Új autonóm tesztközpont a Hyundai közreműködésével
A Hyundai Motor 2017 végén részt kíván venni azon különleges tesztközpont létrehozásában, ahol az önvezető autóik nagysebességű tesztelését
és városi viselkedését is vizsgálják majd.
A Hyundai észak-amerikai fejlesztési igazgatója nemrég
elárulta, hogy a vállalat az autonóm járművek fejlesztésének felgyorsítása
érdekében egy Detroit melletti elhagyott repülőgépgyár területén saját nagy
kiterjedésű mobilitási tesztközpontját készül létrehozni. Andy Freels, a
Hyundai-Kia America Technológiai Központjának elnöke elmondta, a dél-koreai
vállalat azért választotta Michigan államot saját önvezető autóinak
teszteléséhez, mert itt a jogszabályok könnyebben elősegítik azon vállalatok
tevékenységét, amelyek autonóm járműtechnológiákat fejlesztenek.
A Ford Motor által felépített Willow Run ipari
létesítményben a második világháború idején B-24-es bombázó repülőket
gyártottak, később pedig a General Motors itt gyártotta egyes erőforrásait. A
komplexumot nemrég olyan tesztközponttá alakították, ahol az autógyártók és a
beszállítók az autonóm és összekapcsolódó járműtechnológiáikat fejleszthetik és
tesztelhetik. A létesítmény közelsége miatt kiegészíti a Hyundai kaliforniai sivatagban
már működő tesztközpontját, ráadásul az új helyszínen nagysebességű próbákat
ugyanúgy el lehet végezni, mint a szimulált városi környezetet is, amelyekkel a
mostani központ nem rendelkezik.„Sokkal könnyebbé válik minden” – mondja Freels.
„Sokat segít, hogy az infrastruktúra máris rendelkezésre áll, ráadásul ez lesz
a legnagyobb és a legjobb ilyen helyszín.”
A Willow Run központot egy kormányzati szervezet, az
Amerikai Mobilitási Központ működteti, amelynek feladata, hogy Michigan váljon
az autonóm járműfejlesztés egyik bölcsőjévé. A 2017 telén megnyíló
létesítményben a fejlesztők máris 311 hektárnyi területet vásároltak 1,2 millió
dollár értékben. „A Willow Run központot használat szerint fizetjük, ami elég
szép gesztus. Nagyjából 10 percnyire van innen, így nem is kívánhattunk volna közelebbi
vagy jobb létesítményt” – mondja Freels. A Hyundai-Kia Technológiai Központ
nagyjából 400 embert foglalkoztat Michiganben és Kaliforniában, ebből 200-an a
központban, Ann Arborban dolgoznak.
Freels szerint az autonóm járműtechnológia fejlesztése
nagyfokú felelősséget jelent a gyártók számára. A prototípusok előrehaladott
kiértékelését a Hyundai kaliforniai tesztpályáin végzik majd el, ám sorozatgyártáshoz
közelebbi modellek autonóm járműelektronikai fejlesztéseit már a michigani
Willow Run tesztpályáin ellenőrzik majd.
Mivel a Hyundai észak-amerikai fejlesztőcsapata a jövőben
sem kizárólag az autonóm járműfejlesztésre koncentrál majd, ezért a
megnövekedett feladatkörben a vállalat a nemrég bejelentett üzletpolitikájának
megfelelően hibridek és más környezetbarát modellek és az azokhoz kapcsolódó
padlólemezek fejlesztésével is foglalkozik majd. „Itt rengeteg lehetőségünk
lesz a bővítésre” – mondja Freels.
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!