Európában tesztelik a Hyundai új középkategóriás autóját


A Hyundai a németországi Nürburgring tesztközpontjában egy vadonatúj négyajtós limuzin prototípusának tesztelését kezdte meg, amely kialakítása és arányai alapján az új i40 vagy akár a Sonata következő generációja is lehet. 

Nem sokkal azután, hogy megjelentek az első képek arról, hogy a Hyundai megkezdte az új, nyolcadik generációs Sonata országúti tesztelését Amerikában, megérkeztek az első képek, amelyeken egy ahhoz nagyon hasonló méretű és kialakítású középkategóriás autó tűnt fel a vállalat nürburgringi tesztközpontja közelében. 


Ez utóbbi lehet akár a Sonata egyik prototípusa, vagy legalábbis annak közeli platformtársa. Mivel semmi hivatalos információ nem áll rendelkezésre, ezért egyelőre csak találgatni lehet. Jelenleg ugyanis a Hyundai az i40-nel egy külön középkategóriás autót tart fenn Európának, ám elképzelhető, hogy a vállalat a jövőben költségcsökkentés miatt újra bevezetheti a Sonata nevet Európába.  


Ennél a prototípusnál is megfigyelhető, hogy stílusában, kialakításában a tervezők ihletet merítettek az idei Genfi Autószalonon bemutatkozott Le Fil Rouge tanulmány vonalaiból. Az ajtókilincsek és az oldalablakok közötti vonalvezetés például egészen hasonló arra, amit a genfi tanulmányon láthattunk. Hátul a csomagtér tetején kialakított légterelő idom is emlékeztet a Le fil Rouge vonalaira, de a hasonlóság ennyiben ki is merült. A kialakítás többi eleme a kategória és a gyártó jól bevált sémáit követi, elöl a jellegzetes kaszkád hűtőmaszkkal és a magasra emelt fényszórókkal. 


Az autó összképe mindenesetre sokkal dinamikusabb, trendibb, mint a most futó Sonata/i40 generációké és sokkal inkább emlékeztet egy Volkswagen Arteonra és egy új Peugeot 508-ra. A prototípus jórészt már a végső karosszériáját hordozza, az első kialakítás a fényszórókkal már a helyén van, de hátul a lámpák még hiányoznak az autóról. Annyi azonban megállapítható, hogy a korábbi amerikai Sonata és a most lefotózott autó nagyon hasonlít egymásra, a méretarányok mellett a C oszlopba illesztett ablak és a külső tükrök elhelyezése teljesen azonosnak tűnik. 


A Hyundai ezzel az új modelljével is igyekszik mindent megtenni azért, hogy a tartóssági nyúzópróba mellett sportos karaktert, élvezetes vezethetőséget adjon új modelljéhez. Éppen ezért kerülnek a prototípusok a Nürburgring tesztpályára, ahol ezek különböző időjárási körülmények között több ezer kilométert tesznek meg. A végső termék persze emellett minden bizonnyal gazdagon el lesz látva modern biztonsági és kapcsolódási technológiákkal, illetve a mostani Sonata/i40 modelleknél jobb minőségű anyagokra is számíthatunk.  


A Hyundai új középkategóriás modelljének erőforrásai között várhatóan megmaradnak a benzines és dízelmotorok is, amelyek között megjelenhetnek az új fejlesztésű turbómotorok, míg dízelfronton a régi 1.7-est a Tucsonban nemrég bevezetett 1.6-os egység válthatja. A modellváltással és a két középkategóriás modell összefésülésével pedig megszűnhet az i40 régi hiányossága, hiszen a Sonata mostani modelljéből már készült hibrid és plug-in hibrid változat is. Nagyon valószínű, hogy az új modellből szintén lesznek ilyen környezetbarát kivitelek is, de a piaci trendeknek megfelelően később akár egy tisztán elektromos verzió is elképzelhető. Ez a lefotózott példány a hátsó ablakon látható sárga matrica alapján szintén egy hibridnek tűnik. 


Az autó akár csak az új generációs i40, vagy akár a következő Sonata, illetve mindkettő egyszerre, annyi bizonyos, hogy a Hyundai újra valami izgalmassal készül előrukkolni a középkategóriában, amire érdemes lesz várni. A végleges változat valószínűleg valamikor jövőre mutatkozhat be.

Forrás: carscoops.com, motor1.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését