Hárommillió Hyundai készült Csehországban


A Hyundai Motor csehországi Nosovice mellett található üzemében nemrég ünnepélyes keretek között legördült a hárommilliomodik legyártott autó, amely egy német megrendelésre készült i30 N modell volt.

A gyár nem lehetne ennyire sikeres elkötelezett dolgozói nélkül, ezért a különleges alkalom méltó megünneplésére a HMMC május 30-án egy különleges ceremóniát rendezett. A Hyundai erre az alkalomra számos fontos vendéget hívott meg, köztük a régió kormányzóját, a környező városok és települések vezetőit, a kereskedőket és a média képviselőit, akik hírt adhattak a vállalat hatalmas teljesítményéről. 


Az N sportmodell mellett az i30 család többi változata is a HMMC üzemében készül, akárcsak az új Tucson, amelyet úttörőként 48 voltos lágyhibridrendszerrel is gyártanak Nosovicében. Ez utóbbi is alátámasztja a HMMC fontos pozícióját a Hyundai vállalatán belül a jövő mobilitását tükröző termékstratégiájának adaptációjával.


„Ez egy jelentős esemény a HMMC életében és a Hyundai európai piac iránti elkötelezettségének sikerességét bizonyítja" – mondta Dong Woo Choi, a Hyundai Motor Manufacturing Czech elnöke. "Az elkövetkező években folytatjuk a kiváló minőségű és a legmodernebb technológiával rendelkező autók gyártását. A hárommilliós darabszám elérése fantasztikus mérföldkő a HMMC számára, amely Európa legmodernebb termelő létesítménye. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy gratuláljak minden dolgozónknak, akik naponta 1 500 Hyundai autót állítanak elő. Nagyon örülök annak, hogy ezt a fontos mérföldkövet velük együtt és számos fontos vendég kíséretében ünnepelhetjük meg.”


A Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) vállalatot 2008-ban alapították és jelenleg 3 300 dolgozót foglalkoztat. A HMMC Európa legmodernebb termelőüzeme, ahol 500 csúcstechnológiájú robot segítségével naponta 1 500 új Hyundai modell készül. Fejlett technológiái és hulladékgazdálkodási rendszerei kivételesen magas minőségi szintet eredményeznek miközben a környezetre gyakorolt hatás a minimális szinten marad.   


A HMMC-nél 2008. november 3-án egy műszakkal kezdődött el a szériagyártás. A második műszakot 2009. szeptemberében, a harmadikat 2011 szeptemberében vezették be, amikor a gyár elérte az akkorra tervezett 300 ezer darabos kapacitását. 2011 óta több mint 1 508 ezer középkategóriás hobbiterepjáró készült Nosovicében. A termelés 2018-ban meghaladta a 340 ezer darabot, amit összesen a világ 69 országába exportáltak. Mivel a HMMC a Hyundai Motor egyedüli Európai Unión belüli gyáregysége, a termelés nagy része az Unió országaiba került, ám ennek ellenére jelentős mennyiségű jármű került olyan távoli országokba is, mint Mexikó, Egyiptom, Szaúd-Arábia és Ausztrália. 


A vállalat öt legnagyobb vásárlója – Németország, Egyesült Királyság, Oroszország, Spanyolország és Olaszország – a teljes termelés 49 százalékát teszi ki. Az eddig elkészült 3 millió autóból 905 500 darab volt Tucson, ami a teljes mennyiség 30 százalékát jelenti. Emellett 1 077 700 autó készült az i30 három generációjából, ami a termelés 36 százalékának felel meg. További 20 százalékot tett ki a 2011 és 2015 között készült ix35, míg az ix20 10 százalékos, a 2009 és 2011 között készült testvérmodell Kia Venga a termelés 3 százalékát tette ki. Az i30 N és i30 Fastback N sportmodellek 1 százalékos aránnyal rendelkeznek jelenleg. 


A hárommillió legyártott autó 69 százalékát benzinmotor hajtotta, míg 39 százalékát valamilyen dízelmotorral szerelték. Az idén előállított mintegy 130 ezer autó között ez az arány 79 és 21 százalék. A teljes termelés 69 százalékát kézi sebességváltóval rendelték, 23 százaléka hagyományos automata, 8 százaléka duplakuplungos váltóművel rendelkezett. Utóbbi aránya jelenleg 16 százalék. 


A rendezvényen nemcsak a hárommilliomodik legyártott autót ünnepelhették meg, de egyben elbúcsúztak a HMMC legrégebben gyártott modelljétől, az ix20-tól is. Ezt a modellt egészen pontosan 8 év és 8 hónapig gyártották Csehországban, amely időszak alatt a modellből összesen 315 829 példány gördült le a gyártósorról. Az ix20 különösen Olaszországban volt népszerű, ahová a teljes termelés 20 százaléka került. Második helyen áll Németország, majd a Cseh Köztársaság és az Egyesült Királyság. Csehországban az ix20 saját szegmensében piacvezető modellé vált.    


A Hyundai Motornak Törökországban, izmitben is van egy termelőbázisa, a Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS), amely 1997 szeptembere óta készít autókat, így ez a vállalat legrégebben működő Koreán kívüli gyártóüzeme. Az üzem 2 500 dolgozója az i10 és i20 modelleket készíti elsősorban az európai piac számára. A préselő, hegesztő-, fényezőüzemmel és végszereldével ellátott gyár éves kapacitása jelenleg 245 ezer darab. 

Forrás: hyundai.newshyundai-motor.cz

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését