Az új Hyundai i30N készen áll a bemutatóra


A Hyundai Motor N sportmárkához tartozó első nagy teljesítményű autója befejezte utolsó fejlesztési szakaszát a Nürburgringen és készen áll arra, hogy július 13-án leleplezésre kerüljön.

A Hyundai elkészült a vállalat első nagyteljesítményű modelljével, az i30N fejlesztése befejeződött. Az autó fejlesztése során nem csupán a világ különböző részein, így a kemény téli időjárási viszonyok között, valamint a legforróbb ausztrál sivatagokban vizsgálták és fejlesztették a jármű képességeit, de a vállalat Nürburgringen található teszközpontja végighajszolta az i30N prototípusait a versenypályákon, sőt, két éven keresztül részt vett az ADAC 24 órás tartóssági futamokon is. 

„Az i30 N fontos lépést jelent márkánk értékének megerősítése érdekében, érzelmekkel és kiemelkedő teljesítménnyel gazdagítva azt”, nyilatkozta Albert Biermann, a vállalat Nagyteljesítményű Járműfejlesztő Részlegének ügyvezető alelnöke. „Ez az autó arra született, hogy mindenki számára magával ragadó vezetési élmény nyújtson. Úgy terveztük, hogy a tulajdonosa büszke és boldog legyen nagy teljesítményű autója volánja mögött."


Az i30 N fejlesztése során négy pillérre összpontosult a figyelem: a kanyarodási képességre, a vezető percenkénti szívverésére a percenkénti fordulatszám helyett (BPM az RPM helyett), a versenypálya-alkalmasságra és a kiegyensúlyozott teljesítményre.

A Nürburgringen, szélsőséges körülmények között tesztelt autó a Hyundai első nagy teljesítményű modellje, amely kiválóan fekszi az utat éles kanyarokban, ezáltal kiemelkedő kanyarodási teljesítményt nyújt.


„Az i30 N fejlesztésekor célunk az volt, hogy megdobogtassa a vezető szívét, amikor a volán mögé ül. A Hyundai a vezetési élményt méri elsősorban: a sofőr percenkénti szívverése (BPM) számít, utána jön csak a percenkénti fordulatszám (RPM) és más műszaki paraméterek.”

Tartósság és teljesítmény a versenypályán – az i30N fejlesztési folyamatának két kulcsfontosságú eleme. A világ legkeményebb tartóssági tesztjén, az ADAC 24 órás versenyén a Nürburgringen, 10 ezer megtett km után bebizonyosodott, hogy a Hyundai nagy teljesítményű autója alkalmas a versenypályára is, és maximálisan megbízható a közutakon is. A járművezető preferenciái és az útviszonyok szerint állíthatók be az autó nagy teljesítményhez kapcsolódó funkciói, így biztosítva a kiegyensúlyozott vezetési stílust és kényelmes napi használatot minden vezetési körülményben.


Forrás: Hyundai Magyarország

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését