A Hyundai jövőre világbajnok lehet


A belga Thierry Neuville szerint a Hyundai jövőre a Volkswagen helyére léphet és vezető pozíciót szerezhet a Rali-világbajnokságban.

Miután a WRC világát négy éven keresztül uraló, hatalmas költségvetéssel működő Volkswagen Motorsport az idény végévek kivonult a ralisportból, Thierry Neuville szerint a Hyundai Motorsport teljes mértékben ki tudja majd használni a WRC 2017-es új szabályrendszerét. Persze, azt ő is elismeri, hogy a jövőre visszatérő gyári Citroen és Ford csapatok szintén hatalmas elánnal készülnek, ám a pilóta szerint a Hyundai tudja lmajd leginkább kihasználni a VW eltűnését.
"Versenyzőként jó, hogy a VW kilépett. Nagyon ütőképes autónk lesz jövőre, a legnagyobb rivális távozott, ami jó hír nekünk" - mondja Neuville. "Azt mondanám, ha ez bárkinek is jól jön, az a Hyundai csapata, mivel három erős versenyzőnk (Hayden Paddon és Dani Sordo), egy ütőképes autónk van. Idén a Volkswagen mögött másodikként végeztünk a konstruktőrök ranglistáján és, jövőre már nincs ott a VW. Ezek alapján jövőre megnyerhetjük a világbajnokságot."


Neuville az Ausztrál-.ralin elért harmadik helyével bebiztosította magának a versenyzői ranglista második helyét. Neuville mellett Hayden Paddon is nyert már idén futamot Olaszországban és Argentínában is, annak ellenére, hogy utóbbi pilóta a 20-as rajtszámú Hyundai i20 WRC-vel a vállalat második számú N csapatánál versenyzett idén. 

A Volkswagennek 2016-ban már korábban, a Wales-ralin sikerült megszereznie a konstruktőri világbajnoki címet. Neuville szerint jó döntést hozott akkor, amikor idén meghosszabbította szerződését a Hyundaijal, amely szerinte igen erős pozícióban van az új szabályrendszernek köszösnhetően és ez már az első, 2017-es Monte-Carlo ralin látszani fog.  


"Számomra a Hyundainál maradás volt a legjobb megoldás, mert az elmúlt három évben nagyon keményen dolgoztunk" - mondja Neuville. "Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy a következő néhány év még ennél is jobb lesz. A versenyautók közötti különbség sokkal kisebb lesz, így mi értelme volna csapatot változtatnom, amikor itt minden jól megy?"

Neuville hamarosan először aszfalton kezdi meg a 2017-es új versenyautó tesztelését, ahol szerinte jól fekszik majd az új autó, amelynek központi differenciálműve sokat segít majd az eddigi modell krónikus alulkormányzottságának megszüntetésében.  


"Még nem tudtam aszfalton kipróbálni az új autót, csak kavicsos talajon, így meglátjuk, hogyan viselkedik majd az új terepen. Nem tudjuk, hogy a versenytársak hogyan fejlesztik tovább autóikat, de úgy érzem, mik egy lépéssel tovább jutottunk és remélem közelebb kerültünk ahhoz, hogy mindenkinél jobbak legyünk."

Forrás: speedcafe.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei