Újabb képeken a Hyundai új nagyterepjárója


Téli tesztek után a Hyundai mérnökei hőségtűrő tesztelésnek vetették alá a koreai vállalat új csúcsterepjáróját, amely az eddigieknél többet is megmutatott magából. 

Nem ez ugyanis az első olyan alkalom, amikor a Hyundai új nyolcszemélyes terepjáró behemótját sikerült elcsípni. Amíg azonban a korábbi téli teszteken a vastag álcázás miatt csak az autó valódi méreteit mutatta meg, addig a legfrissebb kémfotókon az új modell terheléses próbáját végezték. Ehhez viszont azonban az is szükséges, hogy a motor megfelelő hűtést kapjon, így az autó álcázása elöl jóval kevesebbet takar, mint korábban.     


A hűtőrács nagy része például teljesen fedetlen, amely habár elfedi az oldalsó kaszkád íveket, díszítésével hasonló a már megjelent Santa Fe modellhez. A fényszórókból is többet láthatunk, kettős elhelyezésük hasonlít a Hyundai által a Konán és a Santa Fén alkalmazott formai megoldásokhoz.  A Konával való rokonságra utal még, hogy a nagyterepjáró hűtőmaszkjának felső részén is van egy kiegészítő nyílás  Összességében a formaterv nagyon hasonlít a nemrég Koreában bemutatott Grandmaster koncepcióhoz. 


A hatalmas hűtőrács mögött minden bizonnyal egy3.3 literes V6-os benzines dolgozhat, amelynek 290 lóerős teljesítményét nyolcfokozatú automata fogja az útra vinni. A Kia azonban a Tellirude koncepcióba egy 3.5 literes V6-ost rakott, amely egy villanymotorral együtt 400 lóerős teljesítményre volt képes. A közös alapok miatt akár egy ilyen verzió is elképzelhető, ahogyan a fejlesztők egy 3.3 literes 365 lóerős biturbó motort is választhatnak. Ha pedig az autót Európában is forgalmazni szeretnék, akkor a hibrid mellett egy 200 lóerő körüli teljesítményű 2.2-es dízelmotort is hozzá kell adniuk a motorpalettához. 
  

A Hyundai a Palisade terepjárót együtt fejleszti a Kia Tellirude modelljével, amely azonos alapokra épül vele. Ennek megfelelően a két új modell várhatóan nagyjából egy időben jelenhet meg a piacon. Ahogyan látszik, a Palisade fejlesztése már a végső stádiumban, az országúti tesztelések szakaszában jár, ezért a szériamodell valamikor 2019 második felében léphet színre, míg az értékesítés 2020-ban kezdődhet meg.    

Forrás: motor1.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését