Bővült a Hyundai lágyhibrid kínálata
A Hyundai Motor a frissített Tucson modelljében mutatta be vadonatúj fejlesztésű 48 voltos lágyhibrid rendszerét, amely mostantól nemcsak a kétliteres, de már a 136 lóerős 1.6-os dízelmotorral is választható.
Az új 48 voltos lágyhibrid rendszer a Tucson ráncfelvarrásával egy időben mutatkozott be 2018-ban, amit kezdetben csak a 2.0 literes CRDi változathoz kínáltak, de már akkor bejelentették, hogy idén ez a kisebb lökettérfogatú dízelmotor erősebbik változatához is elérhető lesz. Ez a technológia egy 48 voltos akkumulátort, egy lágyhibrid indítógenerátort =MHSG) és egy LDC konvertert tartalmaz. A 48 voltos elektromos rendszer mellett az autót egy hagyományos 12 voltos elektromos rendszerrel is ellátták, amely egy DC/DC konverteren keresztül kapcsolódik a 48 Voltos rendszerhez. Ennek köszönhetően a 48 Voltos akkurendszerben tárolt energia egy részét a 12 Voltos fedélzeti áramellátó rendszer stabilizálására is fel lehet használni.
A lágyhibrid rendszert energiával ellátó 0,44 kWh kapacitású 48V lítium-ion akkumulátort a hátsó csomagtér alá helyezték el, míg a lágyhibrid indítógenerátort a belsőégésű motorhoz kapcsolták. Ez a generátor a rekuperáció során 12 kW teljesítményt és 55 Nm nyomatékot képes a kinetikus energiából előállítani.
A Hyundai lágyhibrid rendszere az új Tucsonban jelentős mértékben, az autó specifikációjától függően akár 11 százalékkal képes hozzájárulni az erőforrás gazdaságos és környezetbarát működéséhez. A rendszer mellékhatásaként az támogatja a belsőégésű motor működését is, energiával látja el azt a különböző vezetési körülmények között, valamint hozzájárul az autó gyorsabb és finomabb indításához.
A lágyhibrid rendszer különösen városi forgalomban lehet előnyös, mivel az indítómotor a városi megállások során támogatja a belsőégésű motor újraindításait. Ennek során a motor finomabban és gyorsabban indul újra, miközben a 48 Voltos rendszerből még több nyomatékot is biztosít. A korábbi és gyorsabb nyomatékleadásnak köszönhetően a motor 0,2 másodperc alatt újraindul, miközben a 12 Voltos indításra csak akkor van szükség, amikor az autót hideg olajjal először indítják, vagy nagyobb indítónyomatékra van szükség.
Gyorsítás során a lágyhibrid generátor az akkurendszer töltöttségi állapotától és a vezető által lenyomott gázpedál állapotától függően 4-12 kW teljesítményével tudja támogatni a belsőégésű motor működését. Ha a kívánt sebesség elérésre került, a lágyhibrid generátor üres állapotba kapcsol és nem szállít több energiát. Ennek köszönhetően a széndioxid-kibocsátás az üzemanyag-fogyasztással együtt akár 11 százalékkal is csökkenthető. Folyamatos haladásnál a lágyhibrid generátor az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően tölti azt, vagy kikapcsolt állapotba kerül.
Fékezéskor, vagy motorfék esetén a lágyhibrid generátor akár 10-12 kW-tal képes visszatölteni. A generátor a fékezési energiát képes elektromossággá alakítani, amit a 48 Voltos akkumulátorba tölt be. Ebben a fázisban a belsőégésű motor bekapcsolva marad, a kuplung pedig összezár azért, hogy az energiát a kerekektől az erőátvitelen és a motoron keresztül a lágyhibrid generátorhoz juttassa el. Amikor az autó alacsony tempónál motorféküzemben gurul, a start-stop rendszer már 30 km/óránál aktiválódik. A 30 km/óráról megállásig lassulás esetén a tengelykapcsoló üresbe vált és az erőforrás teljesen leáll.
A Hyundai legkeresettebb európai modelljéhez kapcsolt lágyhibrid rendszerével a vállalat villamosítási stratégiájának bővítésével a tiszta technológiákat még több vásárló részére teszi elérhetővé. Az új lágyhibrid rendszernek köszönhetően az ügyfelek a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését kedvező vételáron tudják megvalósítani.
A hatékony rendszert a Hyundai Motor németországi Európai Technológiai Központja a vállalat koreai Namyangban található központi fejlesztőközpontjával közösen fejlesztette ki. Ezt a rendszert a Hyundai sokrétű villamosítási megoldásainak keretében a jövőben még több erőforráshoz kínálják majd.
Forrás. hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!