Készül a Hyundai i20 sportváltozata?


Úgy hírlik, a Hyundai nemcsak a kompaktok között, de a kisautók között is felveszi a versenyt és a Ford Fiesta ST és Polo GTI modellekkel a Hyundai i20N modellel lép hamarosan színre. 

A koreai Hyundai márka jelen pillanatban összes energiáját az N sportmárka első terméke, az i30N bevezetésére koncentrál. Ezek után az elkövetkező 18 hónap folyamán két újabb N modellre számíthatunk – a Veloster N és az i30 Fastback N változatáról is lehull a lepel.  Ezek a modellek nyilván elsőbbséget élveznek, ám a hírek szerint utánuk az i20 is kaphat egy komolyabb sportfelkészítést. 


Újra felröppent ugyanis a pletyka, miszerint a Hyundai azt tervezi, hogy a Rali-világbajnokságba szerzett tapasztalatokat felhasználva az  i20 frissített modelljéből is készít egy N változatot, amellyel a Ford Fiesta jövőbeli ST változatával és a Volkswagen Polo GTI modelljével is fel tudják venni a versenyt.  Erről maga Albert Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője beszélt egy koreai rendezvényen. 


Amikor az újságírók arra kérdeztek rá, elképzelhetőnek tartja-e, hogy az N sportmárka az i30-nál kisebb modelleket is fejlesszen, Biermann így válaszolt: „Persze! Miért korlátoznánk magunkat a C szegmensre? Rengeteg erős kisautó létezik – a Polo GTI, a Fiesta ST, a Peugeot 208 és most még a Toyota  észít egyet a Yarisból. Remek piacuk van ezeknek.” 


Amennyiben valóban megépítik, az i20N motorterébe valószínűleg a Hyundai 1,6-os turbófeltöltéses motorja kerülhet, amelynek teljesítménye 200 körülire tehető. Ez egy elsőkerék-meghajtású sportautó lesz, amelyben akár az i30-ból átvett elektronikus differenciálzár is felbukkanhat. Az i20N minden bizonnyal ugyanúgy ötajtósként jelenik majd meg, mint az i30,bár az is könnyen elképzelhető, hogy mellette a sokkal sportosabb formájú háromajtósból is készítenek N változatot. 


Persze, az is könnyen lehet, hogy az i20-ból még néhány évig nem mutatnak be N változatot, hiszen a modell második nemzedéke már közeledik félidős ráncfelvarrásához. Ez azt jelenti, hogy a mostani generáció még nagyjából 3-4 évig lehet piacon, miközben a harmadik nemzedék fejlesztése már javában zajlik. Éppen emiatt sokkal könnyebb volna az N részleg fejlesztőinek bekapcsolódni a harmadik i20 megalkotásába, mint a mostani, már kész struktúrát a sportos igényekhez igazítani.  

Forrás: autoexpress.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését