-t tett meg. Ezen kívül az autó kétszer vett részt a világ legkeményebb tartóssági tesztjén, az ADAC 24 órás futamán a Nürburgringen. A jármű teljes értékelése keretében 2016-ban a motort és az alkatrészeket vizsgálták, összességében a versenypálya-képességet pedig 2017-ben tesztelték. Így, amikor az i30 N-t versenypályán használja, a vezető biztos lehet abban, hogy az autó teljesítménye tartós lesz. A fékeket is tartós használatra fejlesztették, a légbeömlőn keresztül az első lökhárítóra érkező extra hűtési funkcióval. Az menetstabilizáló rendszer (ESC) lehetővé teszi a vezető számára, hogy az i30 N tulajdonságait a versenypálya követelményei szerint módosítsa. A karosszéria masszív jellegét a hátsó ülések mögött elhelyezkedő hátsó merevítő rúd is fokozza. Az autóba erős, szintén tartósságra hivatott tengelykapcsoló kerül, míg a precíz, hatfokozatú manuális váltó rövid áttételével gyors fokozatkapcsolást tesz lehetővé.
Az i30 N Performance csomagos változatai kizárólag 19 hüvelykes, nagyteljesítményű Pirelli P-Zero gumiabroncsokkal, könnyen felismerhető N féknyergekkel és nagyobb átmérőjű (18 hüvelyk elöl és 17 hüvelyk hátul) féktárcsákkal kerülnek forgalomba. A Performance csomagos változatoknál az optimális versenypálya élményt az elektronikus vezérlésű korlátozott csúszású differenciálmű (E-LSD) és a változó szelepvezérlés rendszer teszi teljessé.
Az i30 N összes navigációs adata megjeleníthető az 5 hüvelykes vagy a választható 8 hüvelykes érintőképernyőn a teljesítmény, a forgatónyomaték, a turbó meghajtás és a köridőmérő információival. A speciális N-mód képernyőmenü testreszabható beállításokat kínál a motor, a futómű, a kormányzás, a differenciálmű (a “nagyteljesítményű csomagban”), erőátvitel-fordulatszám megfelelőség, kipufogógáz adatai és a stabilitás szabályozás tekintetében.
Az i30 N Apple CarPlay és Android Auto alkalmazást egyaránt tartalmaz. Mindkét rendszer lehetőséget kínál az autó használóinak arra, hogy csatlakoztassák okoseszközeiket és a készülék segítségével zenét hallgassanak, telefonáljanak vagy használják a navigációs funkciókat. A zökkenőmentes kapcsolódásnak köszönhetően a vezető és az utasok folyamatosan hozzáférhetnek az internethez, miközben továbbra is az útra összpontosítanak. Ezen felül a Hyundai vezeték nélküli indukciós mobiltelefontöltő-telepet is (Qi-szabvány) kínál, valamint ingyenes hétéves előfizetést a LIVE szolgáltatásokra. A LIVE szolgáltatások valós időben frissített információkat kínálnak az időjárásról, a forgalomból és a sebességmérő kamerákról, valamint érdeklődésnek megfelelő internetes keresési lehetőséget.
Forrás: Hyundai Magyarország
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!