Képeken a Hyundai vadonatúj miniterepjárója
Különösen kisméretű hobbiterepjáró tűnt fel nemrég a kaliforniai Halál-völgyének bejáratánál, amely az autó formavilága alapján minden bizonnyal a Hyundai régóta beharangozott új minikategóriás SUV-ja lehet.
A Halál-völgy Nemzeti Park nemcsak népszerű turistacélpont a kaliforniai sivatagban, de az autógyártók is előszeretettel érkeznek ide azért, hogy új modelljeik forróságtűrő képességét valós körülmények között vizsgálják. Itt aztán lehet is, a hőmérő a nyári forróságban akár 53 Celsius fokot is mutathat, legutóbb pedig éppen ilyen körülmények között sikerült a Hyundai csoport legújabb készülő modelljeit lencsevégre kapni.
A park bejáratánál lévő Furnace Creek látogatóközpont előtt az új generációs Kia Soul prototípus mellett egy eddig még sosem látott Hyundai hobbiterepjáró parkolt, amely mellett pontosan látszik, hogy utóbbi mennyire kis külső méretekkel rendelkezik. A közel azonos helyzetben parkoló két autó közül az új Soul tűnik nagyobbnak, különösen hátulról nézve, bár ehhez néhány centit a Kia takaróponyvái is hozzátesznek. A források szerint az új Hyundai SUV a Kia Stonic (i20/Rio) padlólemezére épül, bár a formavilág különösen elölről egyértelműen a Konával megkezdett új Hyundai SUV formavilágba illeszkedik.
A frontrész a kettéosztott első lámpákkal és a hatalmas hűtőmaszkkal a Konát mintázza, de a maszk belső mintázata a négyzetekkel már eltér attól. Az autó profilján az A és C oszlop között mintha szintén négyzetesebb lenne a forma, ami erősíti a kis hobbiterepjáró kiállását. A hátsó részt szinte teljes egészében elfedi az álcázás, csak a viszonylag nagyméretű hátsó lámpáknak vágtak nyílást rajta.
Az új modell erőforrásairól egyelőre persze semmi biztosat nem lehet tudni, ám amennyiben a kis crossover valóban a Kia Stonicra épül, úgy a motorkínálat is nagyjából megegyezhet vele. Így a 120 lóerős egyliteres T-GDI mellett 1.2-es és 1.4-es szívóbenzines, illetve 1.6-os dízelmotorokból állhat majd a kínálat, a modernebb erőforrásokhoz az öt-, illetve hatfokozatú kézi váltó mellett 7DCT duplakuplungos automata is elérhető lehet. Ha így lesz, összkerékhajtás várhatóan nem jár majd az autóhoz.
Eddig már számos alkalommal és több piacról érkeztek olyan hírek, amelyek szerint a Hyundai egy, a Konánál is kisebb crossover modellen dolgozik. Indiában Carlino néven két éve egy tanulmányt is bemutattak, de egyelőre nem tudni, hogy a most fotózott jármű ennek szériaváltozata vagy esetleg egy különálló modell. A vállalat amerikai képviselete is bejelentette már, hogy az Accent korábbi ötajtós változatát egy miniterepjáróval kívánja helyettesíteni és így kíván még több opciót kínálni a hobbiterepjárók iránt vonzódó vásárlók számára.
Ráadásul már a Hyundai török gyárának vezetői is elismerték, 2021-től egy újabb kisterepjáróval bővül a gyár termelése, így Európában nagy valószínűség szerint akkortól lehet majd elérhető a most tesztelt modell. Tekintve viszont, hogy az autókkal már a végső próbákat végzik, a hivatalos bemutató valószínűleg valamikor 2019 második felében, vagy 2020 elején már megtörténhet.
Forrás: motor1.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!