Máris megmutatta arcát az új Hyundai i20


Habár a sajtóban megjelent első hírek szerint a mellékelt képeken a vadonatúj Hyundai i10 mutatkozik, sokkal inkább úgy tűnik, a fotókon szereplő autó az eggyel nagyobb i20 modell lesz.

A Hyundai egy ideje nagy erőkkel igyekszik megerősíteni hobbiterepjáró-kínálatát, ám eközben a hagyományos kategóriákat kicsit háttérbe szorították. Valójában az új i30 és az Ioniq volt a gyártó új terméke az elmúlt néhány évben, a többi modell inkább csak modellfrissítéseket kapott Európában. Ennek azonban vége, hamarosan jönnek a Hyundai új kisautói, az i10 és az i20 is immár a harmadik generáció bemutatásának küszöbén áll.


Néhány hónapja már keringenek kémfotók a világ különböző pontjain, így Indiában és Skandináviában tesztelt új generációs Hyundai i10-ről, amelyek közös eleme volt a minden részletet elfedő vastag álcázás. Néhány részlet azonban egyértelművé teszi, hogy azok az új i10 új generációjának prototípusai. Ilyen jellegzetes elem a hátsó oldalajtó felfelé ívelése, amely már a modellsorozat első generációjától az i10 formájának meghatározó eleme. Ilyen azonban nincs a most fotózott autón, itt az oldalablakok íve egyenesen fut végig, maga az autó is laposabb, szélesebb, amiből arra lehet következtetni, hogy ez az autó sokkal inkább az új i20 lesz.


Nagyon úgy látszik, hogy a Hyundai tervezői a nemrég megjelent Sonata modellből merítették az ihletet az i20 következő nemzedékének formavilágához. A méhsejtmintás hatszögletű hűtőmaszk alakja, elhelyezkedése éppen úgy áll az autón, ahogyan a jóval nagyobb Sonata limuzinon és a hátrahúzott fényszórók is ezt az érzést erősítik. Kicsit ugyan meglepően hat ez a megoldás egy kisautón, ám egyáltalán nem mutat rosszul.


Az autó maga hosszabbnak és szélesebbnek is tűnik (ezért sem lehet az új i10), amivel a kisautó a most futó generációval megkezdett utat folytatva modernebbnek és sportosabbnak tűnik. Az i20 már ma is az egyik legtágasabb autó kategóriájában, így a jelenlegi padlólemez megtartásával nem várható további jelentős méretnövekedés. A frontrészhez képest a hátsó traktus jóval vastagabb álcázást kapott, így egyelőre semmit sem lehet biztosan mondani annak formáiról.  Egy dolog látszik csupán tisztán: a féklámpák LED alapúak.


A kémfotósok is feltűnt, hogy a képeken látható autó eléggé eltér azoktól, amiket korábban sikerült lencsevégre kapni. Az eddig látott i10 prototípusok egyszerű, kisebb méretű felnijeivel, dísztárcsájukkal és hátsó dobfékeivel valószínűleg az indiai piac számára készülő változatok lehettek. Ráadásul azok némelyikén egy lámpa is volt a hűtőmaszkba integrálva, ami itt egyáltalán nincs. Ezek a különbségek is arra utalnak, hogy a mostani képeken nem az i10, hanem az eggyel nagyobb i20 látható.


A mostani i20 modellt Európában a modellfrisítés óta csak benzines motorokkal lehet kapni, a dízelt ugyan gyártják, de Törökországon kívül az EU nem kap belőle. Az alapot az 1.2-es benzines jelenti 75 és 84 lóerős teljesítménnyel, amely mellett az i20 Active változat 1.4-es motorral is rendelhető. Akik ennél többre vágynak, azoknak ott az egyliteres T-GDI, amit 100 és 120 lóerős teljesítménnyel lehet választani. Ezek a motorok várhatóan az új generációban is tovább szolgálnak majd, de kiegészítésként lesz lágyhibrid és sportos N változat is.


Az új generációs Hyundai i20 a hírek szerint csak jövő év közepén vezetik be Indiában, míg Európában inkább 2020 második felétől lesz elérhető.

Forrás: motor1.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését