Szezonzáró dobogós helyen a Hyundai Ausztráliában


Thierry Neuville harmadik helyezést ért el a szezonzáró Ausztrál-ralin és ezzel biztosította magának és csapatának a 2016-os Rali-világbajnokság második helyét.

A Hyundai Motorsport ismét dobogón végzett az idei szezon utolsó versenyén, az Ausztrál-ralin, amikor Thierry Neuville harmadikként futott be a célba. Mindhárom Hyundai i20 WRC modell a legjobb öt között teljesítette a kihívásokkal teli kavicsos versenyt, hiszen Neuville mögött a Paddon a negyedik, míg Dani Sordo csupán 1,6 másodperccel lemaradva az ötödik helyen fejezte be az izgalmas versenyt. Neuville második, míg Sordo harmadik helyen végzett és ezzel további bónuszpontot is gyűjtött a Power Stage szakaszon. 


Az igen kemény 2016-os WRC szezont Neuvile így a második helyen zárhatta, mindössze hat ponttal lemaradva az Ausztrál-ralin győzedelmeskedő Andreas Mikkelsen mögött. A pontok alapján a Hyundai Motorsport már a verseny előtt a WRC konstruktőri világbajnokságán megszerezte a második helyezést. A harmadik WRC szezonját most záró Hyundai Motorsport az idei szezonban két győzelmet, 12 dobogós helyezést, 47 legjobb időeredményt és 24 Power Stage pontot tudhat magáénak.


Thierry Neuville és navigátora, Nicolas Gilsoul számára az Ausztrál-rali szép befejezése volt annak az erős szezonnak, ahol Szardínián nyerni tudtak és összesen hétszer állhattak a dobogóra.


„Nagyon örülök annak, hogy ez a rali így alakult” – mondja Neuville. „Az első napon nagyon kemények voltak a körülmények, különösen a rajtpozíciónk miatt. Arra koncentráltunk, hogy tisztán vezessünk és elérjük a céljainkat – a dobogós helyet és a WRC ranglista második helyét – az i20 WRC-nek mindig volt ereje ezen a pályán. Örülök annak is, hogy ilyen pozitívan zárhattuk ezt a szezont. Kemény volt ez a rali, de a Szardínia-rali óta meg tudtuk mutatni folyamatos erősségünket és nagyon várom már a 2017-es versenyeket.”


Hayden Paddon számára ez a szezon elég bosszantó volt. Az új-zélandi pilóta szerette volna győzelemmel zárni az Ausztrál-ralit, de szombat reggel egyik hátsó kerekük megsérült, így visszaestek az ötödik helyre.


„Nem akartuk küzdelem nélkül feladni és tudtuk azt, hogy nagyon nyomnunk kell az utolsó napon ahhoz, hogy esélyünk legyen nyerni” – mondja Paddon. „Lehet, hogy nem volt meg a kellő sebesség a győzelemhez, de legalább egy dobogós helyezéssel szerettük volna zárni ezt a szezont, így a végeredmény elég nagy csalódás volt. Az egyik kanyarban az autó hátulja kicsúszott és az egyik hátsó kerék defektet kapott. Gyorsan kicseréltük és mire elindultunk, már a negyedik helyen voltunk. Ez nem az a verseny volt, amit elképzeltünk, de ez is hűen tükrözte a szezonunk hullámvasút jellegét. Voltunk fent is és lent is, de összességében sok tapasztalatot tudunk továbbvinni a következő szezonra. 2017-ben visszatérünk – erősebben , mint valaha!”


Dan Sordo egy Powerstage extraponttal gazdagabban fejezhette be a 2016-os versenyszezont, de a dobogóról sajnos 16 másodperccel lemaradt. A spanyol pilóta pénteken egy 20 másodperces büntetést is kapott.


„Nagyon meg akartuk nyomni és megnézni, milyen erősen tudjuk befejezni a versenyt és az egész szezont” – mondta Sordo. „Haydennel versengtünk a negyedik helyért és ilyen körülmények között nem is igazán számít, melyikünk lett a negyedik és ki lett az ötödik, de az jó volt, hogy a küzdelmeinket legalább egy Power Stage ponttal jutalmazták. Nem nyertünk ugyan, de néhányszor állhattunk a dobogón, ami épp elég ok, hogy erre alapozzunk.”


Az Ausztrál-rali volt az utolsó olyan verseny, ahol a jelenlegi Hyundai i20 WRC megmérkőzött. Jövőre az új szabályok szerint megépített vadonatúj versenyautóval tér vissza a Hyundai Motorsport, amelynek két győzelemmel és a konstruktőri ranglista második helyével a 2016-os volt az eddigi legeredményesebb éve.


„Elégedettek lehetünk, hiszen megszereztük első dobogós helyünket az Ausztrál-ralin” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Thierry nagyon jó teljesítményt hozott , jó szezont zárnak, és nagy kár, hogy Hayden a sérülés miatt nem tudott küzdeni a győzelemért és nem tudott jobb eredményt elérni. A csapatnak nagyon erős éve volt, büszkék lehetünk a Hyundai i20-asra és kemény munkával hatalmas előrelépést tudtunk felmutatni és minden egyes csapattagnak köszönöm a munkáját, amellyel hozzájárult ehhez. Szeretnék emellett köszönetet mondani a Volkswagen csapatnak is, amely erős ellenfél volt és magasra tette a lécet. Nagyon fognak hiányozni, de továbbra is inspirálják majd eredményeinket.”


Forrás: motorsport-total.com 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését