Ausztrál versenyen is bizonyított a Hyundai i30N


Mielőtt ősszel bemutatnák, a Hyundai változatos helyszíneken és körülmények között teszteli új i30N sportautóját, amelynek legutóbb az ausztrál Bathurst ikonikus versenypályáján is bizonyítania kellett. 

Az új Hyundai i30N ugyan elsősorban az európai körülményekhez és igényekhez igazodva kell megállnia helyét, ám emellett olyan extrém körülmények között is teljesítenie kell majd, mint az ausztrál versenypályák világa. A Hyundai mérnökei ugyanis nemcsak azért érkeztek Ausztráliába, hogy a helyi országutakon finomhangolják az új modell teljesítményét és futóművét, de az i30N prototípusát végighajszolták a kontinens egyik leghíresebb versenypályáján.


Az alábbi videón is megörökített tesztelés alapján az új Hyundai i30N valóban képes versenyszintű teljesítményt leadni azzal, hogy részt vettek a híres Mount Panorama rendezvényein is.  Az i30N volánjánál a Hyundai WRC csapat tesztpilótája, az ausztrál Brendan Reeves ült, akinek feladata volt azon pontok azonosítása, ahol a mérnökök további fejlesztéssel még jobbá tehetnék az autót.  


Ausztráliában különösen szeretik az erős kompaktokat, a forró ferdehátúakat, ezért az i30N számára a kontinens Európa után az egyik legnagyobb piacnak ígérkezik, bár egyelőre nem tisztázott, hogy a két teljesítményszinten is gyártandó modell melyik változata érkezik Ausztráliába. A Hyundai ausztrál képviselete biztos abban, hogy az i30N erősebb, 275 lóerős és 400 Nm nyomatékkal gazdálkodó változatát mindenképpen forgalmazzák majd, de a „gyengébb” 245 lovas alapmodell értékesítése még kérdéses. 


A Hyundai i30N ausztrál tesztelése a MoTeC számítógépen keresztül rengeteg fontos adatot szolgáltatott, amelyek alapján a Hyundai szerint különböző teljesítmény-telemetriai adatokat lehet majd beépíteni a modell szériaváltozatába, mint pl. a köridők, a gyorsulási adatok, sőt, akár egyéni grafikai megjelenítések és videók is.  


Az i30N ausztrál tesztelését maga Albert Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője felügyelte. „Nagyon nagy élmény itt a Mount Panoramán vezetni és olyan fontos adatokat gyűjteni, amelyek alapján Európában tovább dolgozhatunk az autó finomhangolásán. Azt hiszem, egy jó pilóta élvezni fogja az i30N-t” – mondta Biermann.  


A versenypálya mellett az ausztrál újságíróknak is alkalma volt néhány kört tenni az új i30N prototípusával, amelynek turbós motorjáról és közvetlen kormányozhatóságáról egyöntetűen pozitív visszajelzések érkeztek. A Hyundai i30N egyelőre kizárólag egy hatfokozatú kézi váltóval lesz elérhető, de már folyik egy duplakuplungos automata fejlesztése is.   


Az i30 mellett számos más Hyundai modell is kap majd N változatot a jövőben, köztük az i30 Fastback változata is, jövőre pedig a Veloster második generációjából is bemutatják a sportmodellt. 


Forrás: motoring.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei