Önvezető Ioniq tanulmányt mutatott be a Hyundai


A Hyundai Motor az idei Los Angelesi Autószalonon olyan önvezető elektromos Ioniq modellt mutatott be, amelynek érzékelőit a karosszéria vonalvezetésébe illesztették.

A Hyundai Motor különleges tanulmánnyal készült a 2016-os Los Angelesi Autószalonra. Az Ioniq Electric változatára épülő és annak minden lényeges formai elemével rendelkező koncepció egy teljesen automatikusan közlekedő jármű, amelynek radaros és lézeres szenzorait, azaz a LiDAR rendszert az eddigi tetőre szerelés helyett a karosszériába illesztették. Ezzel a megoldással az autó ránézésre sem egy kísérleti, sokkal inkább egy teljesen hétköznapi jármű benyomását kelti.  


Az Ioniq tanulmány legfontosabb célja az volt, hogy az autonóm rendszert a ma létező modern eszközökkel a legegyszerűbbé tudják tenni. Ezt a szériamodell radaros sebességszabályzójának előre tekintő radarjával és a sávtartó asszisztens kameráinak segítségével sikerült is elérni, amelyeket a LiDAR rendszerbe integrálták. A Hyundai emellett saját autonóm járművezérlési operációs rendszert is fejleszt, amellyel a működtetéshez jóval kevesebb számítástechnikai tudás szükséges. Ennek eredményeként létrejöhet egy alacsony árfekvésű platform, amelyet a Hyundai következő generációs modelljeiben már egy átlagos vásárló is képes lesz megfizetni.  


Az autó rejtett LiDAR rendszere lehetővé teszi azt is, hogy az autonóm Ioniq modell meghatározza a környező járművek és más tárgyak elhelyezkedését. Emellett az autonóm Ioniq előre tekintő kamerájával érzékeli a tereptárgyak egymáshoz viszonyított helyét és sebességét, amelynek alapján kiszámítja saját mozgását és útvonalát. A három kamerás rendszer képes felismerni a gyalogosok közeledését, a sávfelfestéseket és a közlekedési jelzéseket is, eközben a GPS antenna pontosan meg tudja határozni az autó helyét és a nagyfelbontású térképadatok alapján előre tudja jelezni az adott helyszínek pontos adatait (utak dőlésszöge, kanyarívek, sávszélesség, stb.). A holttérfigyelő rendszer radarjainak segítségével pedig egy egyszerű sávváltás is biztonsággal végrehajtható az autóval. 


Az összes funkció a szériagyártású Ioniq modell meglévő felszereltségeire építkezik, amely magában foglalja az automatikus, gyalogosfelismerő vészfékrendszert, távolságtartó tempomatot, aktív sávtartó rendszert és mögöttes keresztirányú forgalmat figyelő rendszert is. A jármű autonóm funkcióit a meglévő rendszerekhez illesztették hozzá, így a vezető minden gond nélkül átválthat az aktív rendszerekről az önvezető üzemmódra. 


Korábban a Hyundai Motor engedélyt kapott arra, hogy városi környezetben is tesztelhesse a fejlesztés alatt álló autonóm járműveit. A vállalat jelenleg három önvezető Ioniq és két önvezető ix35 Fuel Cell modellt tesztel a Hyundai Motor namyangi kutató-fejlesztőközpontjában.  


Az autonóm modellek működés közbeni bemutatására a Hyundai Motor két önvezető Ioniq modellt visz a 2017. januárjában megrendezésre kerülő Las Vegasi Szórakoztató-elektronikai kiállításra (CES), ahol az autók oda-vissza fognak járni Las Vegas napsütötte és neonfényes sugárútjain. Ezen szakaszokon az autóknak olyan nehézségekkel kell megküzdeniük, mint a nagy számú gyalogosforgalom, közlekedési lámpák, stoptáblák, útfelbontások, fekvőrendőrök, póráz nélküli kutyák, vagy éppen táblák nélküli kereszteződések. A Las Vegasi tesztelés legfontosabb célja, hogy mindezek eredményeként a Hyundai a legfejlettebb és legbiztonságosabb autonóm modellt tudjon piacra dobni. 

Forrás: globalpr.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei