A Hyundai Ioniq összehasonlító tesztben győzte le riválisát


Az AUTO  BILD idei 42. számának környezetbarát mellékletében hasonlította össze a Hyundai Ioniq és a Toyota Prius képességeit, amelynek során a koreai hibrid még a tapasztalt szakembereket is meglepte.

A Hyundai Ioniq hibridváltozata egy 1,6 literes, 105 lóerős benzinmotor és egy 43 lóerős elektromotor kombinációjával rendelkezik, amelynek eredményeként a rendszer összteljesítménye 141 lóerő. A jó menetdinamikáról és a komfortos, gazdaságos üzemről egy hatfokozatú duplakuplungos automata váltómű gondoskodik, amelyek kombinációjával az Ioniq Hybrid átlagfogyasztása 3,4 liter/100 km-re adódik. A modell alapára itthon 7,7 millió Ft.


A híres német AUTO BILD magazin a Hyundai Ioniq bemutatásakor rögtön összevetette legnagyobb konkurensével, a Toyota Priusszal – és meglepetésre rögtön az első helyet ítélte meg neki. A tesztben szereplő Karosszéria, Menetdinamika, Kényelem, Meghajtás és Költségek kategóriákban a Hyundai rendre több pontot gyűjtött, így 543 pontjával túlszárnyalta a japán rivális 529 pontos eredményét. A tesztelők leginkább a hajtásrendszert dicsérték: „A Priusszal összevetve az Ioniq legnagyobb különbözősége a hatfokozatú duplakuplungos váltó, amely a benzines és az elektromotorral is együttműködik Sokkal élettelibbnek tűnik, könnyebben működik – még a keményebb felfüggesztés is ezt szolgálja. A Hyundai itt valóban odatette magát.”


A Hyundai Ioniq viszont nemcsak „gyors és kezes”, ahogyan a teszteredmények mutatják. A modell érzelmileg is meggyőzte az AUTO BILD munkatársait. A Dizájn, Temperamentum, Kezelhetőség, Életmód és Imázs kategóriák mindegyikében ötből négy pontot szerzett az Ioniq és a tesztelők ezen szubjektív véleményével szintén a Priusnál előrébb helyezték a koreai hibridet. „A Hyundai egyszerűnek és feltűnésmentesnek látszik, részletmegoldásait viszont gondosan kidolgozták” – hangzik az AUTOO BILD ítélete.


A szaklap ugyanezen kiadásában a Hyundai Ioniq Electric változatát is összemérték a neves konkurenciával. Az AUTO BILD tesztelői a BMW i3 modellel vetették össze a koreai elektromos autó képességeit. Az összehasonlítás során a 120 lóerős és 295 Nm azonnali nyomatékkal rendelkező Ioniq Electric lépést tudott tartani az erősebb és jóval drágább i3-mal. A hibridváltozathoz hasonlóan az Ioniq Electric is az autógyártás legmodernebb technológiáját kapta a lítium-polimer akkumulátorokkal.


A hatékony hajtásláncnak és a 28 kWh akkukapacitásnak köszönhetően az Ioniq Electric hatótávja elérheti a 280 kilométert is. Az AUTO BILD tesztelőit teljesen lenyűgözte a Hyundai Ioniq Electric: „Az 1 456 kilós autó az alacsonyabban lévő tömegközéppontjával és a szélesebb (205/55 R16) kerekeivel jobban fekszik az úton, mint a kicsit idegesebben viselkedő BMW a vékonyka (155/70 R19) gumiabroncsain. És itt is a semmiből érkezik az elektromotor ereje és álló helyzetből tolja meg az autót. Ez nagyon szórakoztató.”


Sok dicséretet kapott az állami támogatással már 8,5 millió Forintért elvihető Hyundai Ioniq Electric mindennapi használhatóságáért: „Előnyös az Ioniq koncepciója: tágasabb, mint a BMW, leginkább hátul van több hely és a csomagtere is nagyobb (350 liter, BMW: 260 liter) és nagyobb a terhelhetősége is.”


Mindezekkel együtt a Hyundai Ioniq Electric az összesítésben „Jó” eredményt és rendkívül pozitív tesztértékelést kapott: „A Hyundai Ioniq lenyűgöző teljesítményt nyújtott, elektromos változata is meggyőző. Nem kérdés, hogy a Hyundai itt is nagyon jól odatette magát” – hangzott a hetente mintegy 370 ezer példányban megjelenő és ezzel 3,4 millió olvasót elérő AUTO BILD tesztelőinek értékelése


„Az AUTO BILD mindkét Ioniq tesztjének jó eredményei bizonyítják, hogy az új modellek bevezetésével az elektromos autók terén jó irányba indultunk el” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland vezetője. „ Az Ioniq és az ix25 Fuel Cell modelljeinkkel a világon mi vagyunk az egyetlen olyan autógyártó, amely minden lényeges alternatív hajtáslánc tekintetében szériamodellel rendelkezünk.”


Az Ioniq modellkínálatához 2017 nyarán érkezik meg a harmadik változat, amely konnektorról is tölthető hibrid lesz. Az Ioniq Plug-in Hybrid a mostani hibridváltozatnál nagyobb, 8,9 kWh kapacitású akkumulátorával több mint 50 kilométert tud majd megtenni kizárólag elektromos meghajtással.


A vásárló számára biztonságot jelenthet a Hyundai teljes körű garanciacsomagja: a személyautók számára eddig is elérhető 5 év kilométerkorlát nélküli garancia, a segélyszolgálat és az éves átvizsgálások mellé a hibridekhez és az elektromos modellekhez 8 éves garanciát kínálnak a lítium akkumulátorcsomagra.  


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését