Amerikának és Kínának is készül N szériás Hyundai


A Hyundai jövőre bemutatkozó és kifejezetten Európának szánt i30N sportmodelljét gyorsan követik majd a világ más piacaira szánt sportváltozatok is, de még erősebb, összkerékhajtású változatokról is szó van.

A Hyundai nemrég nyilvánosságra hozta a nagyteljesítményű N sportmárka további terveinek néhány részletét. Ezek alapján Európa után Amerikának sem kell sokat várnia egy N szériás sportkocsira. Habár az i30 Elantra Sport néven kapható az Egyesült Államokban, a modellre épülő N változat nem kerül ott forgalomba, helyette azonban könnyen elképzelhető, hogy az új Elantra lehet az az új alap, amely megkaphatja mindazt a felkészítést, amit az i30N – köztük annak kétliteres turbómotorját is.   

„A következő autónk a koreai és az amerikai piacra fókuszál – egészen más platformon” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője és habár az i30 és az Elantra nagyon hasonló alapokon nyugszik, a két modell a piacokhoz hasonlóan jelentősen eltér. „Ezek után egy újabb modellel készülünk Európának, majd elkezdünk gondolkodni a kínai piacon is. Ott viszont még nincsenek hagyományai a sportváltozatoknak, ezért el kell mondjuk nekik a lényegét.”


Biermann arra is kitért, hogy más autógyártóknak mennyire fontos az, hogy elsőkerék-meghajtású sportautóikkal körrekordokat érjenek el a híres Nürburgring versenypályáján. A mérnök szerint a Hyundai nem száll be ebbe a versengésbe az i30N modelljével.

„Felejtsük el, mi nem veszünk részt ebben” – mondja. „A Nürburgringen dolgozva hangoljuk autóinkat, de nem a köridőkre kihegyezve. Tudjuk, hogy az autó gyors, de nem tervezzük, hogy versenygumikkal vagy épp hátsó ülések nélkül is áruljuk. Persze egyeztethetnénk a Michelinnel vagy a Pirellivel arról, hogy valami jó gumikat adjanak, amelyekkel talán 10 másodperccel is gyorsabb lehet az autó a ringen… de ezt nem akarjuk.”


A vezető arról is beszélt, hogy a Párizsban kiállított RN30 tanulmányra alapozva valóban folyamatosan dolgoznak egy olyan összkerékhajtási rendszeren, amelyet az i30 N egy még keményebb változatába szánnak, ennek gyártásáról azonban egyelőre még nem született döntés. Ennek ellenére számos meghajtási opción gondolkodnak a Hyundainál, köztük egy olyan elektronikus nyomatékvezérlő hátsó tengely, amit legutóbb a Ford mutatott be a Focus RS kivitelénél.

„Mi minden megoldásra nyitottak vagyunk és tárgyalásokat folytatunk a beszállítókkal, ahogyan a Ford is teszi” – magyarázza Biermann. „ Igen, elkezdtünk valami ilyesmit, de mi mindig jó értéket szeretnénk kapni a pénzünkért és biztosnak  kell lennünk abban, hogy a drága technológiával a vásárló is sokat kap majd.”

Forrás: caranddriver.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését