Új autonóm tesztközpont a Hyundai közreműködésével


A Hyundai Motor 2017 végén részt kíván venni azon különleges tesztközpont létrehozásában, ahol az önvezető autóik nagysebességű tesztelését és városi viselkedését is vizsgálják majd.

A Hyundai észak-amerikai fejlesztési igazgatója nemrég elárulta, hogy a vállalat az autonóm járművek fejlesztésének felgyorsítása érdekében egy Detroit melletti elhagyott repülőgépgyár területén saját nagy kiterjedésű mobilitási tesztközpontját készül létrehozni. Andy Freels, a Hyundai-Kia America Technológiai Központjának elnöke elmondta, a dél-koreai vállalat azért választotta Michigan államot saját önvezető autóinak teszteléséhez, mert itt a jogszabályok könnyebben elősegítik azon vállalatok tevékenységét, amelyek autonóm járműtechnológiákat fejlesztenek.


A Ford Motor által felépített Willow Run ipari létesítményben a második világháború idején B-24-es bombázó repülőket gyártottak, később pedig a General Motors itt gyártotta egyes erőforrásait. A komplexumot nemrég olyan tesztközponttá alakították, ahol az autógyártók és a beszállítók az autonóm és összekapcsolódó járműtechnológiáikat fejleszthetik és tesztelhetik. A létesítmény közelsége miatt kiegészíti a Hyundai kaliforniai sivatagban már működő tesztközpontját, ráadásul az új helyszínen nagysebességű próbákat ugyanúgy el lehet végezni, mint a szimulált városi környezetet is, amelyekkel a mostani központ nem rendelkezik.„Sokkal könnyebbé válik minden” – mondja Freels. „Sokat segít, hogy az infrastruktúra máris rendelkezésre áll, ráadásul ez lesz a legnagyobb és a legjobb ilyen helyszín.”


A Willow Run központot egy kormányzati szervezet, az Amerikai Mobilitási Központ működteti, amelynek feladata, hogy Michigan váljon az autonóm járműfejlesztés egyik bölcsőjévé. A 2017 telén megnyíló létesítményben a fejlesztők máris 311 hektárnyi területet vásároltak 1,2 millió dollár értékben. „A Willow Run központot használat szerint fizetjük, ami elég szép gesztus. Nagyjából 10 percnyire van innen, így nem is kívánhattunk volna közelebbi vagy jobb létesítményt” – mondja Freels. A Hyundai-Kia Technológiai Központ nagyjából 400 embert foglalkoztat Michiganben és Kaliforniában, ebből 200-an a központban, Ann Arborban dolgoznak.   


Freels szerint az autonóm járműtechnológia fejlesztése nagyfokú felelősséget jelent a gyártók számára. A prototípusok előrehaladott kiértékelését a Hyundai kaliforniai tesztpályáin végzik majd el, ám sorozatgyártáshoz közelebbi modellek autonóm járműelektronikai fejlesztéseit már a michigani Willow Run tesztpályáin ellenőrzik majd.  

Mivel a Hyundai észak-amerikai fejlesztőcsapata a jövőben sem kizárólag az autonóm járműfejlesztésre koncentrál majd, ezért a megnövekedett feladatkörben a vállalat a nemrég bejelentett üzletpolitikájának megfelelően hibridek és más környezetbarát modellek és az azokhoz kapcsolódó padlólemezek fejlesztésével is foglalkozik majd. „Itt rengeteg lehetőségünk lesz a bővítésre” – mondja Freels.

Forrás: autonews.com 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését