Új akkutechnológiába fektetett a Hyundai
A Hyundai Motor bejelentette, hogy egy olyan startup vállalkozásba fektetett, amely a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésének technológiájában nemrég áttörést ért el.
A Hyundai az elmúlt időszakban aktívan fejlesztette elektromos járműveit, amelynek eredményeként az Ioniq és a Kona electric is a szegmens egyik legkeresettebb képviselőivé váltak. A vállalat célja, hogy számos olyan alternatív meghajtású járművet dobjon piacra a közeljövőben, amelyekkel átmenetet biztosíthatnak az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek elterjedéséhez. A mostani bejelentésükkel egy újabb lépést tettek ebbe az irányba, amely szerint a vállalat egy szilárdtest-akkuk fejlesztésében élenjáró startup vállalatba fektetett és ezzel igyekszik a technológiát közelebb hozni a szériagyártáshoz.
A szilárdtestalapú akkumulátortechnológiával már számos autógyártó foglalkozik, mivel úgy tartják, ez a lítium-polimer celláknál sokkal jobb alternatívát jelent és ezzel alkalmasabb az elektromos járművekhez. A Fisker például azt állítja, hogy jövő generációs szilárdtest-akkumulátora nagyjából 740 kilométerre elegendő hatótávra képes és 80 százalékra mindössze egy perc alatt feltölthető!
A Hyundai Cradle leányvállalata most az Ionic Materials startupba fektetett, amely állítólag áttörést tudott elérni az olcsó és nagy teljesítményű szilárdtest akkumulátorok fejlesztésében. "Az Ionic Materials áttörő technológiája jelentősen hozzájárulhat a mai akkutechnológia fejlődéséhez. Folyamatosan azokat a megoldásokat keressük, amelyekkel autóink a tiszta és hatékony megoldások legmagasabb színvonalát nyújthatják. Az Ionic Materials vállalatba fektetve az akkutechnológia élvonalában maradhatunk, amivel még jobb környezetbarát járműveket építhetünk" - mondta John Suh, a Hyundai Cradle alelnöke.
"A Hyundai befektetése a vállalat számára újabb kulcsfontosságú mérföldkövet jelent és mutatja villámgyors lendületünket, amivel polimer alapú anyagokat készítünk a szilárdtest akkumulátorokhoz. Befektető partnereink folyamatos segítségével bővíthettük létesítményeinket és csapatunkat azért, hogy kielégíthessük a technológia iránt mutatkozó folyamatosan növekvő igényeket."
Az Ionic Materials szerint saját szilárdtest akkumulátortechnológiája biztonságosabb, nagyobb teljesítményű és olcsóbb is. A vállalat úgy hiszi, hogy akkutechnológiája a jövőben olcsóbb lehet, mint a mai lítium-polimer akkumulátorok. "A mi polimereink több olyan új generációs kemikáliáival is kompatibilis, amelyek képesek lehetnek jelentősen csökkenteni a kWh költségeket (vagy olcsóbb anyagok használatával, vagy nagyobb energiahatékonyságuk, illetve a kettő együtt). Emellett az Ionic polimereinek akkumulátor elektrolitként történő használatával az akkuk gyártásában a préselés és más műanyag megmunkálási technikák egyszerűbbe és olcsóbbá válhatnak, mint a folyékony elektrolit akkuk előállításánál. "
Egyelőre semmit sem lehet tudni arról, mikor mutatkozhat be ez a vadonatúj technológia, ahogyan arról sem tudunk semmit, melyik új modell lehet az első, amely megkapja az új akkumulátort.
Forrás: express.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!