Új akkukat kap a Hyundai Kona Electric Kínában


A Hyundai Motor készen áll a Kona elektromos változatának kínai bemutatására, amelyet az LG Chem helyett egy kínai gyártó akkumulátora látja el energiával.

A Hyundai Motor reményei szerint a kínai kormányzat villanyautó-támogatási programja révén a Kona Electric kínai bevezetésével sikerül ismét fellendítenie eladásait. A vállalat képviselői szerint a Hyundai a kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) vállalat akkumulátorait építi be a helyi piacon Encino néven forgalmazott kisterepjáró elektromos változatába. 


A Hyundai eddig az LG Chem akkuit használta a Kona Electric Koreában gyártott és helyben és az európai piacokon értékesített változataiban, ám a kínai támogatási rendszer előnyei miatt kénytelen volt a CATL akkuit választani. „A lépés reakció a kínai kormányzat meghosszabbított támogatási rendszerére, amely azokat támogatja, akik kínai beszállítókkal dolgoznak együtt” – mondja a Hyundai egyik képviselője. „Habár a kormányzat szerint ezen támogatásokat 2020 után kivezetik, a Hyundai Motor ennek ellenére a kínai akkubeszállító mellett döntött, hogy elkerülje a bizonytalanságot.”

Peking 2016 óta támogatásokkal segíti az elektromos járművek vásárlóit, kivéve azokat, amelyekben koreai eredetű akkumulátor található, ezzel is elősegítve a hazai gyártókat. A támogatások révén Kína a világ legnagyobb villanyautó-piacává vált, miközben az árkülönbségek miatt virtuálisan korlátozta a Hyunda Motor és a Kia Motors eladásait. „Habár a kínai kormányzat ígérete szerint visszafogja a támogatásokat és helyette egy új szabályozási rendszer érkezhet” – mondta a vállalat képviselője.   


A Hyundai Motor döntésének másik oka Peking Új Energiájú Jármű (NEV) kvótarendszere, amit idén vezettek be. A Kínában működő autógyártóktól azt várják el, hogy hagyományos energiával működő járműeladásainak 10 százaléka NEV modellek legyenek és ezzel kreditpontokat gyűjtsenek. Vagyis ha egy autógyártó 100 ezer autót ad el Kínában, 10 000 kreditpontot kell gyűjtenie, ráadásul a különböző környezetbarát hajtásrendszerek eltérő kreditpontot érnek. Az arány jövőre 12 százalékra emelkedik. A Hyundai tavaly 4 100, a Kia 4 383 darab környezetbarát járműve adott el Kínában, ami teljes eladásaik 0,5 és 1,2 százalékát tették ki.     

„A globális gyártók közül a GM, a BMW, a Mercedes-Benz, a Volkswagen és mások is a CATL akkuit használják kínai villanyautóikban” – mondta a képviselő. „Elfogyott az idő a Hyundai számára, így a vállalat is a CATL-től fogja beszerezni a kínai akkukat.”

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését