Karizmatikus formatervvel megérkezett a vadonatúj Hyundai i30 Fastback


A Hyundai bemutatja i30 modellcsalád negyedik tagját, az i30 Fastback-et, amely demokratizálja a fejlett formatervet, mindenki számára elérhetővé téve a prémium tulajdonságokat.

A Hyundai i30 2016-os és az i30 kombi 2017 év eleji bemutatását követően a Hyundai leleplezte az i30 Fastback-et, az i30 modellcsalád negyedik tagját, amely a jövő év elején kerül a kereskedésekbe. Az új karosszériatípus tükrözi a Hyundai formaterv sajátos világát, miközben egy kifinomult csavarral elegáns karaktert is kap. 

“Az i30 modellcsalád jelképezi a Hyundai márka DNS-ét Európában” nyilatkozta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe vezérigazgatója. “Az i30 Fastback az i30 modellcsalád legújabb tagja, egyedülálló, új megközelítést hozva ennek a népszerű szegmensnek. A modell kifinomult formája a prémium formatervet mindenki számára elérhetővé téve, megtestesíti filozófiánk lényegét. Az i30 Fastback a kompakt szegmens első elegáns ötajtós Hyundai kupéja, amely bizonyítja az innováció és a vásárlóink iránti elkötelezettségünket.”


Az i30 Fastback-et erős karosszéria és sportos, meghosszabbított vonalak jellemzik. A kaszkád hűtőmaszk magasságának lecsökkentésével az autó szemből nézve szélesebbnek és határozottabb formájúnak tűnik, a motorháztető pedig hangsúlyosabb. A hűtőrács alatt, alacsonyabban elhelyezett légbeömlő karizmatikus elülső részt kölcsönöz az i30 Fastback-nek. Az erős sarkok és a szögletes, süllyesztett motorháztető izmos, büszke megjelenést keltenek. A LED-es nappali fények és a prémium sötét keretes fényszórók teszik teljessé az i30 Fastback elülső vizuális hatását.

“Az i30 Fastback teljes paradigmaváltást jelent. Mi vagyunk az első autómárka, amely stílusos és kifinomult ötajtós kupéval lép a kompakt szegmensbe.” – magyarázza Thomas Bürkle, a Hyundai európai formaterv központjának főtervezője. „Az i30 Fastback tervezése során az i30 modellcsalád arányaival játszottunk: csökkentettük a kaszkádos hűtőrács magasságát, a tetővonalat pedig lesüllyesztettük. Az elegáns körvonal a nagyvonalúan ívelt, hátsó légterelő formája által még inkább hangsúlyossá válik. Csapatunk képes volt egy olyan letisztult formatervet létrehozni, mely a sportautó érzést a luxus szedán kényelmével ötvözi. Ezzel a kompakt autók felé irányuló innovatív megközelítéssel lehetőséget adunk a vásárlóinknak arra, hogy az i30 Fastback vezetésével képesek legyenek az önkifejezésre.” 


Az i30 Fastback tipikus dinamikus sportkupé arányokat tükröző kifinomult körvonalakkal rendelkezik, köszönhetően az elegánsan lejtő tetővonalnak, a hosszú motorháztetőnek és az erőteljes karosszériának. A keskeny utasteret széles karosszéria veszi körül, melyet a széles kerékdobok még hangsúlyosabbá tesznek és erőt sugárzó megjelenést kölcsönöznek az autónak. Klasszikus autóipari tervezési kódok alkalmazásával a tető 25 milliméterrel lejjebb került az ötajtós i30-éhoz képest – ezzel is kiemelve az utakon az autó széles megjelenését, javítva az aerodinamikát, valamint dinamikus látványt keltve. 

Az utastér karcsú, hátrafelé elkeskenyedő formáját a könnycsepp alakja inspirálta. Továbbá, az utastér hátsó részét erős domború felülettel támasztja meg. Az autó hátuljára helyezett hangsúly testreszabott, határozott megjelenéssel ruházza fel az autót. Az i30 Fastback karizmatikus körvonala a nagyvonalúan ívelt hátsó légterelőben végződik, mely a hátsó ajtóba integráltan és a hátsó lámpák irányába folytatódik. Az osztott felületek formája élénk szín-árnyék játékot kreál, drámai hatást adva az autónak. A C oszlopot és a hátsó szélvédőt a prémium szegmens inspirálta, így azok kifinomult formával rendelkeznek, támogatják az autó elkeskenyedő vonalát és dinamikus, erősen előre tartó mozgást sejtetnek.


Az i30 Fastback az i30 modellcsalád többi karosszériájához képest tartalmaz néhány lényeges különbséget. Az i30 ötajtós verziójához képest az i30 Fastback alváza 5 milliméterrel lejjebb került, emellett a rugózás 15%-kal keményebb lett. Mindez dinamikusabb, agilisabb vezetési élményt nyújt, miközben megmarad a magas szintű kényelem. Az alacsonyabb tetőnek és alváznak köszönhetően az i30 Fastback összmagassága 1425 milliméter, azaz 30 milliméterrel alacsonyabb, mint az ötajtós karosszériatípus, hangsúlyozva elegáns, dinamikus arányait. Meghosszabbított körvonalával az autó teljes hossza 4455 milliméter – vagyis 115 milliméterrel hosszabb, mint az ötajtós modell.

Az i30 Fastback demokratikus módon – ahogy az i30 modellcsalád többi tagja is –, a legfrissebb aktív biztonsági rendszereket kínálja. Az i30 a gépjármű osztályában legjobb aktív biztonsági rendszereket kínálja autonóm vészfékező rendszerrel (AEB), vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszerrel (DAA), fényszóró asszisztenssel (HBA) és aktív sávtartó rendszerrel (LKAS). 


Az i30 Fastback opcióként nyolc hüvelykes, érintőképernyős, új generációs navigációs rendszert kínál használóinak olyan korszerű csatlakozási lehetőségekkel, mint az Apple CarPlay és az Android Auto. Mindkét rendszer lehetőséget kínál az autó használóinak arra, hogy csatlakoztassák okoseszközeiket és a képernyő segítségével zenét hallgassanak, telefonáljanak vagy használják a navigációs funkciókat.

A navigációs rendszer a fentieken túl tartalmaz még egy ingyenes hétéves előfizetést a LIVE szolgáltatásokra, amelyek valós időben frissített információkat kínálnak az időjárásról, a forgalomból és a sebességmérő kamerákról, valamint érdeklődésnek megfelelő internetes keresési lehetőséget. Ezen felül az i30 Fastback elérhető vezeték nélküli induktív mobiltelefontöltő-teleppel is (Qi-szabvány). A vásárlók különböző audio lehetőségek közül választhatnak: szabvány monokróm öt hüvelykes Bluetooth-kapcsolattal rendelkező rádió vagy öt hüvelykes kapacitív LCD érintőképernyővel, dinamikus terelővonalakkal és integrált hátsó kamerával ellátott hangrendszer. 


Az i30 Fastback hajtásláncainak választéka méreteikben csökkentett turbó feltöltésű benzinmotorokból áll, melyek az i30 sorozattal újonnan kerültek a piacra. A vásárlók választhatnak a 1.4 T-GDI turbó feltöltésű négyhengeres 140 lóerős motor és az 1.0 T-GDI turbó feltöltésű háromhengeres 120 lóerős motor (a Hyundai i30 Fastback sorozat célzott üzemanyagfogyasztása l/100 km: kombinált 5.5 – 5.0 l/100km, célzott CO2 kibocsátás: 125– 115 g/km*) közül. Az 1.4-literes T-GDI benzinmotor hatsebességes kézi váltóval vagy hétsebességes duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) érhető el, mely választási lehetőséget teremt a teljesen automata vezérlés és a kézi sebességváltás között.  Az 1.0 T-GDI-t hatsebességes kézi váltóval (6MT) kínálják. 

A fokozott hatékonyság érdekében minden motort beépített automatikus motorleállító rendszerrel (ISG) árulnak. Az i30 Fastback hajtásláncainak választéka tovább bővül az újonnan kifejlesztett, hatékony 1.6-literes négyhengeres turbó feltöltésű dízelmotorral, amely kétféle teljesítménnyel érhető el: 110 lóerős verzióban és ‘nagy teljesítményű’ 136 lóerős verzióban. Mindkét verzió hatsebességes kézi váltóval (6MT) és hétsebességes duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) is elérhető lesz.


Az Európában tervezett, fejlesztett, tesztelt és gyártott harmadik generációs Hyundai i30 modellek a Hyundai i30 modellcsaládjának európai DNS hordozói. Arra az infrastruktúrára épülnek, melyet a Hyundai az elmúlt 25 év során fejlesztett ki Európában. Az i30 első generációjának 2008-as bemutatása óta több mint 800 ezer eladott autóval Európában, a Hyundai célja az i-sorozat sikerének további növelése. 


Forrás: Hyundai Magyarország

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését