Bemutatkozott a Hyundai Celesta Kínában


A Hyundai Motor kínai leányvállalata az idei Kantoni Autószalonon leleplezte a vállalat vadonatúj szedánját, amely a Verna és az Elantra közötti űrt hivatott betölteni.

Habár az előzetes információk szerint a Beijing-Hyundai Motor csak a jövő évi Pekingi Autószalonon mutatta volna be a Celesta névre hallgató legújabb limuzinját, a vállalat mégis úgy döntött, hogy már a 2016-os Kantoni Autókiállításon lerántják a leplet az új modellről.



Az új Celesta modell a kínai piacon Elantra negyedik generációjának továbbfejlesztésével létrejött Elantra Yuedong néven kapható modell padlólemezére épül. A negyedik generációs Elantra modell gyártását már 6 éve, 2010-ben befejezték ugyan Koreában, Kínában viszont a Beijing-Hyundai üzemében a Yuedong változattal folytatták a termelést és ezzel olcsóbb modellt tudtak kínálni a helyiek számára.  

A Hyundai által kifejezetten a kínai autópiacra szánt vadonatúj Celesta méretében éppen a Verna (Accent) és az Elantra között helyezkedik el. Az autó 4 510 mm-es hosszával a Vernánál 50 mm-el hosszabb, az Elantránál pedig 25 mm-el rövidebb. A Celesta emellett 1 756 mm-es szélességével, 1 470 mm-es magasságával és 2 560 mm-es tengelytávjával szintén túlmutat a kisebbik Hyundai limuzinon, de egyik mérete sem éri el az Elantráét.    


A Hyundai Celesta formatervét természetesen meghatározza a márkára jellemző Folyékony szobrászat 2.0 legújabb irányzata, így az autó részletmegoldásaiban visszaköszönnek mind az új Verna, mind pedig a nagyobb Elantra vonalai. Az alapváltozatokon fekete, míg a jobban felszerelt kiviteleken krómozott vízszintes pálcákkal díszített hatszögletű hűtőmaszk oldalsó ívei már a jellegzetes kaszkád, vagy vízesés formában tűnnek fel, amelyek mellett a fényszórók összehúzott belső szélei és a lökhárító alsó kialakítása adnak némi egyediséget az autónak.

A C oszlopba vágott kisablakával és a drágább verziókon krómozott ablakíveivel a Celesta oldalról jellegzetes limuzinformát mutat, amely 16 collos alufelniken gördül, hátul pedig az előrenyúló, a csomagtéren befelé ívelő lámpatestek teszik vizuálisan nyúlánkká az új autót. A csomagtér fedele alatt 490 literes raktér várja a poggyászokat.    


Habár az utastérbe egyelőre nem lehetett bepillantani, a Hyundai közleménye szerint az autó felszereltségéhez olyan tételek tartoznak hozzá, mint az automatikus légkondicionáló, amely a hátsó utastérhez vezetett szellőzőket is tartalmaz, fűtött első ülések, tolatókamera és 8 collos érintőképernyővel felszerelt multimédiás és navigációs rendszer.


A Celesta (legalábbis kezdetben) egyetlen erőforrással, egy 1,6 literes szívóbenzines motorral kerül forgalomba, amelynek teljesítménye 123 lóerő, maximális nyomatéka pedig 155 Nm. Az autóhoz alapáron egy hatfokozatú manuális váltó jár, pluszpénzért pedig egy szintén hatfokozatú hagyományos automatát lehet rendelni.


A kínai Beijing-Hyundai üzemében egyébként úgy tűnik, egyetlen eddig gyártásba vett modell sem fejezi be pályafutását. A negyedik generációs Elantra mellett még mindig készül a típus harmadik és ötödik generációs változata, gyártják a negyedik és ötödik generációs Sonatát és még az első szériás Santa Fét is.  

A harmadik generációs Elantra a mai napig népszerű a taxisok körében, hiszen az autó nagyon olcsón megszerezhető és fenntartható. a negyedik generációs Elantra Yuedong viszont már közel sem ilyen keresett modell, amely ugyan szintén olcsón fenntartható, de az újabb és formásabb modellek, mint a csaknem ugyanannyiba kerülő újabb Verna mellett már nem olyan vonzó alternatíva


A Yuedong hosszú életpályája során már régen megtermelte a fejlesztési költségeit, így minden egyes eladott darab nyereséget termel a vállalat számára. Persze csak ha vásárolnak is belőle és úgy tűnik, a kínai vásárlók is egyre nagyobb számban fordulnak elő az idősebb, elavult konstrukcióktól, így pl. a Hyundai helyi kereskedői közül sokban már nincs is ilyen készleten.

Ezen okból jött létre most a Celesta modell, amely mellett a hagyományoknak megfelelően továbbra is készül az Elantra Yuedong, ám a csökkenő kereslet miatt a Hyundai helyi képviseleténél úgy döntöttek, új karosszériát terveznek, felszerelik néhány trendi kiegészítővel, új nevet adnak hozzá és máris kész a vadonatúj termék.


A Beijing-Hyundai várhatóan csak jövőre kezdi meg a Celesta sorozatgyártását, amelyet a többi helyi verzióhoz hasonlóan várhatóan kizárólag Kínában fognak majd értékesíteni. A nem is annyira új Celesta modell ára 80 ezer jüan körül indul Kínában.

Forrás: indianautosblog.com, forbes.com 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését