Jubileumi kampányt indított a Hyundai Indiában


A Hyundai az elmúlt húsz évben a helyi piacot addig uraló Maruti Suzuki egyetlen komolyan vehető ellenfelévé nőtte ki magát, amely egyetlen kisautóval indulva mostanra mindenki számára kínál megoldást.

A Hyundai éppen húsz évvel ezelőtt,1998-ban állította fel gyártóbázisát Indiában azzal a céllal, hogy  autót kínáljon a tömegek számára. Addig ezt a címet a rendszerváltáskor nálunk csak „Marutiként” emlegetett Maruti Suzuki 800-as modell viselhette. A Hyundai a következő évben dobta piacra Santro névre keresztelt újdonságát, a többi pedig azóta történelem. A Hyundai pontosan tudta,hogy ár-értékben nem tud versengeni az indiai-japán Marutival, ezért új modelljüket kicsivel a Maruti fölé pozícionálták, kényelmesebbre tervezték és jobban felszerelték. Ez a stratégia pedig még húsz évvel később is megfigyelhető a márkánál.     


Húsz éve a Hyundai első indiai modelljeként a nemzetközi piacon Atos néven ismert Santro debütált 1998-ban. A Marutinál magasabbra pozícionált kisautó egyedi magasított „tall boy” formatervével és tágas utasterével szinte azonnal az indiaiak szívébe lopta be magát és hamar India egyik legnépszerűbb autójává vált.  És ez a siker hosszú távra szólt, hiszen az autót csak minimális változtatásokkal 1998-tól egészen 2014-ig, azaz 15 éven keresztül árulták. Most azonban úgy tűnik, a kisautó megújult formában, modern tartalommal térhet vissza, hiszen a HMIL még az idén egy nagyon hasonló kisautó bemutatására készül, amit akár Santronak is elnevezhetnek.  


A Santrot egy évvel később, 1999-ben követte a Hyundai Accent, amely India éppen születőben lévő limuzin-szegmensébe érkezett. Azonban a törekvésekkel teli, növekedési pályán lévő fiatalos országban csak idő kérdése volt, hogy a szedánok népszerűvé váljanak. Habár az Accent nem volt olyan nagy siker, mint a Santro, mégis lendületet adott a márka indiai növekedéséhez. A fordulópont 2002-ben jött el, amikor bemutatták a CRDi motoros változatot, amely Indiát tekintve forradalmi újítás volt. Az 1.5literes CRDi motor viszonylag finom járású és kifinomult volt, ráadásul az elsők között jelent meg és ezzel gyakorlatilag megnyitotta a dízelkorszakot az országban.   


Következő lépésként a Hyundai egy olyan szegmensbe kívánt belépni, amelyet a legtöbb autógyártó igyekezett elkerülni: a prémium limuzinok közé. A luxuslimuzinok között megjelent Hyundai a Sonata Gold modellel sok tekintetet vonzott magára, főként azért, mert az autó formája sokban hasonlított az akkori Jaguarokra. Az autó állítólag korának egyik leginkább luxusszínvonalú autója volt Indiában, ahol ugyan státusszimbólummá vált, ennek ellenére soha nem ért el nagy értékesítési sikereket.    


A Hyundai számára mégis az igazi áttörést az hozta meg, amikor a márka Indiában is bevezette új formafilozófiáját, amit Folyékony Szobrászat névre kereszteltek. Ennek segítségével a Hyundai márkaképe az addigi kevéssé ismert koreai márkából világszinten elismert autóipari nagyhatalommá alakult. 2011-ben érkezett a Verna Fluidic, amely a Hyundai modellek azon új generációját indította el, amelyek már ezen új formafilozófia alapjaira épülnek. Az évek során a Hyundai a frissesség és az izgalom fenntartása érdekében sokat alakított ezen, így eljutottunk a Folyékony Szobrászat 2.0 verzióhoz, amely továbbra is egyedivé és vonzóvá teszi az új modelleket.     


Míg a fenti modellek többsége már nincs is gyártásban,a Hyundai Verna mellett a Creta és az i20 modellek továbbra is készülnek Indiában és alakítják az ország autóipari fejlődését. Ezen autók nélkül a történet nem lehetne teljes. Az i20 hosszú évekig volt kategóriájának legkeresettebb modellje, amíg a Maruti Suzuki Baleno modellje képbe nem került. A Swift vetélytársának szánt i20 az évek során tovább érlelődött, míg a legikonikusabb prémium kisautóként megtalálta helyét a piacon.  A Verna, amely először az Accent utódjaként jelent meg, szintén India egyik legnépszerűbb limuzinjává vált.. 


A számos emlékezetes pillanat megörökítéséhez a Hyundai Motor India most különleges kampányt kezdett Indiában, hiszen a vállalat autói az indiai vásárlók életében is fontos szerepet játszottak és játszanak még a mai napig. A „Briliáns Pillanatok” elnevezésű kampány a Hyundai autóival kapcsolatos nosztalgikus emlékeket kíván felidézni az immár több mint 5,5 millió vásárlóban és különböző marketing-, értékesítési és szervizkampányokon keresztül kínál egyedi élményt a Santro,az Accent és az i10 modellek tulajdonosai számára, akik ezeken keresztül megoszthatják emlékezetes pillanataikat.  


„Miközben megfogalmazzuk az elkövetkező 20 évre vonatkozó elképzeléseinket, amely szerint a legkedveltebb modern prémium gyártóként megőrizzük piacvezető helyünket, szeretnénk köszönetet mondani összes vásárlónknak, akik megtiszteltek minket szeretetükkel, bizalmukkal és részesei voltak ennek a csodálatos 20 éves utazásnak” – mondta Y.K. Koo, a HMIL ügyvezetője. „A Santro 1998-as bemutatása óta a forradalom evolúciója jellemzi a Hyundai helyi tevékenységét. Dinamikus és modern prémium márkaként, a világnak Indiában készítő gyártó erős filozófiájával termékeink újraértelmezték az indiai autóipart és a Hyundai innovációinak, globális technológiai kidolgozásának és futurisztikus megközelítésének valódi kifejeződésévé váltak a tiszta és összekapcsolt mobilitási jövő felé vezető úton. Szeretnénk továbbvinni ezt a sikertörténetet a következő 20 évre és valóra váltani víziónkat, amelynek során élethosszig és azon túli partnerekké válunk.”

A több fázisból álló kampány összesen négy hónapig tart majd, amelynek csúcspontjaként bemutatnak egy modern családi kisautót, amelyet a Santro méltó utódjának szánnak. Erre várhatóan idén októberben kerülhet majd sor.  


Forrás: financialexpress.com/, hyundai.comindianautosblog.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését