A Hyundai Ioniq összehasonlító tesztben győzte le riválisát
Az AUTO BILD idei 42.
számának környezetbarát mellékletében hasonlította össze a Hyundai Ioniq és a
Toyota Prius képességeit, amelynek során a koreai hibrid még a tapasztalt
szakembereket is meglepte.
A Hyundai Ioniq hibridváltozata egy 1,6 literes, 105 lóerős
benzinmotor és egy 43 lóerős elektromotor kombinációjával rendelkezik, amelynek
eredményeként a rendszer összteljesítménye 141 lóerő. A jó menetdinamikáról és
a komfortos, gazdaságos üzemről egy hatfokozatú duplakuplungos automata váltómű
gondoskodik, amelyek kombinációjával az Ioniq Hybrid átlagfogyasztása 3,4
liter/100 km-re adódik. A modell alapára itthon 7,7 millió Ft.
A híres német AUTO BILD magazin a Hyundai Ioniq
bemutatásakor rögtön összevetette legnagyobb konkurensével, a Toyota Priusszal –
és meglepetésre rögtön az első helyet ítélte meg neki. A tesztben szereplő
Karosszéria, Menetdinamika, Kényelem, Meghajtás és Költségek kategóriákban a
Hyundai rendre több pontot gyűjtött, így 543 pontjával túlszárnyalta a japán
rivális 529 pontos eredményét. A tesztelők leginkább a hajtásrendszert dicsérték:
„A Priusszal összevetve az Ioniq legnagyobb különbözősége a hatfokozatú
duplakuplungos váltó, amely a benzines és az elektromotorral is együttműködik
Sokkal élettelibbnek tűnik, könnyebben működik – még a keményebb felfüggesztés
is ezt szolgálja. A Hyundai itt valóban odatette magát.”
A Hyundai Ioniq viszont nemcsak „gyors és kezes”, ahogyan a
teszteredmények mutatják. A modell érzelmileg is meggyőzte az AUTO BILD
munkatársait. A Dizájn, Temperamentum, Kezelhetőség, Életmód és Imázs kategóriák
mindegyikében ötből négy pontot szerzett az Ioniq és a tesztelők ezen
szubjektív véleményével szintén a Priusnál előrébb helyezték a koreai hibridet.
„A Hyundai egyszerűnek és feltűnésmentesnek látszik, részletmegoldásait viszont
gondosan kidolgozták” – hangzik az AUTOO BILD ítélete.
A szaklap ugyanezen kiadásában a Hyundai Ioniq Electric
változatát is összemérték a neves konkurenciával. Az AUTO BILD tesztelői a BMW
i3 modellel vetették össze a koreai elektromos autó képességeit. Az összehasonlítás
során a 120 lóerős és 295 Nm azonnali nyomatékkal rendelkező Ioniq Electric
lépést tudott tartani az erősebb és jóval drágább i3-mal. A hibridváltozathoz
hasonlóan az Ioniq Electric is az autógyártás legmodernebb technológiáját kapta
a lítium-polimer akkumulátorokkal.
A hatékony hajtásláncnak és a 28 kWh akkukapacitásnak
köszönhetően az Ioniq Electric hatótávja elérheti a 280 kilométert is. Az AUTO
BILD tesztelőit teljesen lenyűgözte a Hyundai Ioniq Electric: „Az 1 456 kilós
autó az alacsonyabban lévő tömegközéppontjával és a szélesebb (205/55 R16)
kerekeivel jobban fekszik az úton, mint a kicsit idegesebben viselkedő BMW a
vékonyka (155/70 R19) gumiabroncsain. És itt is a semmiből érkezik az elektromotor
ereje és álló helyzetből tolja meg az autót. Ez nagyon szórakoztató.”
Sok dicséretet kapott az állami támogatással már 8,5 millió
Forintért elvihető Hyundai Ioniq Electric mindennapi használhatóságáért: „Előnyös
az Ioniq koncepciója: tágasabb, mint a BMW, leginkább hátul van több hely és a
csomagtere is nagyobb (350
liter , BMW: 260 liter ) és nagyobb a terhelhetősége is.”
Mindezekkel együtt a Hyundai Ioniq Electric az összesítésben
„Jó” eredményt és rendkívül pozitív tesztértékelést kapott: „A Hyundai Ioniq
lenyűgöző teljesítményt nyújtott, elektromos változata is meggyőző. Nem kérdés,
hogy a Hyundai itt is nagyon jól odatette magát” – hangzott a hetente mintegy
370 ezer példányban megjelenő és ezzel 3,4 millió olvasót elérő AUTO BILD tesztelőinek
értékelése
„Az AUTO BILD mindkét Ioniq tesztjének jó eredményei
bizonyítják, hogy az új modellek bevezetésével az elektromos autók terén jó
irányba indultunk el” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland
vezetője. „ Az Ioniq és az ix25 Fuel Cell modelljeinkkel a világon mi vagyunk
az egyetlen olyan autógyártó, amely minden lényeges alternatív hajtáslánc
tekintetében szériamodellel rendelkezünk.”
Az Ioniq modellkínálatához 2017 nyarán érkezik meg a
harmadik változat, amely konnektorról is tölthető hibrid lesz. Az Ioniq Plug-in
Hybrid a mostani hibridváltozatnál nagyobb, 8,9 kWh kapacitású akkumulátorával
több mint 50 kilométert tud majd megtenni kizárólag elektromos meghajtással.
A vásárló számára biztonságot jelenthet a Hyundai teljes körű
garanciacsomagja: a személyautók számára eddig is elérhető 5 év kilométerkorlát
nélküli garancia, a segélyszolgálat és az éves átvizsgálások mellé a
hibridekhez és az elektromos modellekhez 8 éves garanciát kínálnak a lítium
akkumulátorcsomagra.
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!