A Hyundai és a Rimac elektromos sportkocsija új mércét jelent


A horvát Rimac vállalattal közös fejlesztés alatt álló villanymotoros Hyundai sportautó az N sportrészleg zászlóshajója lesz, ám az együttműködés keretében egy új üzemanyagcellás modell megalkotása is szerepel.   

A Hyundai Motor nemrég jelentette be, hogy 80 millió eurót fektet a horvát Rimac elektromos sportkocsi-gyártó vállalatba. Thomas Bürkle, a Hyundai európai formatervező központjának vezetője szerint a Rimac vállalattal együttműködve a Hyundai egy olyan elektromos sportkocsit tervez fejleszteni, amely új mércét állít a koreai autógyártó történetében és meghatározza a jövőbeli autók kialakításának módját is.   

A befektetés eredményeként két új modell készül: az N sportrészleg részére egy sportkocsi és egy új üzemanyagcellás rendszerű autó, ami vélhetően a Kia használ majd. Az új sportautó olyan mérce lesz, amely „befolyásolhatja a mérnökök, a formatervezők és a marketingesek gondolkodásmódját is” – mondja Bürkle.  „Kívülről azt lehet mondani, hogy ez egy marketingeszköz, belül viszont meghatározó változásokat hoz” – tette hozzá. 


Az új autó formavilága egyértelművé teszi az alternatív hajtásláncot, nem lehet majd rámondani, hogy egy nagy belsőégésű motor mozgatja. „Azokhoz kell szólnunk ezzel az autóval, akik fejlett gondolkodásmódjukkal, ízlésvilágukkal és stílusukkal véleményvezérekként kevésbé hagyományos megoldásokat keresnek” – mondja Bürkle. „Ez a munka valódi kihívást fog jelenteni a formatervező részleg számára.” 

Bürkle szerint még nem döntöttek arról, melyik globális Hyundai formatervező központ fogja kidolgozni az autót, habár arra is rámutatott, hogy ilyenkor hagyományosan az európai, amerikai és koreai részlegek versengenek az új modellekért. A vezető egyelőre nem tudta megmondani, hogy a Rimac/Hyundai sportkocsi egy Ferrarikhoz, vagy akár a Ford GT-hez hasonló szupersportkocsi lesz, vagy annál elérhetőbb lesz. 


A Rimac hírnevét elektromos szupersportautóival alapozta meg, köztük a nemrég bemutatott C2, amelynek maximális teljesítménye eléri a 2 ezer lóerőt. A horvát autógyártó együttműködik az indiai Mahindra csoport tulajdonában lévő olasz Pininfarinával is, a horvát cég  nagyteljesítményű elektromos hajtásláncokat és akkutechnológiát szállít az idei Genfi Autószalonon bemutatott Pininfarina Battista modellhez is. De a Rimac szállította az elektromos hajtásláncot ahhoz a Jaguar E-type-hoz is, amelyben Harry herceg és Meghan Markle utazott az esküvőjükön. 

A Hyundait lenyűgözte a Rimac hatékonysága, amellyel a nagy teljesítmény, az akkumulátorok súlyának alacsonyan tartása és a használható hatótáv egyensúlyát megteremtették. „Jelenleg ez a nagyteljesítményű elektromos autók nagy hátránya” – mondja Tyrone Johnson, a Ford nagyteljesítményű részlegétől nemrég a Hyundai európai fejlesztőcsapatához igazolt mérnök.”A Rimac egy kicsit másként intézi a dolgait és tekintetbe veszi a tárolni képes energiát és ezen járművek tömegét is. Ez az együttműködés egyik oka.” 


A Hyundai összesen 44 elektromos hajtáslánccal rendelkező autót kíván piacra dobni 2025-ig, amelyekből évente 1,67 millió darabot kívánnak értékesíteni. A tervek szerint 2022-ig a Kia Motorsnak 19 villamosított modellje lesz, amelyből 6 teljesen elektromos, 6 konnektoros hibrid, további 6 hibrid és egy üzemanyagcellás modell lesz. 

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését