Mi a különbség az indiai és az amerikai Hyundai Venue között?


Habár szemre úgy tűnhet, az amerikai és az indiai piacon egyszerre bemutatott Hyundai Venue teljesen egyforma, kívül-belül vannak lényeges különbségek a két modell között. 

A Hyundai Motor áprilisban ugyanazon a napon tartotta új Venue kisterepjárójának világpremierjét Indiában és az Egyesült Államokban, a New Yroki Autószalonon. Az amerikai piacon csak a második félévben, koreai gyártásból érkező Venue indiai változata már május 21-től elérhető lesz. Bár a két kontinensen bemutatott változat egyformának tűnik, lényeges eltérések vannak a két Venue modell között.   


Az amerikai piacon forgalomba kerülő Hyundai Venue 4 038 mm-es hosszával 43 milliméterrel hosszabb, mint az indiai változat, ami azért lényeges, mert így az autó teljes hossza Indiában 4 méter alá (3 995 mm) csúszik és ezzel kedvezőbb adóbesorolási kategóriába tartozik. Ezzel együtt a két autó tengelytávja sem egyezik meg, az indiai változat pontosan 2,5 méterével 19 mm-rel szűkebb, mint az amerikai kivitel, így az amerikai piacon egy kissé tágasabb lehet az autó. Ugyanez igaz a csomagtérre is, amelyet az amerikai közlemény 530 literesnek, az indiai változat 350 literesnek adja meg. A csekély 2 mm-es magasságkülönbség mögött az amerikai piacra szállított Venue nagyobb, 17 colos kerekei állhatnak.


Ezek azok a különbségek, amiket csak közelről lehet felismerni, azonban vannak ennél lényegesen könnyebben azonosítható jellegzetességek is. Az amerikai Venue például más formájú, háromdimenziós fehér + mintázatú lökhárítókat kap, amelyekben nincsenek ködlámpák.  Ezzel szemben az indiai kivitel ugyanezt fekete betétekkel és ködlámpával emeli ki. Az indiai gyártású modell lökhárítója alumínium betétet is kapott és ugyanezek a fehér + elemek megtalálhatóak az amerikai változat hátsó lökhárítójában is, míg Indiában ugyanezek feketében látszanak. Az indiai kivitelhez nem lehet kéttónusú, fekete tetővel ellátott fényezést kérni, ez azonban akár egy modellév-váltással bekerülhet az indiai Hyundai Venue kínálatába is. Az indiai Venue 16 colos, 215/60 méretű kerekeken gördül, míg Amerikában a 17 colos felnikhez 205/55 méretű gumik járnak.    


Belül az indiai gyártású Venue kizárólag egyszínű fekete belsőt kap, miközben az amerikai piacra szánt modellben kéttónusú, fekete-bézs színösszeállítás is választható. Ez főként azért szokatlan megoldás, mivel éppen Indiában szoktak előszeretettel játszani a belső tér színvilágával. Emellett a kormánykerék alsó része Indiában fényes acélbetétet kap, míg az amerikai kivitelben ugyanitt fényes fekete kialakítást láthatunk. Amerikába három hátsó fejtámaszos Venue modellek érkeznek, az indiai változatban csak a két szálső hátsó utas kap ilyet. Az ülések maguk nagyjából egyformának tűnnek, mindössze a mintázatban mutatkozik némi eltérés.   


A Hyundai a Venue modellt Indiában telepakolták extrákkal, de ezek mellett még mindig van olyan felszerelés, amit csak az amerikai változat kap meg. Ilyen opció a váltó különböző vezetési módjait kapcsoló Drive Mode kapcsoló, valamint a fűthető ülések, amelyek az amerikai kivitelbe belekerültek. Az indiai változatban ugyanitt, a két ülés között egy kisebb tárolóhelyet alakítottak ki. Az amerikai változatban van automatikus vészfékrendszer, sávtartó asszisztens, holttérfigyelő, fáradtságfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer is. Az Indiában ezzel a modellel bevezetésre kerülő Blue Link rendszer Amerikában már a Google Asszisztenssel és az Amazon Alexa rendszerével is együtt tud működni.  


Amíg Amerikában csak egyféle, 1.6 literes benzinmotorral és kétféle (manuális és CVT) váltóval választható, addig a vevők Indiában három motor és három váltóopció között válogathatnak.  Van egy új, 1.0 literes turbófeltöltéses háromhengeres benzines, amely 120 lóerős és maximálisan 172 Nm nyomatékra képes. Ehhez egy hatfokozatú kézi mellett egy 7 fokozatú DCT váltó is elérhető, elsőként az indiai kisterepjárók között. A másik két motor az Eilte i20 modellből ismert 1.2 literes benzines és az 1.4-es dízel, előbbihez ötfokozatú, utóbbihoz hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik. 

Forrás: zigwheels.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését