Hét szakaszgyőzelem után dobogón végzett a Hyundai a Portugál-ralin


Thierry Neuville őt szakaszgyőzelme után a második helyen végzett Portugáliában és ezzel a Hyundai ötvenedik dobogós helyezését szerezte meg. 

A Hyundai Motorsport a hétvégi Portugál-ralin ismét bizonyította, hogy jó eséllyel pályázik világbajnoki címre: Thierry Neuville a Hyundai i20 Coupe WRC volánja mögött a lehetésges húszból öt szakaszgyőzelmet szerzett meg, az utolsó szakaszokon pedig egészen a második helyig sikerült felküzdenie magát. Ez volt a Hyundai Motorsport 50 dobogós eredménye a rali-világbajnokságban. Csapattársa, Dani Sordo is szakaszgyőzelmekre pályázott, ám Sébastien Loeb-höz hasonlóan műszaki problémák miatt már az első napon le kellett mondaniuk a pontokért folyó küzdelmekről.  


Azt, hogy a Hyundai i20 Coupe WRC versenyautónak Portugáliában is győzelmi esélyei vannak, Dani Sordo már az elején bebizonyította. Már az első szakaszon a legjobb időt autózta és ezzel a spanyol rögtön az élre került, amit a következő szakaszon is sikerült megvédenie. A harmadik szakaszon azonban autója egy műszaki hiba miatt elvesztette teljesítményét. Sordo így csak 15 perc hátránnyal érkezett meg az ellenőrzőponthoz. Annak ellenére, hogy ezt követően szintén a leggyorsabb időt futotta, a pontszerzés látóhatáron kívülre csúszott. Sordo problémáival szinte egy időben Loeb hasonló problémák miatt szintén jelentősen hátracsúszott. A két problémát szépítve Thierry Neuville-nek sikerült kétszer is a legjobb időt autóznia, így a negyedik helyen zárták a napot.  


Szombaton aztán Sordo és Loeb amennyire tudták, támogatták Neuville pozícióját és ezzel igyekeztek elősegíteni kollégájukat abban, hogy a dobogó közelébe kerülhessen. Ez a példaértékű csapatjáték kifizetődőnek bizonyult: Neuville újabb két szakaszgyőzelmet aratott és felkapaszkodott a harmadik helyre. Ezzel együtt pedig az őt követő rivális Ogier –ral szembeni előnyét is sikerült jelentősen növelniük.   


Az utolsó napon Neuville és a Hyundai i20 Coupe WRC a hőséggel és porral nehezített környezet ellenére egy újabb szakaszgyőzelemmel tovább javítottak pozíciójukon és ezzel a második helyre értek fel. A híres „Fafe” ugratást is magában foglaló Power Stage-en elért második helyezésével Neuville megvédte eddigi remek pozícióját és négy további világbajnoki pontot is szerzett. Ez a teljesítmény a Hyundainak is sokat jelentett a konstruktőri világbajnokságban, ahol a márka továbbra is az élen áll. A versenyzők között Neuville változatlanul a harmadik helyen áll, de csak kevés választja el az első helyen állótól.  


„A Chilében történt hatalma borulás után fontos volt, hogy azonnal visszavágjunk” – mondja Neuville. „Még ha ne is ment minden százszázalékosan, ez számunkra jól jött ki – beleértve néhány szakaszgyőzelmet. A második helyezéssel elégedettek lehetünk, mivel a végén csak azok a másodpercek döntöttek, amiket pénteken elveszítettünk. A világbajnokág a szezon félidejében nagyon küzdelmes. Egy ilyen felállásban nincs helye a hibáknak. Ezért aztán a továbbiakban is nyomni fogjuk a gázt.” 


„A pénteki balszerencsénk után nyomás nélkül élvezhettük a remek portugál pályákat” – mondta Sordo. „Beleértve persze a híres ’Fafe’ ugrást és a rengeteg lelkes rajongót mindenütt. Szép, hogy remek csapatmunkánkkal Thierry-t dobogóhoz tudtuk segíteni. Ez a célunk a következő ralin Szardínián is.” 


„Néhány remek időeredményt elértünk, ami mutatja, hogy a pénteki műszaki problémák nélkül mire lettünk volna képesek” – mondta Loeb. „Így nem maradt más számomra, minthogy a csapattal együtt örüljek az eredménynek, ami egy nagyon nehéz verseny után további dobogós sikerhez vezetett.”


„A rali végén háromféle érzés kavargott bennem” – mondta Andrea Adamo csapatfőnök. „Az egyik: a hatalmas tisztelet mindhárom versenyzőpárosunk számára. Neuville a lehető legjobbat hozta ki a lehetőségekből. Nagyon megérdemelten jutottak fel a második helyre. A második érzés a bosszúság a pénteki problémák miatt, amelyek Sordot és Loeb-öt is kiütötték a dobogós helyek közeléből. A harmadik érzés, amit magammal viszek: most nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy tartsuk az iramot a közvetlen konkurenseinkkel és saját erőnkből vezessük a mezőnyt. De a győzelmek a legfontosabbak. Csapatként teljesen arra kell koncentrálnunk, hogy ezeket el tudjuk érni.”  


Forrás: speed-magazin.de

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését