Kettős premieren mutatkoztak be a Hyundai i30 új változatai


Az ötajtós kompakt és a kombi után két, eddig még soha nem látott karosszériával gyarapodott a Hyundai i30 kínálata, amikor bemutatták az i30N és a Fastback modelleket.

A Hyundai Motor bemutatta az i30 kompakt modelljének két vadonatúj változatát, amelyek fokozzák a márka sportos karakterét. Az i30N a valaha volt legerősebb i30 modell, amelynek teljesítménye akár 275 lóerő lehet, forgatónyomatéka pedig eléri a 353 Nm-t. A márka első N modelljének bemutatóján az ötajtós, ferdehátú i30 Fastback modellről is lerántották a leplet, amely még elegánsabbá és egyben sportosabbá is teszi az i30 megjelenését.

Az új generációs i30-ra épülő i30N sportmodellt a Hyundai a rali-világbajnokságban 2014 óta szereplő versenycsapatának tapasztalatai alapján építették és a Namyang fejlesztőközpont mellett a Nürburgring versenypályán tökéletesítették. Az autót úgy tervezték, hogy a mindennapi használat, illetve a versenypályákon egyaránt maximális élményt nyújtson. Mindehhez remek alapot ad az új i30 merev, nagy szakítószilárdságú acélokból felépített vázszerkezete, amely a sportos igényeket is ki tudja szolgálni.


Az i30 kompakt ötajtós változatára épülve az i30N alapvetően megőrizte a típus eddig megismert stílusjegyeit. Az i30N változaton is ott díszeleg az ívelt oldalú kaszkád hűtőmaszk, amelyen ott díszeleg az N logo is, a fényszórók pedig fekete betétet kaptak. Mindezekkel együtt teljesen átalakították az első lökhárítót, amelyet alacsonyabbra húztak, az irányjelzővel kombinált LED nappali menetfények vízszintesekké váltak.

Oldalt a küszöbspoiler mellett a 18 vagy 19 colos egyedi könnyűfém keréktárcsák jelenti az igazi újdonságot, előbbivel 4, míg utóbbival 8 milliméterrel alacsonyabb az N változat, mint az i30 többi változata. Az N logo itt sem hiányozhat, így az a keréktárcsákon ls vörös féknyergeken egyaránt visszaköszön. 


Az i30N hátsó megjelenését egyértelműen a tetőn elhelyezett hatalmas, feketére fényezett légterelő uralja, amely háromszög alakú féklámpájával teszi igazán karakteressé az autó megjelenését. Ezt a hatást a hátsó alsó légterelővel egybeépített lökhárítóból kikandikáló kettős kipufogóvégek tovább hangsúlyozzák. 

Belül az új i30 szabványműszerfala fogadja a vezetőt, ám a műszerek és a kidolgozás egészen eltérő. Csak az i30N kapja meg azt az egyedi kormánykereket, amelynek bal oldalán elhelyezett kapcsolójával a vezető háromféle vezetési mód (Normal, Eco és Sport) között választhat, míg a jobb oldalon lévő kapcsoló közvetlenül az N módot, vagy az egyéni beállítást aktiválja, amely a középső kijelzőn is megjeleníthető. 


A műszeregységben nemcsak a hat óránál kezdődő számozás jelenti az újdonságot, de a váltási esedékességjelző itt nem a gazdaságos üzemet segíti, hanem akkor jelez, ha a versenyzéshez optimális a fokozatváltás. A fordulatszámmérő LED kijelzésű piros mezője aszerint változik, hogy milyen az olaj hőmérséklete és milyen a motor aktuális teljesítménye.  Az i30N egyedi, kihúzható támasztékkal ellátott sportüléseket is kapott kiváló oldaltartással, amelyek egyedi szövésű szövetből vagy bőrből készülhetnek, de mindkét változaton elhelyezték az N logóját.

Az új Hyundai i30N modellben egy 2.0 literes, turbófeltöltéses benzinmotor dolgozik, amely két változatban lesz elérhető. Az alapváltozat teljesítménye 250 lóerő, míg a Performance csomagban ugyanez 275 lóerő. Mindkét motorváltozat maximális nyomatéka 353 Nm, végsebessége pedig 250 km/óra. Alapcsomaggal az autó 6,4 másodperc alatt gyorsul százra, míg a 275 lóerős változatnak 6,1 másodpercre van szüksége ugyanehhez. Csak a Performance csomagban kap az autó 19 colos alufelniket, nagy teljesítményű Pirelli P-Zero Hyundai N abroncsokkal, amelyekhez nagyobb féknyergek is járnak.


Az i30N élvezetes vezethetőségét olyan kiegészítők teszik még nagyobb élménnyé, mint a startkontrol, amely az autó álló helyzetből elindulását könnyíti meg azáltal, hogy megfelelően szabályozza a motor nyomatékát. A fordulatszabályozó automatikusan szabályozza a motor fordulatát akkor, amikor a vezető alacsonyabb fokozatba kapcsol és a különböző vezetési módok függvényében lágyabbá, illetve sportosabbá teszi a visszaváltásokat. Van elektromosan állítható felfüggesztés, amely a lengéscsillapítók állításával még nagyobb stabilitást és kezelhetőséget teremt, az elektromos differenciálzár pedig gyorsan vett kanyarokban könnyíti meg a sportos vezető dolgát. 


Az ötajtós kompakt és kombiváltozat mellett a Hyundai most Fastback néven egy vadonatúj karosszériaváltozattal bővítette az i30 modellcsaládját. Az új változat formailag az i30 részét képezi ugyan, jellegzetes megoldásai ugyanakkor egyénivé teszik az autó megjelenését. Elöl csökkentették a kaszkád hűtőmaszk magasságát, amely így szélesebbnek és tisztábbnak mutatja az autó küllemét. Az újratervezett lökhárítók éles sarkai és az ívelt első légterelők karakteressé teszik a Fastback elejét, amit a LED nappali menetfények és a fekete betétes fényszórók tesznek teljessé. 

Az i30 Fastback oldalsó sziluettje arányaival, hosszú motorházával, elegánsan ereszkedő, a hagyományos i30-nál 25 milliméterrel alacsonyabb tetővonalával egy igazi sportos kupét idéz, míg a széles kerékívek erős kiállást jeleznek. Ehhez remekül passzolnak a kifejezetten a Fastback számára készített 17-es és 18-as méretű könnyűfém felnik formái. Hátul a csomagtérajtó egy szépen ívelő nagy légterelőben végződik, amely mellett teljesen újak a hátsó lámpatestek is. A C oszlop és a hátsó szélvédő finom vonalvezetésű kialakítását a prémium szegmens inspirálta, amellyel az i30 pozícióját is emelni kívánták. 


Az i30 Fastback 4 455 milliméterével 115 milliméterrel hosszabb, mint az ötajtós kompakt, amely a 30 milliméterrel 1 425 milliméteresre csökkentett magassággal együtt sokkal elegánsabbá teszi az új modell megjelenését. Ezzel együtt a Fastback futóműve is 5 milliméterrel alacsonyabbra került, merevségét pedig 15 százalékkal javították. A csomagtartó mérete 450 liter.

Az i30 Fastback motorkínálatában két turbófeltöltéses benzinmotor és egy többféle teljesítményszinttel elérhető dízel kapott helyet. Az alapot az 1.0 literes, háromhengeres T-GDI benzinmotor képviseli, amely 120 lóerős teljesítményszinttel kerül az autóba. Ezt egészíti ki a szintén új, 1.4 literes 140 lóerős négyhengeres turbómotor, amely hatfokozatú manuális mellett hétfokozatú duplakuplungos automatával is elérhető. Az új fejlesztésű 1.6 literes CRDi dízelmotorok 110 és 136 lóerős teljesítményszint között választhatóak. Minden változatban alapáron jár az ISG start-stop rendszer is. 


Az i30N és a Fastback is a Hyundai Motor csehországi Nosovicében található összeszerelő üzemében készül majd. Míg az i30N már ősszel kapható lesz, a Fastback a sajtóanyag szerint csak jövő év elejétől lesz elérhető a márka európai kínálatában. 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését