Sebességrekordot döntött a Hyundai Ioniq


A Hyundai Ioniq immár nemcsak takarékosságával tűnik ki, de egy erre felkészített példánya most 257 km/órás csúcssebességével megdöntötte a szárazföldi rekordot is.

Egy különlegesen felkészített Hyundai Ioniq a Bonneville kiszáradt sóstó sivatagában 160 mérföldes, azaz 257 km/órás maximális sebességével, illetve a FIA által engedélyezett hivatalos két kísérlet átlagaként 253,994 km/órás átlagával új rekordot állított fel a szériagyártású hibridmodellek között. A rekordot elsősorban a dinitrogénes befecskendező rendszernek és a különleges aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően sikerült elérni.   


„Nem is lehetnénk büszkébbek új Ioniq modellünkre, amely most új sebességi világrekordot tudott felállítani” – mondta Mike O’Brien, a Hyundai Motor Ameica vezetője. „Mérnökcsapatunk tényleg elment lehetőségei határáig azért, hogy új mércét állítsunk fel a kategóriában, miközben bemutatjuk az új Ioniq teljes platformjának lenyűgöző tartósságát. Úgy véljük, ez csak az első az új Ioniq elismerései közül.”


Az autót a Hyundai Motor America mérnökei és minőség-ellenőrzési csoportja készítette elő erre a hatalmas feladatra. „A Hyundai amerikai mérnökcsapatának legfontosabb feladata, hogy teljes körűen tesztelje a márka összes jövőbeli modelljének prototípusát azért, hogy a szériapéldányok minden esetben túlszárnyalják a vásárlók legnagyobb elvárásait is” – mondta Mircea Gradu, a Hyundai Motor America fejlesztési és minőségbiztosítási részlegének vezetője. „Ahogy ezeket a teszteket az Ioniq modellel is elvégeztük, a mérnöki és minőség-ellenőrzési csapatot annyira lenyűgözték az eredmények, hogy kíváncsiak lettünk arra, hogy milyen magasra emelhetjük a lécet. Így született meg az Ioniq szárazföldi rekordkísérlete.”    


Az Ioniq meghajtórendszerébe alacsonyabb ellenállású szívó és kipufogórendszert építettek be, de meghagyták a katalizátort, újrahangolták a benzinmotort, a váltót és a hibridvezérlést, eltávolították a légkondicionálót és a felesleges kiegészítő tartozékokat és a korábban már említett, műszerfalról vezérelhető dinitrogénes üzemanyag-ellátó rendszer is beépítésre került.   


A Hyundai szakemberei az autó légellenállását az első hűtőmaszk, az alváz átalakításával javították és számos olyan elemet távolítottak el az autó belsejéből is, amelyek könnyebbé tették azt. A nagy tempóhoz a futóművet is átalakították, optimalizálták a felfüggesztéseket és különlegesen könnyű kerekek és dísztárcsák kerültek az autóra.  


A pilóta biztonsága érdekében a Hyundai természetesen egy ultra nagy szilárdságú bukókeretet is beépített, amelyet versenyüléssel, fedélzeti tűzoltó rendszerrel, akkumulátorkapcsolóval és egy fékező ernyővel is kiegészítettek.  


Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését