A Hyundai Ioniq a leghatékonyabb villanyautó


Az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség mérései alapján a Hyundai Ioniq elektromos változata még a nemrég tesztelt Toyota Prius konnektoros hibrid változatnál is hatékonyabban működik. 

Az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség, ismertebb nevén az EPA 2014. óta a legutóbbi időkig a BMW i3-at nevezte a leghatékonyabb, vagyis a legkevesebbet fogyasztó villanyautónak, majd a nemrég még frissen megjelent Toyota Prius konnektorról tölthető plug-in hibrid változatát találta a leghatékonyabb energiafelhasználású környezetbarát modellnek. Ez azonban nem tartott sokáig, hiszen megérkezett a Hyundai Ioniq Electric, amely városi 136 mérföldet, azaz 217 km-t, míg  országúton 177 km-t képes megtenni egyelten feltöltéssel, így átlaga 197 km-re jött ki


Az EPA Amerikában a benzines autóknál megszokott mérföld/gallon fogyasztási értékekhez hasonlóan megad egy úgynevezett MPGe, azaz mérföld per gallonnal egyenértékű méőszámot is, amely azt takarja, hogy amennyiben az elektromos autónk benzines volna, mennyit lehetne megtenni egyetlen gallon üzemanyaggal. 


Ez az érték az Ioniq esetében 124 MPGe, azaz 198,4 km és ezzel meghaladja még a korábban a leghatékonyabbnak tartott BMW i3 és a nemrég tesztelt Prius Prime hasonló értékeit is. Ráadásul a BMW i3 akkor a kezdettől elérhető 22 kWh-s akkucsomaggal szerepelt a tesztben, a mostani 33 kWh-s nagyobb változat a legutóbbi teszteléseken rosszabb értékeket kapott. 


Az Ioniq hatékonysága még a legújabb Nissan Leaf 107 mérföldes, azaz 171 km-es értékét is túlszárnyalja sőt, a hibrid és plug-in hibrid változatban is érkező Ioniq MPGe mérőszáma még a Chevrolet Bolt 119 MPGe értékét is meghaladja, habár tény, hogy hatótávban meg sem közelíti azt. Viszont az értékelés alapján a Hyundai Ioniq sokkal gazdaságosabban hasznosítja a 28kWh kapacitású akkupakkját, mint a Bolt a saját jóval nagyobb, 60 kWh-s akksiját.


A Hyundai Motor környezetbarát modelljeinek fejlesztéséért felelős vezető,  Byung-ki Ahn már most bejelentette, hogy ugyan a jelenlegi modell megfelel a mostani követelményeknek, a vállalat 2018-ra nagyobb hatótávra képes modellen dolgozik. Azt azonban nem részletezte, hogy a legalább 320 kilométerre alkalmas Ioniq milyen technológiai fejlesztésekkel lesz erre képes. 

Forrás: greencarreports.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését