Nehéz helyzetben bizonyíthat a Hyundai Santa Fe Európában


Az Európában is hamarosan elérhető vadonatúj Hyundai Santa Fe ugyan folytatja elődjei tradicionális hagyományait, ám jellegzetes stílusa és modern technológiai ellenére nehéz helyzetben kell bizonyítania képességét a kontinensen. 

A Hyundai szerint új Santa Fe modelljük számára nehéz idők jönnek Európában, de az autógyártó reméli, hogy az autó fejlett biztonsági és kényelmi eszközei, modern formaterve és kifinomult belső tere több családi és további női ügyfeleket vonzhat a márkához. „Szeretnénk növelni az eladásokat Európában, de a nagy terepjárók erős szembeszéllel küzdenek a régióban a közeledő szigorúbb széndioxid-kibocsátási szabályozások miatt” – mondja Byung Kwon Rhim, a Hyundai Motor Europe korábbi elnöke, aki most a vállalat globális központjának egyik alelnöke. 


Kwang-guk Lee, egy másik Hyundai vezető  elmondta, hogy a nagy hobbiterepjárók mára sokkal inkább „családi autókká” váltak, így a márka hobbiterepjáró-kínálat zászlóshajójának kialakításakor odafigyeltek a kényelem és a biztonság fejlesztésére. A családbarát biztonsági funkciók között az egyik a kisgyerekeket, a kisbabákat vagy a kisállatokat óvja meg az autóba zárástól. Amennyiben miután a vezető elhagyta a járművet és a rendszer mozgást észlel a hátsó ülés felől, bekapcsolja a dudát és villogtatja lámpáit. A Hyundai szerint ez az első ilyen rendszer az iparágban,amely akkor is aktiválódik, ha a gyerek véletlenül magára zárja az ajtókat.   

A másik fontos újdonság az ún. „Biztonsági Kiszállás Asszisztens”, amely akkor jelzi a hátulról érkező jármű közeledését, amikor a vezető kinyitná a gyerekzárat.  A Santa Fe a Hyundai modellek közül elsőként kapja meg a Hátsó Keresztirányú Ütközéselkerülő Rendszert, amely automatikusan lefékezi az autót, ha tolatás közben egy jármű közeledését érzékeli. 


A Hyundai jelentős fejlesztést hajtott végre a Santa Fe futóművén és kezelhetőségén, miközben az autó zajszigetelésén is sokat javítottak. Az autót felszerelték egy változó nyomatékellenőrző rendszerrel is, amely még agilisabb kezelhetőséget és jobb nyomatékelosztást tesz lehetővé. A felfüggesztést is megerősítették azért, hogy ezzel is javítsanak a Santa Fe menetkényelmén.

Az erőforrásokat úgy hangolták, hogy még finomabban járjanak, a hengereket például úgy alakították át, hogy azok hidegindításkor is kisebb zajjal működjenek. A Hyundai szerint a lengéscsillapítók is alacsonyabb zajszinttel, kevesebb vibrációval működnek menet közben, mint korábban. A vállalat Genfben azt is bejelentette, hogy a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályok betartása érdekében a hagyományos hajtásláncok mellett hamarosan alternatív hajtásláncok is bemutatkoznak a Santa Fe kínálatában. 


A Hyundai Santa Fe számára Európa nem kifejezetten számít célpiacnak. A JATO Dynamics adatai szerint éves szinten 12 ezernél is kevesebb ilyen típus talál gazdára a régióban. Az új generáció elődjénél 70 mm-rel hosszabb, miközben formája karcsúbb lett. A megnövelt hosszúság több teret kínál a hátsó üléseken ülőknek és 40 literrel nőtt a csomagtér űrtartalma is.  

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését