Amerikának és Kínának is készül N szériás Hyundai
A Hyundai jövőre bemutatkozó és kifejezetten Európának szánt
i30N sportmodelljét gyorsan követik majd a világ más piacaira szánt
sportváltozatok is, de még erősebb, összkerékhajtású változatokról is szó van.
A Hyundai nemrég nyilvánosságra hozta a nagyteljesítményű N
sportmárka további terveinek néhány részletét. Ezek alapján Európa után
Amerikának sem kell sokat várnia egy N szériás sportkocsira. Habár az i30
Elantra Sport néven kapható az Egyesült Államokban, a modellre épülő N változat
nem kerül ott forgalomba, helyette azonban könnyen elképzelhető, hogy az új
Elantra lehet az az új alap, amely megkaphatja mindazt a felkészítést, amit az
i30N – köztük annak kétliteres turbómotorját is.
„A következő autónk a koreai és az amerikai piacra fókuszál –
egészen más platformon” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Nagyteljesítményű
Járműfejlesztési Részlegének vezetője és habár az i30 és az Elantra nagyon
hasonló alapokon nyugszik, a két modell a piacokhoz hasonlóan jelentősen eltér.
„Ezek után egy újabb modellel készülünk Európának, majd elkezdünk gondolkodni a
kínai piacon is. Ott viszont még nincsenek hagyományai a sportváltozatoknak,
ezért el kell mondjuk nekik a lényegét.”
Biermann arra is kitért, hogy más autógyártóknak mennyire
fontos az, hogy elsőkerék-meghajtású sportautóikkal körrekordokat érjenek el a
híres Nürburgring versenypályáján. A mérnök szerint a Hyundai nem száll be ebbe
a versengésbe az i30N modelljével.
„Felejtsük el, mi nem veszünk részt ebben” – mondja. „A
Nürburgringen dolgozva hangoljuk autóinkat, de nem a köridőkre kihegyezve.
Tudjuk, hogy az autó gyors, de nem tervezzük, hogy versenygumikkal vagy épp
hátsó ülések nélkül is áruljuk. Persze egyeztethetnénk a Michelinnel vagy a
Pirellivel arról, hogy valami jó gumikat adjanak, amelyekkel talán 10
másodperccel is gyorsabb lehet az autó a ringen… de ezt nem akarjuk.”
A vezető arról is beszélt, hogy a Párizsban kiállított RN30 tanulmányra
alapozva valóban folyamatosan dolgoznak egy olyan összkerékhajtási rendszeren,
amelyet az i30 N egy még keményebb változatába szánnak, ennek gyártásáról
azonban egyelőre még nem született döntés. Ennek ellenére számos meghajtási
opción gondolkodnak a Hyundainál, köztük egy olyan elektronikus nyomatékvezérlő
hátsó tengely, amit legutóbb a Ford mutatott be a Focus RS kivitelénél.
„Mi minden megoldásra nyitottak vagyunk és tárgyalásokat
folytatunk a beszállítókkal, ahogyan a Ford is teszi” – magyarázza Biermann. „
Igen, elkezdtünk valami ilyesmit, de mi mindig jó értéket szeretnénk kapni a
pénzünkért és biztosnak kell lennünk abban,
hogy a drága technológiával a vásárló is sokat kap majd.”
Forrás: caranddriver.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!