Sebességrekordot döntött a Hyundai Ioniq
A Hyundai Ioniq immár nemcsak takarékosságával tűnik ki, de
egy erre felkészített példánya most 257 km/órás csúcssebességével megdöntötte a
szárazföldi rekordot is.
Egy különlegesen felkészített Hyundai Ioniq a Bonneville kiszáradt
sóstó sivatagában 160 mérföldes, azaz 257 km/órás maximális sebességével, illetve a FIA által engedélyezett hivatalos két kísérlet átlagaként 253,994 km/órás átlagával új
rekordot állított fel a szériagyártású hibridmodellek között. A rekordot
elsősorban a dinitrogénes befecskendező rendszernek és a különleges
aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően sikerült elérni.
„Nem is lehetnénk büszkébbek új Ioniq modellünkre, amely
most új sebességi világrekordot tudott felállítani” – mondta Mike O’Brien, a
Hyundai Motor Ameica vezetője. „Mérnökcsapatunk tényleg elment lehetőségei
határáig azért, hogy új mércét állítsunk fel a kategóriában, miközben
bemutatjuk az új Ioniq teljes platformjának lenyűgöző tartósságát. Úgy véljük,
ez csak az első az új Ioniq elismerései közül.”
Az autót a Hyundai Motor America mérnökei és
minőség-ellenőrzési csoportja készítette elő erre a hatalmas feladatra. „A
Hyundai amerikai mérnökcsapatának legfontosabb feladata, hogy teljes körűen
tesztelje a márka összes jövőbeli modelljének prototípusát azért, hogy a
szériapéldányok minden esetben túlszárnyalják a vásárlók legnagyobb elvárásait
is” – mondta Mircea Gradu, a Hyundai Motor America fejlesztési és
minőségbiztosítási részlegének vezetője. „Ahogy ezeket a teszteket az Ioniq
modellel is elvégeztük, a mérnöki és minőség-ellenőrzési csapatot annyira
lenyűgözték az eredmények, hogy kíváncsiak lettünk arra, hogy milyen magasra
emelhetjük a lécet. Így született meg az Ioniq szárazföldi rekordkísérlete.”
Az Ioniq meghajtórendszerébe alacsonyabb ellenállású szívó és kipufogórendszert építettek be, de meghagyták a katalizátort, újrahangolták a benzinmotort, a váltót és a hibridvezérlést, eltávolították a légkondicionálót és a felesleges kiegészítő tartozékokat és a korábban már említett, műszerfalról vezérelhető dinitrogénes üzemanyag-ellátó rendszer is beépítésre került.
A Hyundai szakemberei az autó légellenállását az első
hűtőmaszk, az alváz átalakításával javították és számos olyan elemet
távolítottak el az autó belsejéből is, amelyek könnyebbé tették azt. A nagy
tempóhoz a futóművet is átalakították, optimalizálták a felfüggesztéseket és különlegesen
könnyű kerekek és dísztárcsák kerültek az autóra.
A pilóta biztonsága érdekében a Hyundai természetesen egy
ultra nagy szilárdságú bukókeretet is beépített, amelyet versenyüléssel,
fedélzeti tűzoltó rendszerrel, akkumulátorkapcsolóval és egy fékező ernyővel is
kiegészítettek.
Forrás: carscoops.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!