Tarquini kipróbálta a Hyundai raliautóját


Gabriele Tarquini, a Túraautó-világkupa címvédője a Szardínia-rali után életében először próbált ki murván egy WRC versenyautót. 

Tarquini az Olaszország Szardínia szigetén megrendezett verseny után próbálta ki a Hyundai i20 Coupe WRC modellt, amelynek navigátorülésében Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke foglalt helyet. Mielőtt a világbajnok beült volna a vezetőülésbe, Andreas Mikkelsen bemutatta neki, mire is képes az autó. 


„Lenyűgöző volt Andreas mellett ülni, akivel tényleg remekül át tudtam érezni az autó képességeit” – mondta Tarquini. „Én viszont nagyon lassú voltam. Nem éreztem magamat jól ezen a felületen, annyira csúszott. Inkább vigyáztam Andreára és magamra. Átéreztem a gyorsulást és a fékezést, de ez messze volt az autó képességének határaitól.”

Amikor arról kérdezték, mi nyűgözte le leginkább a raliautóban, Tarquini így válaszolt: A stabilitás az egyenesekben. Még amikor az autó teljes erővel gyorsult, nagyon könnyen tudtam egyenesen tartani. A legnehezebb dolog az volt, hogy időben kanyarodjak. Mindig elkéstem és nem tudtam jól befordítani az autó hátulját, így állandóan alulkormányozott volt az autó a kanyar közepén. A nyomaték és az erő nem áll messze az én TCR versenyautómtól, de a gyorsulás, a váltásérzet, a vezetési stílus egészen más. Tényleg csak az üléspozíció és a dekoráció hasonló. A fékek talán a leginkább eltérőek a pályautóhoz képest.”


Tarquini azt is bevallotta, meg kellett azt is szoknia, hogy valaki más is ül az autóban. „Általában egyedül vezetek és a rádión hallgatom a beszélgetést, aztán hirtelen itt van mellettem egy srác – ez nagyon fura” – mondta. „A sejtjeinkig arra koncentrálunk, amit csinálunk, így ez a másik személy megzavarhat, ha nem szoktál hozzá ehhez. De Andrea meglepett, mivel egyáltalán nem félt. Tudja, hogy nem vagyok olyan jó murvás terepen, mondta is, hogy sokkal lassabb vagyok, mint Andreas, de ez velem mégis kockázatosabb volt – nem ismerem az autót és a pályát sem.” 

Adamo egyszerűbben fogalmazta meg véleményét a tesztről: „Azt hiszem jobb lesz, ha Gabriele folytatja TCR pályafutását, mi pedig a saját munkánkra koncentrálunk.”

Forrás: autosport.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését